طرز-تهیه-شکلات-سوئیسی

طرز تهیه شکلات سوئیسی

  • کالری 530
  • زمان آماده سازی 20 دقیقه
  • زمان پخت 20 دقیقه
  • کشور سوئیس

شکلات سوئیسی

یکی از شکلات‌های پر‌طرفدار در دنیا، شکلات سوئیسی است که خواستگاه آن کشور سوئیس بوده و علاوه بر طعم خوب، ارزش غذایی بالایی نیز دارد. استفاده از انواع مغز‌ها در این شکلات، آن را به یک خوراکی مقوی تبدیل کرده که برای تمام افراد، به خصوص کودکان، مفید است. البته باید توجه داشته باشید که مصرف زیاد شکلات سوئیسی، همانند هر خوراکی دیگری مضر بوده و سلامت شما را به خطر خواهد انداخت.
این شکلات در شکل‌ها و طعم‌های متفاوتی قابل تهیه است، که شما، بسته به سلیقه و امکانات خود، می‌توانید آن را تهیه و نوش جان نمایید. شکلات سوئیسی را می‌توان به عنوان یک میان وعده سالم، همراه با شیر یا چای استفاده کرد. همچنین این شکلات، گزینه بسیار مناسبی برای پذیرایی از مهمان‌ها بوده و در تمام اعیاد، به خصوص عید نوروز قابل استفاده است.
ما در ادامه این مقاله، طرز تهیه شکلات سوئیسی را با ساده‌ترین روش ممکن برای شما توضیح داده‌ایم تا بتوانید با حداقل امکانات، آن را تهیه کرده و از خوردن این شکلات خوشمزه کشور سوئیس، لذت ببرید.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه گاناش شکلاتی برای انواع دسر

موادی لازم برای تهیه شکلات سوئیسی

ردیف نام مواد مقدار
1 کره 50 گرم
2 شیر خشک یک قاشق مربا‌خوری
3 پودر قند 70 گرم
4 پودر کاکائو سه قاشق غذا‌خوری
5 ژلاتین یک بسته
6 شکلات تخته‌ای 250 گرم
7 تخم مرغ یک عدد
8 قهوه یک قاشق چای‌خوری
9 آب 4/1 لیوان
10 گردو 70 گرم
11 بیسکویت 30 گرم
12 خلال پسته یک قاشق مربا‌خوری
13 خلال بادام یک قاشق مربا‌خوری

طرز تهیه شکلات سوئیسی

  • مرحله اول

در طرز تهیه شکلات سوئیسی ابتدا دو پلاستیک فریزر تمیز بردارید و داخل یکی بیسکویت و داخل دیگری مغز‌های مورد نظر خود را بریزید. به کمک وسیله‌ای همچون وردنه یا هر وسیله سنگین دیگری، روی پلاستیک‌ها بزنید تا بیسکویت‌ها و مغز‌ها کاملا خرد شوند. این کار را می توانید به کمک مخلوط کن هم انجام دهید.

طرز-تهیه-شکلات-سوئیسی

  • مرحله دوم

کره را از یخچال دربیاورید و اجازه دهید تا حدود یک ربع در محیطی با دمای اتاق بماند. پس از گذشت این زمان و شل شدن کره، آن را داخل ظرف مناسبی بریزید و پودر قند را به آن اضافه کنید. کره و پودر قند را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. برای راحتی کار می‌توانید از همزن برقی استفاده نمایید.

آموزش-تهیه-شکلات-سوئیسی

  • مرحله سوم

ظرف کوچکی را بردارید و پودر کاکائو را به همراه قهوه و شیر خشک، داخل آن بریزید. چند دقیقه مخلوط گفته شده را هم بزنید تا ترکیبی یکنواخت به وجود بیاید. سپس آن را به ترکیب کره و پودر قند اضافه نموده و خوب هم بزنید. بهتر است این کار را در چند مرحله انجام داده و در هر مرحله مخلوط را خوب هم بزنید.

مراحل-تهیه-شکلات-سوئیسی

  • مرحله چهارم

یک تخم مرغ را برداشته و زرده آن را به کمک یک سبد یا آبکش، از سفیده جدا کنید. زرده را به صورت جداگانه هم بزنید تا حالت سفت قبل را نداشته باشد. سپس آن را به سایر مواد اضافه نموده و خوب هم بزنید تا ترکیب یک دستی به وجود بیاید.

روش-تهیه-شکلات-سوئیسی

  • مرحله پنجم

در ادامه، لازم است تا شکلات تخته‌ای را آب نمایید. بهتر است از روش بن ماری برای این کار استفاده کنید تا شکلات آب شده طعم بهتری داشته باشد. برای این کار لازم است که ظرفی را از آب پر نموده و روی گاز قرار دهید تا به نقطه جوش برسد. سپس ظرف دیگری را بردارید که دهانه آن از ظرف اول بزرگ‌تر بوده و شکلات را داخل آن بگذارید. اجازه دهید تا شکلات با گرمای بخار آب، به حالت مایع دربیاید.

طرز-تهیه-شکلات-سوئیسی-در-خانه

  • مرحله ششم

مغز‌ها و بیسکویت‌های خرد شده را به شکلات مایع اضافه نمایید و خوب هم بزنید. سپس این مخلوط را به باقی مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا هیچ قسمتی از آن بدون مغز و بیسکویت نباشد.

آموزش-تهیه-شکلات-سوئیسی-در-خانه

  • مرحله هفتم

سینی بزرگی را بردارید و کف آن را با کاغذ روغنی یا سلفون بپوشانید. مواد را روی سینی ریخته و به خوبی پخش کنید تا ضخامت مواد در تمام سینی یکسان باشد.
در این قسمت لازم است تا روی شکلات را با سس شکلات پوشانده و آن را با مواد دلخواه خود تزئین نمایید. روش تهیه سس شکلات را در ادامه توضیح خواهیم داد.
سینی را داخل فریزر قرار داده و اجازه دهید تا به مدت 4 الی 5 ساعت در آن بماند. پس از گذشت این زمان، شکلات سوئیسی را بیرون آورده و از سینی جدا نمایید. شکلات‌ها را بسته به سلیقه خود و در ابعاد دلخواه برش بزنید و نوش جان کنید.

مراحل-تهیه-شکلات-سوئیسی-در-خانه

طرز تهیه سس شکلات

برای تهیه سس شکلات سوئیسی لازم است که در ابتدا شکلات تخته‌ای و کره را طبق روش گفته شده در بالا، آب نموده و با هم مخلوط کنید. پودر قند را به میزان دلخواه به ترکیب فوق اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. برای آماده سازی ژلاتین لازم است که آن را با مقداری آب جوش ترکیب نموده و هم بزنید. در آخر، تمام مواد را با هم ترکیب نموده و در حالی که به طور غیر مستقیم روی حرارت هستند، هم بزنید تا مخلوط یکنواختی به وجود بیاید. پس از گذشت این مرحله، سس شکلات شما آماده استفاده است.

روش-تهیه-شکلات-سوئیسی-در-خانه

نکات تهیه شکلات سوئیسی

  • اگر شما از آن دست افرادی هستید که طعم قهوه را دوست ندارید، هیچ اجباری برای استفاده از آن نبوده و می‌توانید قهوه را از مواد اولیه دستور طرز تهیه شکلات سوئیسی حذف کنید.
  • می‌توانید هر نوع شکلاتی را استفاده نمایید. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از شکلات شیری یا شکلات قهوه‌ای شیرین، باید مقدار پودر قند را کاهش دهید.
  • به جای خلال پسته و خلال بادام می‌توانید از فندق، گردو، بادام زمینی و هر مغز دیگری استفاده نمایید.
  • قبل از شروع کار بهتر است آب را بجوشانید تا در حین تهیه شکلات سوئیسی، وقت کمتری از شما گرفته شود.
  • بهتر است از بیسکویت‌های ساده یا شکلاتی پتی بور استفاده نمایید تا طعم آن، طعم خوب کاکائو را خراب نکند.
  • اگر برای اولین بار قصد تهیه شکلات سوئیسی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که مقادیر گفته شده در بالا را تغییر نداده و مقدار بیشتری از شکلات را تهیه نکنید. اگر در این کار تجربه دارید، می‌توانید میزان مواد گفته شده را با حفظ نسبت بین آن‌ها، زیاد یا کم کنید.
  • می‌توانید این شکلات خوشمزه را همانند یک کوکی نیز مصرف کنید. برای این کار لازم است تا مواد را به جای فریزر، داخل فر قرار داده و اجازه دهید تا حدود 20 دقیقه بپزد. سپس می‌توانید کوکی خود را میل کنید.
  • لازم است پس از تهیه شکلات سوئیسی آن را داخل یخچال نگهداری نمایید تا شکلات آب نشود.

 

 

نظرات، پیشنهادات یا سوالات خود را در قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(3) 5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

نظرات

مریم

۶ اسفند ۱۴۰۱

این شکلات سوئیسی ها محشرن

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید