طرز تهیه چیز کیک آلبالویی، دسری شیرین و خوشمزه

  • کالری 256 کیلو کالری
  • قند 34 گرم
  • نمک 187 میلی گرم
  • زمان آماده سازی 15 دقیقه
  • زمان پخت 75 دقیقه
  • کشور آمریکا

این چیز کیک آلبالویی شامل پایه‌ای نرم، مخملی و کرمی است که لایه رویی آن آلبالو شیرین و ترش قرار داده شده است! این بهترین دستور العمل خانگی برای چیز کیک آلبالویی است که طرفداران زیادی دارد! این دستور بر پایه دستور العمل کلاسیک چیز کیک نیویورکی تهیه شده است.

هیچ دسری بهتر از چیز کیک آلبالویی خانگی وجود ندارد! آنچه این چیز کیک آلبالویی را بهترین می‌کند، ترکیب کاملی از طعم‌های شیرین و ترش از لایه ی آلبالو است. این لایه، به علاوه پایه‌ی نرم و مخملی  پنیر کرمی و شیر خامه‌ای، می‌تواند بهترین تکمیل کننده برای این دسر شگفت‌انگیز باشد!

اگر ترجیح میدهید چیز کیک های نرم و خامه ای داشته باشید، این دستور را دوست خواهید داشت! به نظر من برخی از چیز کیک ها خیلی متراکم و سفت هستند، اما این دستور به شما یک چیز کیک کرمی که در دهان آب میشود می دهد که مطمئناً برای روز مهمانی ها، کریسمس و هر مناسبت خاص دیگری مناسب است!

مهمترین مزیت این چیز کیک این است که میتوانید آن را از قبل تهیه کنید چون طعم و بافت عالی آن تغییر نخواهد کرد . من توصیه می کنم تا لایه آلبالویی را به صورت جداگانه تهیه و نگه دارید و آن را درست قبل از سرو کردن بر روی چیز کیکتان بگذارید.

با شیرینی تا برای آموزش چیز کیک آلبالویی خوشمزه همراه باشید : 
 

مواد لازم برای پخت لایه زیرین چیز کیک آلبالویی (برای 8 نفر)

ردیف نام مواد مقدار
1 بیسکویت ساقه طلایی خرد شده یک فنجان
2 کره دو و 1/2 قاشق غذاخوری
3 شکر یک و 1/2 قاشق غذاخوری
4 نمک به مقدار لازم

طرز تهیه لایه زیرین چیز کیک آلبالویی

1-خرده های بیسکویت ، کره، شکر و نمک را باهم مخلوط کنید تا شبیه به شن خیس  شود. مخلوط را با دستان خود فشار دهید و ببینید که شکل خود را حفظ می کند یا خیر. اگر شکل خود را حفظ کند، آماده است. در غیر این صورت، کمی بیشتر کره ذوب شده  به آن اضافه کنید. مخلوط را در یک قالب کمربندی که با دو لایه فویل پوشانده شده است بریزید و سطح روی آن را صاف کرده و فشار دهید. سپس این مخلوط  را در فر با دمای 350 درجه فارنهایت از پیش گرم شده قرار دهید ، تا به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه پخته شود.

مواد لازم برای پخت لایه میانی چیز کیک آلبالویی (برای 8 نفر)

ردیف نام مواد مقدار
1 پنیر خامه ای 500 گرم
2 تخم مرغ 2 عدد
3 شکر 2/3 فنجان
4 خامه ترش 2/3 فنجان
5 عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
6 نمک 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه لایه میانی چیز کیک آلبالویی

2-کره، پنیر، تخم مرغ، شیر خامه ای، وانیل، قند و نمک را با سرعت متوسط به بالا با هم مخلوط کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که در صورت استفاده از همزن های برقی حباب زیادی بر روی مخلوط ایجاد نشود . 

طرز-تهیه-چیز-کیک-آلبالویی

3- مخلوط را در قالب کمربندی و بر روی بیسکویت هایی که از قبل آماده کرده اید بریزید و چندین بار روی میز بزنید تا حباب های هوای ایجاد شده را از بین ببرید.

4- قالب کمربندی را در یک ظرف بزرگتر قرار دهید و آب داغ را تا نیمه قالب بریزید و زمان بدهید تا به مدت 75 دقیقه کیک شما کاملا پخته شود .

آموزش-پخت-چیز-کیک-آلبالویی 

5- پس از تکمیل پخت فر را خاموش کنید و یک قاشق چوبی را بین درب فر قرار دهید این روش به کاهش آهسته دمای داخل فر کمک میکند در صورتی که شما درب فر را باز بگذارید دمای کیک به سرعت کاهش پیدا کرده و باعث ترک خوردگی سطح رویی چیز کیک آلبالویی شما میگردد . 

6-چیزکیک آلبالویی را از فر خارج کرده و اجازه دهید به دمای محیط برسد. هنگام سرد شدن، باید شروع به جدا کردن آن از کناره ها کنید. گذاشتن کیک در یک ظرف آب و زمان استراحت اضافی در فر به جلوگیری از هر گونه ترک خوردگی کیک کمک می کند. روی آن را با پلاستیک یا سلفون بپوشانید و به مدت حداقل 4 ساعت تا یک شب در یخچال قرار دهید.

چیز-کیک-آلبالو
 

مواد لازم برای پخت لایه رویه چیز کیک آلبالویی (برای 8 نفر)

ردیف نام مواد مقدار
1 آلبالوی بدون هسته 1 کیلوگرم
2 شکر 3 تا 6 قاشق غذاخوری
3 آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
4 نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
5 آب 2 تا 4 قاشق غذا خوری

طرز تهیه لایه آلبالویی برای چیز کیک :

برای رویه آلبالو می توان از آلبالو تازه یا منجمد استفاده کرد. در این دستور ما از آلبالوی یخ زده استفاده کردیم .

برای تهیه رویه آلبالو، کافی است آلبالوهای بدون هسته، شکر، نشاسته ذرت، آب و در صورت تمایل آب لیمو را در یک قابلمه با هم مخلوط کنید و بگذارید بجوشد. قوام بیاید و به یک مربای آلبالو خوش طعم تبدیل می شود که به رنگ قرمز روشن زیبا است.
از آنجایی که آلبالو ها به طور طبیعی از نظر شیرینی و ترشی متفاوت هستند، باید با شکر یا آب لیمو شیرینی آن را مطابق با سلیقه خودتان تنظیم کنید. همچنین، آلبالو یخ زده آب  بیشتری نسبت به آلبالو تازه آزاد می کند، بنابراین اگر از آلبالو یخ زده استفاده می کنید، آب کمتری اضافه کنید.
پس از خنک شدن، رویه آلبالوی که آماده کردیم را با قاشق روی چیزکیک بریزید یا آن را در کنار چیز کیک سرو کنید. 

آموزش-تهیه-چیز-کیک-آلبالویی

 

نکات مهم برای تهیه چیز کیک آلبالویی عالی:

  • برای سرو چیزکیک آلبالو، از یک چاقوی بلند و نازک که در آب داغ فرو رفته و خشک شده استفاده کنید. گرم کردن چاقو برش های صاف و تمیزی به شما می دهد که به راحتی روی چیزکیک را برش می دهند. حتما چاقو را پاک کنید، آن را در آب داغ فرو کنید و قبل از بریدن یک برش دیگر، دوباره آن را خشک کنید. 
  • برای صافه کردن لایه زیرین چیز کیک از یک پیمانه با  ته صاف و طرفین صاف استفاده کنید و به راحتی خرده های بیسکویت را فشار دهید.
  • برای داشتن چیزکیک بدون ترک این نکات را رعایت کنید . به دلیل حباب های هوا، مخلوط شدن بیش از حد و دمای نامناسب، ممکن است در چیزکیک ها ترک ایجاد شود. وقتی خمیر یکدست و خامه ای شد، خمیر را با کمترین سرعت به مدت 2 دقیقه مخلوط کنید تا حباب های بزرگ هوا بیرون برود. خمیر را به آرامی از بالا داخل قالب بریزید تا حباب های هوای بیشتری بیرون بیاید و ظرف را چندین بار روی پیشخوان آشپزخانه بکوبید. در حین پخت از باز کردن فر خودداری کنید تا دما ثابت بماند.
  • پس از اتمام پخت، اجازه دهید چیزکیک در فر با درب نیمه باز به مدت یک ساعت بماند تا دما به آرامی کاهش یابد. این کار از ریزش و ترک خوردن چیزکیک جلوگیری می کند.
  • برای داشتن بهترین چیز کیک آلبالویی یک شب آن را در یخچال بگذارید. 
  • رویه آلبالو را وقتی به دمای اتاق رسید اضافه کنید. شربت گرم آلبالو چیزکیک را آب می کند.
  • چیزکیک آلبالو را می توان تا 2 روز در یخچال نگهداری کرد.

دوستان عزیز شیرینی تا خوشحال میشیم که این کیک جذاب رو امتحان کنید و تجربیات و نظرات خودتونو با ما به اشتراک بزارید . 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید