طرز-تهیه-شکلات-فندقی-خانگی

طرز تهیه شکلات صبحانه فندقی خانگی

  • کالری 420
  • زمان آماده سازی 10 دقیقه
  • زمان پخت 180 دقیقه
  • کشور سوئیس

شکلات صبحانه فندقی

افرادی که رژیم غذایی سالمی دارند، شکلات صبحانه فندقی خانگی را به شکلات های مشابه ی بیرونی ترجیح می دهند. شما زمانی که این شکلات صبحانه را خودتان تهیه می‌کنید، از فندق مرغوب‌تری استفاده می کنید و از خواص آن بهره‌مند می شوید.

 

مواد اولیه جهت تهیه شکلات صبحانه فندقی

ردیف نام مواد مقدار
1 شکلات تخته‌ای 200 گرم
2 فندق 120 گرم
3 آلبالو خشک نصف لیوان
4 پودر زنجبیل دو قاشق غذا‌خوری

طرز تهیه شکلات صبحانه فندقی خانگی

طرز تهیه شکلات فندقی خانگی با رعایت چند نکته ی کوچک، بسیار آسان است پس از شما دعوت می کنیم در ادامه با طرز تهیه شکلات صبحانه فندقی با ما همراه باشید.

طرز-تهیه-شکلات-صبحانه-فندقی-خانگیبرای تهیه شکلات صبحانه فندقی دو دستور متفاوت وجود دارد که در دستور اول از میوه آلبالو نیز استفاده شده است.

لازم است میزان فندق گفته شده را نصف کرده و به صورتی که در ادامه خواهیم گفت به مواد اضافه کنید. در صورت دلخواه می‌توانید حدود یک قاشق غذا‌خوری پودر قهوه نیز به مواد اضافه کنید. شکلات تخته‌ای گفته شده در هر دو روش بسته به سلیقه ی شما می‌تواند، تلخ، شیرین یا شیری باشد. اندازه ی مواد نیز به دلخواه شما بستگی دارد و می‌توانید با رعایت نسبت بین آن‌ها، مقادیرشان را کم یا زیاد کنید.

آموزش-تهیه-شکلات-صبحانه-فندقی-خانگی

 

•    ابتدا تابه‌ای مناسب را روی حرارت قرار داده و فندق‌ها را داخل آن بریزید. اجازه دهید تا تابه گرم شده و فندق‌ها برشته شوند. در تمام مدت، فندق‌ها را تکان دهید تا به طور یکنواخت حرارت ببینند.
•    پس از این مرحله لازم است فندق‌ها را داخل آبکش ریخته و با دست پوست شان را جدا کنید.
•    سپس فندق‌ها را داخل یک نایلون فریزر تمیز ریخته و به کمک یک وردنه روی آن بکوبید تا کمی خرد شوند. دقت کنید که فندق‌ها نباید حالت پودری به خود بگیرند.
•    داخل یک قابلمه آب ریخته و یک ظرف مناسب روی آن بگذارید؛ به طوری که ظرف داخل قابلمه فرو نرود. سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و شکلات را داخل ظرف دوم قرار دهید. بخار آب، شکلات شما را ذوب می کند.
•    زمانی که شکلات به طور کامل مایع شد، فندق‌های خرد شده، آلبالو و پودر زنجبیل را داخل آن ریخته و خوب هم بزنید تا مواد به طور یکنواخت در شکلات پخش شود.

شکلات صبحانه شما آماده است. آن را درون یک ظرف دردار بریز و داخل یخچال بگذارید و صبح ها این خوراکی خوشمزه را میل کنید.

مواد لازم برای روش دوم تهیه شکلات فندقی

ردیف نام مواد مقدار
1 پودر فندق 100 گرم
2 شکلات تخته‌ای 200 گرم
3 کره 50 گرم
4 فندق نصف لیوان
5 پودر کاکائو دو قاشق غذا‌خوری

روش دوم طرز تهیه شکلات صبحانه فندقی خانگی

روش-تهیه-شکلات-صبحانه-فندقی-خانگی

•    کره را به همان روش بالا که به اصطلاح به آن بن ماری می‌گویند، آب کنید. در حین حرارت دیدن آن را هم بزنید تا به طور یکنواخت ذوب شود. وقتی که حالت کره کاملا مایع شد، پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.
•    در یک ظرف جداگانه، شکلات را نیز به همین روش آب نمایید. به جای استفاده از روش بن ماری می‌توانید شکلات را داخل ماکروفر گذاشته و به آن زمان دهید تا ذوب شود.
•    شکلات آب شد و پودر کاکائو را به مخلوط کره ی در حال حرارت، اضافه کنید و خوب هم بزنید.
•    اگر پودر قهوه یا اسپرسو نیز آماده کرده‌اید، در این مرحله به سایر مواد اضافه نموده و خوب هم بزنید.
•    پودر فندق را به مواد شکلات اضافه کنید و دوباره هم بزنید. در آخرین مرحله می‌توانید برای یکدست شدن مواد، آن‌ها را داخل ظرف مخصوص ریخته و با هم‌زن برقی هم بزنید.
•    اگر می‌خواهید شکلات صبحانه فندقی شما به صورت نوتلا باشد، لازم است در این مرحله تمام مواد را داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت داخل یخچال بماند تا کمی سفت شود. 
•    اگر قصد دارید شکلات فندقی را همانند شکلات‌های جامد کوچک استفاده کنید، لازم است مواد را داخل قالب مخصوص شکلات ریخته و داخل آن چند تکه فندق بگذارید. قالب را داخل یخچال گذاشته و اجازه دهید حدود دو ساعت در آن جا بماند. شکلات فندقی سالم و خوش طعم شما آماده ی سرو است.

 

نکاتی درباره شکلات فندقی خوشمزه

مراحل-تهیه-شکلات-صبحانه-فندقی-خانگی

•    توجه کنید که در اولین دستور تهیه ی گفته شده، به جای آلبالو می‌توانید از هر میوه ی دیگری استفاده کنید. همچنین استفاده از سایر مغز‌ها نیز آزاد بوده و به سلیقه و امکانات شما بستگی دارد.
•    برای نگهداری بهتر از شکلات صبحانه فندقی، لازم است آن را در محیطی با دمای اتاق که در معرض نور و گرمای شدید نباشد، قرار دهید. گرمای زیاد حالت شکلات را شل کرده و باعث از بین رفتن فرم آن خواهد شد. 
•    فندق استفاده شده در این شکلات برای سلامتی بسیار مفید بوده و مصرف آن به تمام گروه‌های سنی به ویژه کودکان، توصیه می‌گردد. فندق باعث بهبود بیماری‌های قلبی شده و برای درمان کبد چرب، فشار خون، قند خون و چربی خون نیز بسیار مفید است.
•    شکلات فندقی را می‌توان همراه با صبحانه یا به عنوان میان وعده میل کرد. جایگاه این خوراکی در رژیم‌های غذایی بسیار بالا بوده و به خاطر وجود مواد مغذی، مصرف آن همواره توصیه می‌شود.بهتر است برای سلامتی بیشتر از شکلات تلخ برای تهیه ی آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چرا شکلات تلخ مفید است؟

امیدواریم از طرز تهیه شکلات صبحانه فندقی خانگی لذت برده باشید. نظرات خود را برای ما بنویسید و آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

اگر این آموزش را دوست داشتید با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات خود را در قسمت نظر کاربران بنویسید و اگر سوالی دارید حتما بپرسید.

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(7) 5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید