طرز-تهیه-کیک-رد-ولوت

طرز تهیه کیک ردولوت (مخمل قرمز)

  • کالری 370
  • زمان آماده سازی 15 دقیقه
  • زمان پخت 35 دقیقه
  • کشور فرانسه

کیک ردولوت

کیک رد ولوت Red velvet، کیکی است لایه ای، که در رنگ‌های قرمز تیره، قرمز روشن، زرشکی و یا قرمز-قهوه‌ای تهیه می‌شود. این کیک در طعم‌های وانیلی و شکلاتی درست شده و روی آن با خامه سفید پوشش داده می‌شود. این کیک، به دلیل بافت نرم و مخملی و رنگ قرمزی که دارد شناخته شده و مورد علاقه بسیاری از افراد است. رنگ قرمز-قهوه‌ای کیک به دلیل مواد تشکیل دهنده این کیک، سرکه سفید، کره، آرد، پودر کاکائو و چغندر قرمز (یا به جای آن رنگ های مجاز خوراکی) می‌باشد. البته در دستور پخت‌های مختلف میزان پودر کاکائو متفاوت است. در دستور العمل های سنتی موجود از این کیک از رنگ خوراکی استفاده نمی شود و رنگ قرمز آن به دلیل وجود پودر کاکائو و همچنین خاصیت اسیدی سرکه سفید استفاده شده در آن، می‌باشد. همچنین برخی بر این باورند که استفاده از شکر قهوه ای که در گذشته به آن شکر قرمز می‌گفتند، دلیل نامگذاری این کیک به کیک ردولوت است.

طرز-تهیه-کیک-رد-ولوت

تاریخچه کیک ردولوت

تاریخچه  کیک ردولوت (مخمل قرمز) به سالهای ۱۹۴۰-۵۰ میلادی، یعنی بعد از جنگ جهانی دوم در آمریکا و کانادا برمیگردد. این کیک مهم‌ترین کیکی است که در روز رهایی و آزادی پخته و سرو می‌شود، زیرا یادآور کسانی است که جان خود را در دوران بردگی از دست داده‌اند. 16 آوریل  1862 مصادف با لغو برده داری در کلمبیا است. در این روز بیش از 3000 برده، به آزادی رسیدند. به همین دلیل این کیک بخش مهمی از مهمانی های ماه ژوئن است. رنگ قرمز این کیک نمادی از خون ریخته شده در دوران برده داری و جنگ است. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت خامه ای

در دهه 1930، Waldorf-Astoria، یک هتل مشهور در شهر نیویورک، شروع به سرو کیک ردولوت کرد. که این کار باعث بیشتر شناخته شدن این کیک شد.

Red velvet، کیک بی نظیری است زیرا وانیل و شکلات با یکدیگر ادغام شده و طعم بی نظیری به آن بخشیده اند. اگرچه درست کردن آن ممکن است سخت باشد، اما با دستور تهیه ای که برای شما ارائه کرده ایم، می توانید یک کیک ردولوت (red velvet); بسیار نرم و خوشمزه داشته باشید.

کیک ردولوت ( مخمل قرمز)

مواد لازم جهت تهیه کیک ردولوت

ردیف نام مواد مقدار
1 آرد سفید قنادی ۲ و نیم پیمانه
2 شکر ۱ و نیم پیمانه
3 روغن مایع ۱ پیمانه
4 باترمیلک ۱ پیمانه

آموزش کیک رد ولوت

باترمیلک به شیری گفته می شود که با استفاده از واکنش با سرکه آن را بریده میکنیم، محیط قلیایی شیر که مانع از ایجاد رنگ قرمز میشود، از این طریق از بین میرود. باترمیلک در کیک های دیگر هم استفاده می شود، چرا که اسیدیته موجود در آن، به ترد و پفکی شدن کیک کمک میکند.
 برای تهیه باترمیلک ، یک قاشق چایخوری سرکه سفید به شیر اضافه کرده و حرارت میدهیم.

در یک کاسه بزرگ آرد، شکر، جوش شیرین، نمک و پودر کاکائو را پس از رد کردن از الک، مخلوط کنید. در کاسه ای دیگر، روغن، باترمیلک، تخم مرغ، رنگ خوراکی، سرکه را اضافه کرده و سپس سرعت همزن را کم کنید. وانیل را اضافه کنید، سرعت هم زدن را بالا ببرید و مدت کوتاهی هم بزنید تا پف کند  بهتر است که از آرد کیک استفاده کنید زیرا میزان پروتئین کمتری نسبت به آرد سفید دارد که باعث می شود کیکی نرم تر و سبک تر داشته باشید. همچنین، کره و شکر را به تنهایی با هم حدود4-5  دقیقه هم بزنید، سپس به مواد دیگر اضافه کنید. 

بیشتر بخوانید: تهیه شیرینی سالم تر با استفاده از آرد پوست موز

با استفاده از یک همزن، مواد خشک و مواد خیس را مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شده و خمیر یکدستی به دست آید. مایه کیک را در قالب آماده شده و آرد پاشیده شده ریخته و در فر از قبل گرم شده، با درجه ی ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید. اگر می‌خواهید راحت‌تر لایه‌های کیک را از قالبتان خارج کنید، پیشنهاد می‌کنم از کاغذ روغنی استفاده کنید.
پس از گذشت حدود ۳۰ دقیقه، جهت تست کیفیت پخت کیک خلال دندانی را داخل کیک فرو برده و اگر مواد به آن نچسبد، یعنی کیک به خوبی پخته است. 
هنگامی که کیک آماده شد، مانند تصویر بالا، یک رنگ قرمز روشن زیبا ایجاد می شود. پس از پخت و سرد شدن لایه های کیک، نوبت به فراستینگ میرسد. مایع خامه ای آماده شده را قبل از استفاده در یخچال نگهداری کنید تا کمی سفت شود. سپس چند قاشق از فراستینگ خامه ای را روی کیک بریزید و با کاردکی که در آبجوش قرار داده اید، سطح آن را صاف کنید. پس از آن لایه ی دیگر کیک را قرا دهید و سپس به همین ترتیب تا مقدار دلخواه ادامه دهید. ( به دلیل بافت مخملی و نرم کیک، در جابه جایی آن دقت کنید).

در مرحله ی آخر می توانید از خامه ی باقی مانده و یا سایر مواد مورد علاقه خود، به تزيین کیک ردولوت خود بپردازید.;

اکنون کیک ردولوت (Red Velvet); شما آماده است. می توانید آن را در یک عصرانه ی عالی همراه با چای میل کنید و یا به عنوان کیک تولد از آن استفاده کنید.;

دستور-پخت-کیک-رد-ولوت

 ردولوت نکات مهم برای پخت کیک (کیک مخمل قرمز):

-قبل از شروع ، همه مواد لازم را در دمای اتاق قرار دهید.
-بهتر است که کره و شکر را با هم حدود 4-5 دقیقه هم بزنید. مخلوط کردن کره و شکر، باعث می شود هوای بیشتری به خمیر وارد شده و کیکی نرم تر، سبک تر و پفکی داشته باشید.
-حتما مواد خشک را هنگام اضافه کردن الک کنید تا توده های مواد از بین بروند و گلوله گلوله نباشند. این کار به نرم و سبک نگه داشتن کیک کمک می کند. 
-به طور متناوب مواد خشک را در سه مرحله با باترمیلک مخلوط کنید، این به جلوگیری از مخلوط شدن بیش از حد خمیر کیک کمک می کند.

روش-پخت-کیک-رد-ولوت

مواد لازم برای تهیه باترمیلک

ردیف نام مواد مقدار
1 تخم مرغ ۲ عدد(هم دمای اتاق)
2 بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری سر پر
3 پودر کاکائو 1 قاشق چایخوری
4 وانیل 1/4 قاشق چایخوری
5 نمک 1/4 قاشق چایخوری
6 رنگ قرمز خوراکی مایع 2 قاشق غذاخوری
7 یا آب لبوی خیلی غلیظ 3 قاشق غذاخوری خیلی غلیظ

مواد لازم برای تهیه لایه ی خامه ای

ردیف نام مواد مقدار
1 خامه فرم گرفته شیرین شده قنادی یک پیمانه
2 پنیر ماسکارپونه ۱۰۰ گرم
3 شکر قنادی الک شده ۴ فنجان
4 کره به مقدار لازم
5 وانیل به مقدار لازم

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید