کشف جدید کارخانه مارس: شکلات های مقاوم در برابر حرارت

کارخانه شکلات سازی مارس از شکلات های مقاوم در برابر حرارت استفاده می کند که باعث حفظ طعم و شکل در آب و هوای گرم می شود.
شرکت Mars ، یک شکلات مقاوم در برابر حرارت ایجاد کرده است که می گوید در هنگام حمل و نقل و استفاده در آب و هوای گرم ، طعم ، مزه و شکل خود را حفظ می کند.
مصرف کنندگان شکلات های خوشمزه می خواهند شکلات به سرعت در دهان آنها ذوب شود، با این حال، در آب و هوای گرم، که دمای محیط خیلی بیشتر از 30 درجه سانتیگراد است، این ریسک وجود دارد که شکلات پیش از رسیدن به دست مصرف کننده، ساختار و یا شکل خود را از دست بدهد.
شرکت غول شیرینی سازی مارس (Mars)، یک شکلات مقاوم در برابر حرارت را به ثبت رسانده که می گوید این خصوصیات کلیدی را حتی در کشورهای گرمتر حفظ می کند. 
 

دستیابی به مشخصات ذوب مورد نظر

مارس ثبت این اختراع بین المللی را توضیح داد: "بیشتر تجربه مطلوب خوردن آب نبات شکلاتی، مربوط به توانایی ذوب سریع و کامل آن است که برای مصرف کننده تجربه خوردن چرب و لذت بخش را فراهم می کند."
اکثرا تولید کنندگان به کره کاکائو - در مقادیر مختلف - تکیه می کنند، تا بتوانند این مشخصات ذوب را برای مصرف کننده فراهم کنند. نقطه ذوب کره کاکائو در حدود 37 درجه سانتیگراد است، بنابراین همانطور که قناد آن را توضیح داد، این ماده "مشخصات ذوب مطلوب در هنگام مصرف" را فراهم می کند و و یک "مؤلفه عالی از تجربه مصرف مطلوب" است.
با این وجود، اطمینان از ذوب شدن شکلات با استانداردهای مصرف کننده، می تواند از نظر تولید ، حمل و نقل یا دستیابی اثرات نامطلوبی داشته باشد.
به عنوان مثال، در آب و هوای گرم ، دمای هوا 37 درجه سانتیگراد یا بالاتر است، در این دما شکلات به سرعت و به طور کامل ذوب می شود و این می تواند تبدیل به نگرانی برای انبار کردن یا کیفیت محصول شود.
مارس شرح داد: "این نگرانی ها در مناطقی که شرایط اقتصادی مساعد برای استفاده گسترده از یخچال فریزر وجود ندارد، افزایش می یابد ".
 

بهبود مقاومت شکلات در برابر گرما

بنابراین صنعت شیرینی ، محصولی را اختراع کرد که «تجربه ارگانیسم مورد نظر» را ارائه می دهد و در عین حال به طور قابل ملاحظه ای شکل یا ساختار را در حین حمل و نقل ، انبارداری یا سایر کارها حتی در دماهای بالا، حفظ می کند.
به طور خاص ، این روش شامل یک ترکیب شکلات بسته بندی شده است که شامل یک پلیول - یا یک جایگزین کننده قند - با میزان جوش حداقل 105 درجه سانتیگراد است. مقاومت شکلات در برابر حرارت بهبود یافته و حداقل از یک "جزء ساختاری حرارتی" دیگر تشکیل شده است ، ساخته شده از یک قند ساده مانند دکستروز ، گلوکز ، فروکتوز یا گالاکتوز .
مارس توضیح داد: در نهایت مقاومت شکلات با یک بسته بندی چند لایه، ببشتر می شود. ظرف چند لایه از یک لایه داخلی تشکیل شده است ، که خود از یک ورق نازک تشکیل شده و با یک لایه فیبر چربی پوشیده شده است. این لایه فیبر ، ساخته شده از کاغذ پوست، با ترکیب شکلات در تماس است. بسته بندی ممکن است شامل عناصر زیبا شناختی مثل بند، موج دار، گودی و یا گره باشد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید