فیلم آموزش تهیه کوکی هیولا

کوکی هیولا

اگر به دنبال یک کوکی خوشمزه و مقوی هستید، این کوکی ها برای شماست. این کوکی ها دارای بافت نرمی هستند که به راحتی جویده می شود. این دستور تهیه بسیار کامل و بی نقص است و هیچ بهانه ای برای تهیه نکردن آن وجود ندارد. این کوکی‌ها ترکیبی از طعم کره بادام زمینی، جو دوسر، شکلات ام اند ام M & M’s و چیپس شکلات هستند که به راحتی می توانید آنها را باهم ترکیب کنید و از طعم بی نظیر کوکی ها لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کوکی هیولا

- آرد همه منظوره: 1 و ½ پیمانه
- جوش شیرین: ¾  قاشق چای‌خوری
- نمک: نصف قاشق چای‌خوری
- جوی دوسر پرک: یک پیمانه
- کره: یک پیمانه 
- کره بادام زمینی: یک پیمانه
- شکر دانه ریز: 2/3  پیمانه
- شکر قهوه‌ای: ¾  پیمانه
- تخم مرغ: دو عدد
- عصاره وانیل: دو قاشق چای‌خوری
- شکلات ام اند امز : یک پیمانه
- چیپس شکلات: ½  پیمانه

طرز تهیه کوکی هیولا

  • مرحله اول

برای تهیه کوکی هیولا، ابتدا یک و نیم پیمانه آرد، جوش شیرین و نمک را درون کاسه ای بریزید و با همزن دستی باهم مخلوط کنید. سپس جوی دو سر را به آنها اضافه کرده و مجدد هم بزنید. استفاده از جوی دو سر باعث ایجاد بافتی عالی در کوکی ها می شود. این ترکیب را کنار بگذارید.

طرز تهیه کوکی هیولا

  • مرحله دوم

در این مرحله، کره ی معمولی و کره بادام زمینی که کمی نرم شده را درون یک کاسه بریزید و با مخلوط کن آنها را خوب باهم مخلوط کنید تا یک ترکیب صاف و یکدست بدست آید. بعد شکر دانه ریز و شکر قهوه ای را به آنها اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا به یک ترکیب یکدست و پفکی برسید.

طرز تهیه کوکی هیولا

  • مرحله سوم

حالا دو عدد تخم مرغ را در ظرفی جداگانه بشکنید و به ترکیب اضافه کنید و مواد را هم بزنید. سپس دو قاشق غذاخوری عصاره وانیل، و ترکیب آرد و جو دوسر که در مرحله اول تهیه کردید را به مواد اضافه کنید و با سرعت کم همزن شروع به هم زدن کنید تا مواد به خوبی جا بیافتند.

طرز تهیه کوکی هیولا

  • مرحله چهارم

در آخر شکلات های ام اند امز و چیپس های شکلاتی را به خمیر کوکی اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید. سپس در ظرف خمیر را گذاشته و برای مدت حداقل 20 دقیقه تا یک شب اجازه دهید خمیر استراحت کند.

طرز تهیه کوکی هیولا

  • مرحله پنجم

بعد از اینکه خمیر کوکی به خوبی استراحت کرد، با استفاده از قاشق غذاخوری یا اسکوپ بستنی به انداره تقریبا دو قاشق غذاخوری از خمیر جدا و با دست آن را گرد کنید و با فاصله روی کاغذ شیرینی پزی قرار دهید. سپس کمی آن ها را پهن کنید تا شکل کوکی به خود بگیرند. 

  • مرحله ششم

برای جذابیت بیشتر کوکی ها، چند شکلات رنگی ام اند امز و چیپس شکلات روی کوکی ها بگذارید، بعد آنها را در فر از پیش گرم شده با دمای 176 درجه سانتی‌گراد برای مدت 10 تا 15 دقیقه بپزید. توجه داشته باشید هرچه مدت پخت بیشتر باشد، کوکی های تردتری خواهید داشت. بعد از گذشت این زمان کوکی های هیولای شما آماده اند. آن ها را میل کنید و نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

طرز تهیه کوکی هیولا

لطفا به این آموزش امتیاز دهید:
(4) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید