طرز-تهیه-کیک-وارونه

طرز تهیه کیک وارونه آناناسی

  • کالری 371
  • زمان آماده سازی 20 دقیقه
  • زمان پخت 40 دقیقه
  • کشور فرانسه

کیک آناناس

دستور پخت این کیک آناناسی بسیار راحت و آسان است؛ خیلی زیبا و تزئین شده از قالب خارج می شود! وقتی که کیک را از قالب خارج می کنید، از دیدن یک لایه کارامل حاوی آناناس و گیلاس ماراشینو (نوعی گیلاس کمپوتی) کف قالب شگفت زده خواهید شد.
اگر عاشق خوراکی های شیرین هستید، حتما باید این کیک را امتحان کنید. این کیک با تکه های شیرین آناناس و طعم کره و شکر قهوه ای کاراملی شده روی حلقه های آناناس طعم بی نظیری را به شما می دهد. لایه های زرد رنگ و قرمز رنگ هم قطعا لبخند را به روی لبان شما می آورند به این دلیل که این کیک بسیار خوش آب و رنگ و زیباست. بدون شک از تماشای این کیک لذت خواهید برد.
از آنجایی که این کیک به صورت وارونه پخته می شود، تکه های آناناس و گیلاس های ماراشینو درست در جای خود قرار می گیرند. و زمانی که کیک آناناس را از قالب خارج می کنیم، با شکلی بسیار زیبا رو به رو خواهیم شد. عاشق شکل و ظاهر این کیک شده اید ولی می خواهید مواد اولیه آن را تغییر دهید، پس حتما کیک وارونه پرتقالی را هم امتحان کنید.

 

دستور-پخت-کیک-وارونه-آناناسی

مواد لازم برای تهیه این کیک آناناسی

ردیف نام مواد مقدار
1 شیر
2 آرد همه منظوره
3 شکر
4 نمک
5 آناناس
6 گیلاس ماراشینو
7 تخم مرغ
8 وانیل
9 بکینگ پودر

طرز تهیه کیک آناناسی

کره –  اگر می خواهید کیک شما طعم شوری ندهد پس حتما از کره حیوانی فاقد نمک استفاده کنید. کره در تهیه این کیک آناناس دو نقش مهم دارد.  حتما باید از کره ای استفاده کنید که به دمای محیط رسیده باشد. معمولا کره برای اینکه به دمای محیط برسد به زمان زیادی نیاز دارد، بنابراین از قبل حتما کره را بیرون از یخچال بگذارید. هم چنین برای رویه آناناس هم به کره آب شده نیاز دارید. کره آب شده و شکر قهوه ای باعث ایجاد یک لایه کارامل براق روی کیک می شوند و هم چنین از چسبیدن کیک به کف قالب جلوگیری می کنند.
آناناس – پیشنهاد می کنم برای تهیه این کیک از کنسرو آناناس استفاده کنید، چرا که هم در زمان خود صرفه جویی می کنید و هم برای تکه تکه کردن آناناس خود را به زحمت نمی اندازید. هم چنین تکه های آناناس کمپوتی یک اندازه و یک شکل هستند و راحت تر می توانید آن ها را کف قالب خود بچینید. حتما از کمپوتی استفاده کنید که آب آناناس داشته باشد نه شربت غلیظ و شیرین؛ چرا که شربت کیک شما را بیش از حد شیرین می کند.
خامه غلیظ و ترش – خامه ترش طعم خاصی به کیک شما می دهد. هم چنین به ترد و لطیف شدن بافت کیک شما کمک می کند. اگر خامه ترش ندارید می توانید ماست ساده را جایگزین کنید. اما من پیشنهاد می کنم که از خامه پر چرب و ترش استفاده کنید چرا که طعم بی نظیری را به کیک شما می دهد.

1.فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید.

2.ابتدا کره آب شده را داخل قالب پای بریزید؛ کف قالب و دیواره ها را کاملا چرب کنید. بعد شکر قهوه ای را به طور یکنواخت کف قالب بپاشید.

طرز-تهیه-کیک-وارونه-آناناس

3.تکه های آناناس را کف قالب پای بچینید؛ وسط هر کدام از آناناس ها یک گیلاس بگذارید و تا حد امکان فضاهای خالی را با گیلاس پر کنید.

4.داخل یک کاسه بزرگ، کره را با همزن خوب هم بزنید تا خامه ای شود، بعد شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا زمانی که نرم و سبک شود. بعد همه تخم مرغ ها را با هم اضافه کنید و در آخر وانیل را هم اضافه کنید.

دستور-پخت-کیک-وارونه-آناناس

5.حالا مواد را با دور کند همزن به خوبی مخلوط کنید و حالا یک سوم از ترکیب آرد را اضافه کنید.

6.حالا نیمی از ترکیب خامه ترش و شیر را به مخلوط بالا اضافه کنید و  تا جایی هم بزنید که فقط با هم مخلوط شوند. همین طور ادامه دهید. نیمی از آرد را اضافه کنید، هم بزنید و دوباره نیم دیگر ترکیب خامه و شیر را هم اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید.

آموزش-پخت-کیک-وارونه-آناناس

7.حالا مایع به دست آمده را به آرامی و با دقت داخل قالب پای بریزید و آن را پخش کنید. در آخر به مدت 40 الی 45 دقیقه بگذارید خوب بپزد. قبل از سرو اجازه دهید کیک به خوبی خنک شود.

نکات مهم طرز تهیه کیک آناناسی

  • می توانید به جای استفاده از قالب پای،  کیک آناناسی را در قالب های کوچک تر هم درست کنید. 
  • بسته به نوع ذائقه خود می توانید این کیک  گرم و یا سرد سرو کنید. من خودم شخصا ترجیح می دهم این کیک آناناسی را گرم سرو کنم. می توانید روی کیک را با فویل بپوشانید و مجدد آن را در فر گرم کنید.
  • برای اندازه گیری آرد حتما از ترازو استفاده کنید؛ حالا اگر ترازو ندارید، آرد را قاشق قاشق به پیمانه مخصوص اندازه گیری اضافه کنید. بعد روی پیمانه را با پشت یک کارد صاف کنید تا مطمئن شوید که بیش از اندازه آرد استفاده نمی کنید.
  • تخم مرغ ها حتما باید به دمای محیط برسند تا کیک شما بافتی بسیار خوب داشته باشد. اگر فراموش کردید که تخم مرغ ها را بیرون بگذاریئ می توانید از این ترفند کمک بگیرید: تخم مرغ ها را داخل کاسه بزرگی بگذارید، شیر آب گرم را باز کنید و به مدت 5 دقیقه بگذارید آب گرم روی تخم مرغ های بریزد.
  • اگر فراموش کردید که کره را از قبل بیرون بگذارید، بلافاصله آن را از یخچال خارج کنید، ان را تکه تکه کنید، کره های تکه تکه شده را داخل کاسه کوچکی بگذارید و بعد این کاسه را به مدت 5 الی 10 دقیقه داخل اب گرم قرار دهید. 
  • این کیک آناناسی به هیچ تزئینی نیاز ندارد، و به خودی خود زیباست. ولی در صورت تمایل می توانید از خامه زده شده و یا بستنی برای تزئین این کیک استفاده کنید.

روش-پخت-کیک-وارونه-آناناس

پرسش های متداول

  • برای خارج کردن کیک از قالب چه مدت باید منتظر بمانم؟ بهتر است صبر کنید تا کیک کمی خنک شود و بعد آن را از قالب خارج کنید؛ چرا که اگر کیک داغ را از قالب بیرون بیاورید امکان خرد شدن آن وجود دارد. به نظر من بعد از اینکه کیک را از فر بیرون آوردید، اجازه دهید 15دقیقه داخل همان قالب خنک شود و بعد آن را از قالب در بیاورید.
  • چطور می توان این کیک را نگهداری کنم؟ می توانید روی کیک را بپوشانید و آن را یک شبانه روز بیرون از یخچال نگهداری کنید؛ اما اگر می خواهید آن را مدت زمان بیشتری نگهداری کنید پس حتما آن را داخل یخچال بگذارید. قبل از سرو کردن حتما کیک را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد و یا آن را در فر یا ماکروفر گرم کنید. این کیک را می توانید به مدت پنج روز در یخچال نگهداری کنید.
  • آیا می توانم این کیک را در فریزر نگهداری کنم؟ بله می توانید این کار را انجام دهید. برای فریز کردن این کیک اول اجازه دهید در دمای محیط بماند تا خوب خنک شود. بعد تکه های کیک را و یا حتی کل کیک را با نایلون بپوشانید، آن را داخل یک فویل بپیچانید و بعد در فریزر قرار دهید. با این روش می توانید این کیک را به مدت سه ماه در فریزر نگهداری کنید. هر وقت قصد سرو کردن کیک را داشتید آن را از یک شب قبل در یخچال بگذارید و بعد از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسد.

طرز-تهیه-کیک-وارونه-آناناسی

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید