اعطای جایزه به جشن تولید کنندگان شکلات توسط آکادمی شکلات

اعطای جایزه به جشن تولید کنندگان شکلات توسط آکادمی شکلات

بیش از 100 تولید کننده از 60 کشور جهان وارد مسابقه آکادمی شکلات شدند و این در حال است که تولید کنندگان شکلات از سرتاسر جهان مانند کشورهای بالی ، استونی ، ازبکستان و زامبیا دارای استمرار و مدوامت در رشد سالانه خود هستند .
آکادمی شکلات یک ساختار حقوقی و خصوصی است که در انگلستان مستقر بوده و شکلات های واقعی و مرغوب را در سرتاسر جهان ترویج می کند ، از این رو در بین تولید کنندگان شکلات در جهان ، حضور و کسب رتبه یا جایزه در این آکادمی بسیار مهم است .

گروه های کوچک تولید کننده شکلات 

مانند سالهای گذشته ، با هدف افزایش آگاهی از منشاء ، مواد اولیه ، نحوه تهیه و تولید و میزان ماندگاری محصولات شکلات توسط شرکتهای کوچک در سرتاسر جهان بررسی های لازم توسط داوران آکادمی شکلات انجام شد .

سازندگان شکلات در این مسابقه می توانستند محصولات خود را در پنچ گروه ذیل عرضه نمایند :

  • شکلات میله ای
  • شکلات پرشده یا مغز دار 
  • نوشیدنی های شکلاتی
  • پخش شکلات
  • آگاهی از برند

داوری در این مسابقات توسط 100 داور مشهور صورت می گیرد که ترکیبی از صاحبان برندهای مطرح شکلات در جهان ، نویسندگان محصولات غذایی  و وبلاگ نویسان معروفی همچون ،یولاد استنلی ، کیت هردمن ، لوک فراست و واتا که هر کدام برنده چندین جایزه بین المللی در صنعت شکلات هستند .

جلسات داوری طی 16 هفته در کالج وست مینستر لندن بین فوریه و مه 2020 انجام می شود ، طی این مدت داروان برای تعیین برندگان طلایی ، نقره ای و برنزی در هر دسته بندی از نظر ظاهری ، مواد تشکیل دهنده ، عطر ، طعم ، طول مدت ماندگاری ، پیچیدگی تولید و بسته بندی نمرات خود را اعلام کرده و نفرات منتخب خود را معرفی می کنند .

معمولا برندگان در ژوئیه سال آتی معرفی می گردند و جایزه معروف لوبیای طلایی را از آن خود می کنند .در بین تولید کنندگان صنعت شکلات این جایزه و حضور در آکادمی شکلات بسیار با ارزش بوده و بر همین اساس هر ساله میزان تقاضا برای این ارزیابی توسط برندهای کوچک و بزرگ افزایش می یابد و قطعا رقابت بسیار سخت تر خواهد شد .

جوایز آکادمی شکلات که در سال 2005 آغاز شده ، توانسته با رویکرد حرفه ای و مناسب خود ، رونق چشمگیری به تولید و فروش محصولات شکلات در اقصی نقاط جهان داشته باشد ، در سال اول این آکادمی فقط 12 متقاضی داشت ، اما در سال 2019 تعداد متقاضیان شرکت در ارزیابی آکادمی شکلات به 4500 متقاضی از اقصی نقاط جهان رسیده است و این سازمان را به مجموعه ای بزرگ و پیش برنده در صنعت شکلات و شیرینی تبدیل کرده است .

متاسفانه هنوز تولید کنندگان ایرانی برای ارائه محصولات خود در این آکادمی گام مناسبی بر نداشته و به همین دلیل نتوانسته اند سهم بازار مناسبی را در بازار بزرگ شکلات جهان بدست آورند ، هر چند تحریم ها و مسائل سیاسی در کشور طی دهه اخیر جزء دلایل اصلی این عدم حضور بوده ، اما آکادمی شکلات در انگلیس و گردانندگان آن فارغ از مسایل سیاسی و به عنوان نهادی خصوصی محصولات و تولیدات شرکتهای کوچک و بزرگ را در جهان ارزیابی و به دنیا معرفی می کنند.

امیدواریم خیلی زود شاهد حضور برندهای مطرح ایرانی در این رویداد بزرگ صنعتی و جهانی باشیم .

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید