برچسب ها

طرز تهیه کیک وانیلی آسان

اگر قصد دارید یک کیک وانیلی خوشمزه درست کنید که بافت آن به قدری نرم باشد که هر تکه آن در دهان آب شود، پیشنهاد می کنیم از این دستور تهیه کیک و انیلی با قلب کنگره ای استفاده کنید و نظرتان را با در میان بگذارید.

مواد لازم برای تهیه کیک وانیلی

آرد همه منظوره: سه پیمانه
بیکینگ پودر: 1 قاشق چای‌خوری
جوش شیرین: یک و نیم قاشق چای‌خوری
نمک: یک و نیم قاشق چای‌خوری
کره: 1 پیمانه 
پنیر خامه ای: 225گرم
شکر دانه ریز: 2 پیمانه 
تخم مرغ: 6 عدد بزرگ
پودروانیل: 1 قاشق غذاخوری
شیر: 2 پیمانه 

مواد لازم برای تهیه سس کیک وانیلی

پودر قند: 2 پیمانه
شیر: 3 قاشق غذاخوری
پودر وانیل: نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک وانیلی 

  • مرحله اول

ابتدا دمای فر را روی 180 درجه ی سانتی‌گراد تنظیم کنید تا در حین آماده کردن مواد کیک وانیلی به خوبی گرم شود. برای شروع کار آرد را دقیق اندازه گیری کنید و درون یک کاسه بزرگ بریزید و به آن بیکینگ پودر و نمک را اضافه کنید و باهم ترکیب کنید. یکبار کل مواد خشک را الک کنید و کنار بگذارید.

طرز تهیه کیک وانیلی آسان

  • مرحله دوم

درون یک کاسه بزرگ، 225 گرم پنیر خامه ای که با محیط هم دما شده بریزید، کره ی بدون نمک را به آن اضافه کنید و با همزن آنها را مخلوط کنید تا مواد نرم و یکدست شود، موادی که به دور کاسه پخش شده را قاشق جمع کنید و بعد دو پیمانه شکر را درون کاسه بریزید و شروع به هم زدن کنید، هم زدن را با دور آهسته شروع کنید و به تدریج سرعت آن را زیاد کنید. به مدت پنج دقیقه مواد را هم بزنید.

طرز تهیه کیک وانیلی آسان

  • مرحله سوم

بعد از اینکه مایه شما کاملا نرم و یکدست شد، نوبت اضافه کردن 6 عدد تخم مرغ است، توجه کنید که تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بشکنید تا هیچ پوست تخم مرغی وارد مواد اولیه نشود. برای اضافه کردن تخم مرغ ها عجله نکنید. برای اینکه کیک پف مناسبی داشته باشد، تخم مرغ ها را سه تا سه تا اضافه کنید. سه تخم مرغ را درون مواد بریزید و هم بزنید، بعد کمی آرد( 2-3 قاشق) اضافه کنید و هم بزنید و باقی تخم مرغ ها را اضافه کنید. 

طرز تهیه کیک وانیلی آسان

  • مرحله چهارم

بعد از هم زدن و یکدست شدن مواد، حالا نوبت اضافه کردن عصاره وانیل است. بعد از آن یک پیمانه شیر را اضافه کنید، کمی آرد اضافه کنید و مجدد یک پیمانه شیر دیگر به مایه کیک اضافه کرده و باقی مانده آرد را اضافه کنید و هم بزنید.

طرز تهیه کیک وانیلی آسان

  • مرحله پنجم 

هم زدن زیاد با هم زن باعث می شود کیک پف نکند و در نهایت سفت و چسبناک شود به همین خاطر ادامه هم زدن را با لیسک و به صورت دورانی ادامه دهید، اینکار را تا زمانی ادامه دهید که مواد یکدست شوند. دقت کنید که در حین هم زدن مواد اضافی که به دور تا دور کاسه مالیده شده را نیز جمع کنید.

طرز تهیه کیک وانیلی آسان

  • مرحله ششم

قالب کنگره ای مورد نظرتان را با آرد و کمی کره چرب کنید، برای اینکار از اسپری روغن نیز می توانید استفاده کنید. ابتدا نصف مایه خمیر را درون قالب بریزید و روی آن را با کاردک صاف کنید تا مطمئن شوید تمامی منفاذ روی مایه پوشیده شده است. سپس نصف دیگر را درون قالب بریزید و مجدد روی آن را صاف کنید. در انتها به آهستگی به کف قالب ضربه بزنید تا هوای اضافی خارج شود.

طرز تهیه کیک وانیلی آسان

  • مرحله هفتم

قالب را درون فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد بگذارید و اجازه دهید برای مدت 45 دقیقه بپزد. برای سنجش پخته شدن کیک می توانید از یک خلال دندان کمک بگیرید. به این صورت که خلال دندان را داخل کیک فرو ببرید، اگر از داخل کیک تمیز بیرون بیاید، یعنی کیک شما پخته است و می توانید آن را از فر خارج کنید.
روی کیک باید رنگ طلایی به خودش گرفته باشد. اجازه دهید کیک شما به خوبی خنک شود و به سراغ تهیه سس روی کیک بروید.

طرز تهیه کیک وانیلی آسان

طرز تهیه سس کیک وانیلی

  • مرحله اول

دو پیمانه پودر قند را درون یک کاسه بریزید و سه قاشق غذاخوری شیر و نصف قاشق چای خوری وانیل را به آن اضافه کنید و آن ها را آنقدر هم بزنید که به قوام مناسبی برسند. قوام مناسب یعنی مایه نه باید زیاد رقیق نه خیلی غلیظ باشد.

طرز تهیه سس کیک وانیلی

  • مرحله دوم

سس بدست آمده را با قاشق به آرامی روی کیک وانیلی سرد شده بریزید و اجازه دهید آهسته از لبه های کیک به پایین بریزد.
کیک شما آماده است نوش جان

طرز تهیه سس کیک وانیلی

پرسش و پاسخ: 
- مدت زمان ماندگاری این کیک چقدر است؟
این کیک در بیرون از یخچال و با دمای اتاق تا دو روز تازگی دارد  ولی  برای ماندگاری بیشتر آن را داخل یخچال بگذارید و حتما زمان سرو اجازه دهید تا با محیط بیرون هم دما شود. 

- آیا امکان فریز کردن کیک وجود دارد؟
بله، ولی قبل از ریختن سس روی کیک. اول کیک را داخل نایلون بگذارید و بعد با فویل بپوشانید. شما حداکثر به مدت سه ماه امکان  فریز کردن این کیک را دارید.

- نحوه سرو این کیک چگونه است؟
مجله ی اینترنتی شیرینی تا سرو این کیک وانیلی خوشمزه را برای وعده های صبحانه، میان وعده و به عنوان دسر به همراه یک فنجان قهوه پیشنهاد می دهد.

لطفا به این آموزش امتیاز دهید:
(6) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید