چاپگر سه بعدی تولید شکلات

چاپگر سه بعدی شکلات که توسط مخترع امریکایی به نام اوان وینشتین طراحی شده است،کاکائو پرس نام گذاری شده است.

این چاپگر هیچ محدودیتی در طراحی اندازه و ظاهر شکلات ندارد و با ریختن شکلات مایع ، در ابعاد دلخواه قابل چاپ است.

با این تکنولوژی جدید، مشتریان می توانند به راحتی طرح های سفارشی خود را دریافت نمایند.تا کنون از این دستگاه برای تولید شکلات‌های سنتی و مکعبی شکل، شکلات‌های به شکل انواع حیوانات و حتی هشت پا استفاده شده است.

چاپ شکلات سه بعدی شبیه به چاپ سه بعدی پلاستیک است ، که خود مبتنی بر فناوری سیستم مختصات سنتی است. اما چاپ پلاستیک بسیار آسان تر از شکلات است، زیرا شکلات از نظر ذوب و خنک کننده بسیار متفاوت است.

شرکت های بزرگی مانند Hershey ، Nestlé ، Mars Inc و Mondelez International طی چند سال اخیر در حال آزمایش روی چاپ شکلات سه بعدی بودند، چاپ سه بعدی باعث ایجاد خلاقیت و نوآوری در صنعت می شود.

دیگر طعم و مزه برای جذابیت شکلات کافی نیست و اکنون طراحی شکلات به یک جنبه مهم در این صنعت تبدیل شده است. مدل های سه بعدی می توانند جذابیت جدیدی برای مشتریان باشند.

از آنجا که  بافت شکلات خیلی نرم است، نمی تواند درون یک فیلامنت سخت قرار گیرد. شکلات ذوب شده در یک کارتریج ذخیره می شود و با یک سرنگ خارج می شود. شکلات بلژیکی در مقایسه با انواع دیگر شکلات نتایج چاپ بهتری را نشان می دهد، زیرا میزان کاکائو جامد آن بیشتراست.

این روند می تواند بسیار وقت گیر باشد و این به خاطرعوارض دما است. شکلات باید به اندازه کافی گرم شود تا ذوب شود و در عین حال باید آن را به اندازه کافی خنک و خشک کرد تا شکل خود را حفظ نماید.

صنعت شکلات هنوز در دنیای چاپ سه بعدی گسترش نیافته است. دما ، زمان و فرایند سه موضوع اصلی هستند که باید برای کارآمدتر شدن فرآیند تولید حل شوند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(3) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید