تهیه شیرینی سالم تر با استفاده از آرد پوست موز

سرنوشت پوست موز بیشتر به سطل زباله یا سطل کمپوست ختم می‌شود اما اکنون کاربردهای خوشمزه‌تری پیدا کرده است. در واقع محققان دریافتند استفاده از کمی آرد پوست موز روی شیرینی‌های شکری می‌تواند شیرینی را سالم‌تر و حتی طعم آن را رضایت‌بخش‌تر کند.

به نقل از مدیکال، محققان در مطالعه جدید خود به بررسی این موضوع پرداختند که چگونه افزودن آرد پوست موز بر محتوای مغذی و آنتی‌اکسیدانی شیرینی‌های قندی در مقایسه با آن‌هایی که صرفا با آرد گندم تهیه می‌شود، تاثیر می‌گذارد.

به تازگی محققان دریافتند پوست موز را می‌توان به آرد تبدیل کرد. آرد پوست موز سرشار از فیبر، پتاسیم، منیزیم و آنتی‌اکسیدان است. استفاده از آن برای جایگزینی مقادیر کمی آرد گندم در پخت محصولاتی مانند کیک و نان موجب مغذی‌تر شدن آن خواهد شد. با این حال هنوز آزمایش‌های گسترده‌تر روی انواع شیرینی‌ها انجام نشده است.

محققان انواع مختلفی از شیرینی‌های شکری طبخ و در فرایند پخت آن تا ۱۵ درصد آرد گندم بسیار ریز را با آرد پوست موز جایگزین کردند؛ سپس آن را با یک گروه کنترل از کلوچه‌ها که بدون آرد پوست موز تهیه شده بود، مقایسه کردند.

آنان دریافتند کلوچه‌های قندی با آرد پوست موز سالم‌تر است و چربی و پروتئین کمتری دارد اما کلوچه‌های گروه کنترل بیشترین میزان چربی و پروتئین را داشت. خواص آنتی‌اکسیدانی نیز در شیرینی‌های دارای آرد پوست موز به میزان قابل‌ توجهی افزایش یافت.

منبع: ایسنا

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(8) 4

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظرات

  • آرد موز آخه؟

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید