طرز تهیه شیرینی نارگیلی ماکارون ساده و فوری

معرفی شیرینی نارگیلی ماکارون

شیرینی نارگیلی ماکارون یک خوراکی خوشمزه برای هر مناسبتی است. این شیرینی ها به طور طبیعی بدون گلوتن هستند و سرشار از طعم جذاب نارگیل. برای تهیه آن ها تنها به شش ماده اولیه احتیاج دارید. این شیرینی ها به سرعت آماده می شوند زیرا قبل از پخت به استراحت احتیاج ندارند و فقط نیاز است تا 20 دقیقه در فر بمانند. اگر از طرفداران طعم نارگیل هستید حتما این شیرینی نارگیلی را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی نارگیلی ماکارون

- پودر نارگیل شیرین شده: 396 گرم
- شیر تغلیظ شده: ⅔ پیمانه (160 میلی لیتر)
- عصاره وانیل:1 قاشق چای‌خوری
- نمک: ½ قاشق چای‌خوری
- سفیده تخم مرغ بزرگ در دمای اتاق: 2 عدد
-  شکلات چیپسی نیمه شیرین: 180 گرم

طرز تهیه شیرینی نارگیلی ماکارون

  • مرحله اول

پیش از شروع کار فر را روشن کنید و دمای آن را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید، سپس کف سینی را کاغذ شیرینی پزی یا ورق سیلیکونی مخصوص قرار دهید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی ماکارون

  • مرحله دوم

در یک کاسه بزرگ، پودر نارگیل را بریزید و با دست پودرهای به هم چسبیده را از هم جدا کنید تا هنگام ترکیب کردن مواد مشکل ایجاد نکند. شیر غلیظ را نیز به آنها اضافه کنید و بعد نصف قاشق چای خوری نمک و یک قاشق چای خوری وانیل بریزید. مواد را کاملا هم بزنید و مطمئن شوید شیر غلیظ کاملا با مواد ترکیب شده است.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی ماکارون

  • مرحله سوم

سفیده تخم مرغ ها را از زرده ها جدا می کنیم و در یک کاسه جداگانه می ریزیم. با همزن سفیده ها را خوب هم میزنیم تا سفت شده و حالت خامه ای پیدا کنند. برای امتحان اینکه آیا سفیده ها به حد کافی سفت شده اند می توانید کاسه را برگردانید اگر سفیده ها نریزند یعنی سفیده ها به بافت مناسبی رسیده اند.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی ماکارون

  • مرحله چهارم 

سفیده ها را در دو مرحله به موادی که از قبل آماده کردید اضافه کنید و هم بزنید. وقتی این کار را در دو مرحله انجام میدهید باعث می شوید که مایه شیرینی حجم و شکل بهتری به خود بگیرد و متراکم نشود.
بعد از آماده شدن مایه شیرینی، از قاشق اسکوپ بستنی برای جدا کردن مایه و چیدن آنها روی سینی استفاده کنید. به این صورت که یک کپه کوچک جدا کنید و با فاصله روی کاغذ شیرینی پزی قرار دهید. بعد با کاردک کناره های شیرینی ها را تمیز کنید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی ماکارون

  • مرحله پنجم

سینی شیرینی ها را برای مدت 20 تا 25 دقیقه درون فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا پخته شوند. زمانی که شیرینی ها به رنگ طلایی دربیایند، وقت بیرون آوردن آنها از فر است. دقت کنید که شیرینی ها بیش از حد داخل فر نمانند زیرا سفت و مرطوب خواهند شد.

  • مرحله ششم

در زمانی که شیرینی ها در فر در حال پخته شدن هستند به سراغ تهیه شکلات ذوب شده بروید. برای اینکار می توانید از شکلات تلخ، شیری و حتی شکلات سفید که خیلی شیرین است استفاده کنید. برای اینکار مقداری آب درون یک قابلمه بریزید و روی گاز بگذارید تا به جوش بیاید، سپس شکلات مورد نظر را درون کاسه ای مقاوم به حرارت بریزید و روی بخار آب قرار دهدی تا ذوب شود. 

طرز تهیه شیرینی نارگیلی ماکارون

  • مرحله هفتم 

شیرینی های نارگیلی که به رنگ طلایی خوش رنگ در آمدند از فر خارج کنید و کمی که خنک شدند آن ها را دانه به دانه به شکلاتی که آماده کردید آغشته کنید، در صورتیک ه دوست دارید طعم نارگیل غالب باشد از شکلات کمتری استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی ماکارون  بعد از اینکه شکلات ها  سفت شدند، شیرینی نارگیلی شما آماده سرو است. نوش جان

طرز تهیه شیرینی نارگیلی ماکارون

نکات تهیه شیرینی نارگیلی ماکارون

  • استفاده از نمک در مواد اولیه برای ایجاد طعم متناسب ضروری است.

  • برای اینکه شیرینی حجم و شکل بهتری به خو بگیرد از سفیده تخم مرغ استفاده می کنیم و در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید.

  • بهتر است سفیده های تخم مرغ را در دو مرحله به مواد اولیه اضافه کنید تا شیرینی شکل و حجم مناسبی به خود بگیرد و متراکم نشود.
  • این مایه شیرینی را می توانید در ظرف دربسته به مدت یک هفته در یخچال و سه ماه در فریزر نگهداری کنید، فقط مطمئن شوید ظرف کاملا بسته باشد و هوا نکشد.
  • اگر از ورق سیلیکونی برای پخت این شیرینی استفاده کنید باعث می شود زیر شیرینی ها حالت قهوه ای و سوخته به خود نگیرد.
  • دقت کنید به محض اینکه رنگ شیرینی ها طلایی شد آنها را از فر خارج کنید، زیرا بیش از حد در فر ماندن باعث سفت شدن آن ها می شود.
  • بهترین روش برای ذوب کردن شکلات استفاده از بخار آب است البته از مایکروفر هم می‌توانید برای این کار استفاده کنید.
  • می توانید شکلات را داخل کیسه پلاستیکی بریزید و روی شیرینی ها را با شکلات تزیین کنید تا هم زیباتر شوندو هم طعم نارگیل را بیشتر حس کنید.
لطفا به این آموزش امتیاز دهید:
(5) 4.6

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید