روز جهانی بستنی 2023 برای تابستان با بستنی جشن بگیرید

بستنی بدون شک کامل ترین دسری است که تاکنون توسط بشر ابداع شده است. این خوراکی غنی و خامه ای و سرشار از طعم های تابستانی است اگرچه از مواد سرد زمستانی تهیه می شود برای همه فصول سال عالی است. بستنی را می توان به صورت حصیری یا کیکی تهیه کرد یا اینکه فقط اسکوپی مصرف کرد. روز بستنی این خوراکی خوشمزه و انواع و اقسام آن را جشن می گیرد. 

در مورد روز بستنی بدانید

بستنی به یکی از محبوب ترین خوراکی های مورد علاقه مردم در سراسر جهان تبدیل شده است. بنابراین، درستش این است که تاریخ مشخصی را برای بزرگداشت این خوراکی شیرین داشته باشیم و بتوانیم بدون اینکه احساس گناه کنیم هر چقدر که می خواهیم بستنی بخوریم. خب، خیلی از ما این کار را در هر حال انجام می دهیم و به آن افتخار می کنیم، درست است؟ بهرحال، چه کسی نمی خواهد تمام مدت بستنی بخورد؟ صرفنظر از اینکه هر هفته بستنی می خورید یا به ندرت، صراحتا توصیه می کنیم که در روز بستنی دلی از عزا دربیاورید!
مدت های مدیدی است که بستنی وجود داشته است، از نخستین باری که شیر و یخ یکدیگر را دیدند و عاشق هم شدند از همان هنگام بستنی بوجود آمد. در طول این سال ها بستنی در همه طعم های قابل تصور عرضه شده است، از وانیلی خوشمزه و دوست داشتنی در سراسر جهان گرفته تا طعم غیرعادی بستنی خرچنگ. بسیار خب، این گونه است که بستنی به طرز شگفت انگیزی کاربردی است، شما واقعا می توانید آن را مثل هر چیزی طعم‌دار کنید!

روز-بستنی

درگذشته با توجه به مشکل دسترسی به برف در ماه های گرم تابستان، دستیابی به بستنی خیلی مشکل بود و فقط برای افراد ثروتمند و سرشناس نگه داشته می شد. خوشبختانه به لطف پیشرفت های صورت گرفته در فناوری سردسازی، اکنون می توانیم در تمامی مواقع سال بستنی داشته باشیم! 
به همین دلیل است که از خوردن چوکو تاکو در تابستان، قاچ های موز در زمستان، کیک بستنی در بهار و بستنی حصیری در پاییز لذت می بریم! ما در چه دنیای شگفت انگیزی زندگی می کنیم که می توانیم هر موقع سال این خوراکی غنی و خوشمزه را بخوریم!
البته، این روزها نمونه های غیر عادی بستنی هم داریم مانند نمونه هایی که با استفاده از نیتروژن مایع فوری درست می شوند، یا آن هایی که در مهره های یخی یکی یکی سرو می شوند. دنیا چه شگفتی هایی را برای ما خلق کرده است تا بتوانیم در روز بستنی از خوردن آنها بهره مند شویم.

تاریخچه روز بستنی

باید از رئیس جمهور ریگان بخاطر روز بستنی تشکر کنیم. او می خواست مراسمی را برای بزرگداشت این خوراکی که بیش از 90 درصد مردم ایالات متحده از خوردن آن لذت می بردند برپا کند و بنابراین تصمیم گرفت روزی را مختص بستنی تعیین کند. او این کار را در سال 1984 انجام داد. انجام این کار در واقع به تجلیل صنایع لبنی ایالات متحده را خاتمه داد و از این رو احتمالاً متعجب نمی شوید که بدانید که آمریکایی ها سالانه بیشتر از هر جای دیگری در دنیا بستنی می خورند.

رئیس-جمهور-سابق-آمریکا-ریگان

ریگان حتی یک ماه را به نام بستنی خلق کرد چون عاشق بستنی بود. او آن را به عنوان یک خوراکی سالم و مغذی توصیف کرد که اکثریت قریب به اتفاق مردم ایالات متحده دوست داشتند. و فقط مردم ایالات متحده نیستند که بستنی دوست دارند. بستنی دسری است که مردم در سراسر جهان از خوردن آن لذت می برند.
ما باید تاریخچه این دسر فوق العاده را نیز درک کنیم. بستنی یکی از قدیمی ترین انواع دسر است. برخی معتقدند که تاریخچه بستنی احتمالاً در امپراتوری هخامنشی ایران تقریباً 500 سال پیش از میلاد مسیح آغاز شد. در این هنگام بود که طعم های مختلفی را با یخ ترکیب کردند تا بتوانند خوراکی ای درست کنند که مردم از خوردن آن در ماه های تابستان لذت ببرند. 400 سال پیش از میلاد مسیح، ایرانیان خوراکی سرد ویژه ای را خلق کردند که ترکیبی از ورمیشل و گلاب بود و در طول ماه های تابستان برای اعضای خاندان سلطنتی سرو می شد.
یخ را با میوه، زعفران و تعدادی طعم های دیگر ترکیب می کردند. بستنی سنتی اکنون محبوب ترین نوع بستنی پارسی است. بستنی سنتی ایرانی از پسته، وانیل، زعفران، گلاب، شکر، تخم مرغ و شیر تهیه می شود و اغلب داخلش ورقه های منجمد خامه لخته شده دارد. یک خوراکی واقعی است! 

همچنین در کتاب مقدس مسیحیان ذکر شده است که پادشاه سلیمان در طول فصل برداشت، نوشیدنی‌های یخ زده را دوست داشته است. همچنین، در امپراتوری روم، سزار افرادی را برای جمع‌آوری برف به کوهستان‌ها فرستاد تا آن را با میوه و آبمیوه پوشانده و مصرف کند. 
نزدیک به هزار سال بعد در ایتالیا، مارکو پلو از شرق دور بازگشت و دستورالعملی را برای آنچه که اکنون به آن شربت می‌گوییم، با خود آورده بود. فرض می‌شود که این دستورالعمل به آن چیزی تبدیل شد که اکنون به آن بستنی می‌گوییم که زمانی به آن "بستنی خامه ای" نیز گفته می‌شد. در سال 1660، برای عموم افراد بستنی ارائه شد. مردی ایتالیایی به نام فرانچسکو پروکوپیو دی کولتلی تصمیم گرفت دستگاهی را که توسط پدربزرگ ماهیگیرش ساخته شده بود را بهبود ببخشد تا در کافه خود، ژلاتوی با کیفیت بالا تولید کند. دستور پخت آن شامل شیر، کره، تخم مرغ و خامه بود و در پاریس به فروش می‌رسید. 

تاریخچه-روز-بستنی

5 حقیقت فوق العاده جالب در مورد بستنی : 

•    بستنی به دلیل طعم تازه و خنک هنگام ورود مهاجران به جزیره الیس به عنوان خوشامدگویی استفاده می شد.
•    توماس جفرسون یک طرفدار بستنی بود و کتابخانه کنگره دستور تهیه بستنی وانیلی دست نوشته او را جمع آوری کرد.
•    گفته می شود که نه درصد از کل شیر تولید شده در ایالات متحده در واقع برای تهیه بستنی استفاده می شود.
•    در ایالات متحده وانیل با 29٪ از کل فروش محبوب ترین طعم بستنی است.
•    در مقایسه با سایر شهرها، بیشترین بستنی در لانگ بیچ کالیفرنیا مصرف می شود.

 

چگونه روز بستنی را جشن بگیریم

خب، اول از همه بروید بیرون و یک اسکوپ پر بستنی بخورید! بعد شاید یک بستنی حصیری و بعد هم یک میلک شیک خوشمزه! خب، حالا به اندازه کافی شیرینی خورده اید؟ ما اینطور فکر نمی کنیم! 
کار بعدی که باید انجام دهید این است که یک قاچ موز خوشمزه را ببلعید و یک کیک بستنی را با نزدیکترین دوستانتان سهیم شوید. یا اینکه همه آن را برای خودتان نگه دارید، ما به کسی نمی گوییم! روز بستنی روز شانس شماست تا بدون هیچ گونه احساس گناه و شرمی دلی از عزا دربیاورید و در عین حال که می خورید، سعی کنید به طعم مورد علاقه ی خودتان هم فکر کنید!

روز-جهانی-بستنی

حرف آخر

یک عالمه آموزش تهیه بستنی خوشمزه و فوق العاده به صورت آنلاین وجود دارد، پس چرا خودتان بستنی درست کردن را امتحان نمی کنید؟ حتی ممکن است تصمیم بگیرید که به راحتی کتابچه قوانین را کنار بگذارید و تمام طعم هایی را که بیشتر از همه دوست دارید اضافه کنید تا ببینید نتیجه کار چه می شود! به ما در شیرینی تا بگویید که چگونه این کار را انجام می دهید! ما همیشه عاشق امتحان کردن طعم های جدید بستنی هستیم. یا اینکه، چرا یکی از بستنی های سنتی را تهیه نمی کنید مثل دسر بستنی سنتی ایرانی ؟ اگر تصویری از این کار را در اینستاگرام خود منتشر کنید، قطعاً همه دوستان خود را غرق در تعجب خواهید کرد! 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 1

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید