طرز-تهیه-شکلات-آلمانی

طرز تهیه شکلات آلمانی بدون فر

  • کالری 100
  • زمان آماده سازی 30 دقیقه
  • زمان پخت 160 دقیقه
  • کشور آلمان

شکلات آلمانی که امروزه در ایران تهیه می شود و شهرت زیادی دارد در اصل دستور تهیه ای روسی است. شکلات آلمانی دستور تهیه آسانی دارد و شما بدون نیاز به فر می توانید آن را در خانه درست کنید. در کل شکلات یکی از دسرهای محبوب و پرطرفدار است و با تهیه آن در خانه با هزینه خیلی کم، می توانید دسر خوشمزه،  سالم و باب میل خودتان را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. همچنین مصرف متعادل این خوراکی مقوی برای کودکان بسیار مفید است. شکلات آلمانی را می توانید برای پذیرایی در مهمانی نیز استفاده کنید. سرو شکلات آلمانی با شیر بسیار دلچسب است.

مواد لازم برای تهیه شکلات آلمانی در خانه

ردیف نام مواد مقدار
1 بیسکویت پتی پور 100 گرم یا کمی بیشتر 
2 تخم مرغ 1 عدد 
3 شکر یک دوم پیمانه 
4 کره 120 گرم
5 پودر کاکائو یک چهارم پیمانه
6 پوست پرتقال رنده شده 1 قاشق سوپخوری
7 گردو خرد شده یک دوم پیمانه
8 خلال پسته در صورت تمایل مقداری

طرز تهیه شکلات آلمانی

  • مرحله اول

قبل از شروع به کار، تخم مرغ را از یخچال خارج کنید تا به دمای اتاق برسد. سپس بیسکویت پتی بور را کاملا پودر کنید. برای اینکه دسر خوشمزه تری داشته باشید، بهتر  است برای این دسر از بیسکویت کره ای پتی بور استفاده کنید. برای پودر کردن بیسکویت هم می توانید آن ها را داخل غذاساز ریخته و پودر کنید و یا آن را در یک نایلون در بسته بریزید و با وردنه بکوبید تا کاملا پودر شود.

  • مرحله دوم

در یک ظرف کره و پودر کاکائو را بریزید و به روش بن ماری(منظور از روش بن ماری قرار دادن ظرف روی بخار است) کره را ذوب و با پودر کاکائو مخلوط کنید. سپس در یک ظرف دیگر شکر، وانیل و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و مخلوط به رنگ کرم و کمی کش دار شود.

طرز-تهیه-شکلات-آلمانی

  • مرحله سوم

مایه تخم مرغ را به پودر کاکائو و کره اضافه کنید و هم بزنید تا تخم‌مرغ نبندد. 3، 4 دقیقه هم زدن برای این ترکیب کافی است. سپس مواد را از روی حرارت بردارید، بیسکویت پودر شده و پوست پرتقال رنده شده را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یک نواخت شود. سپس گردو را که باعث خوشمزه و مقوی تر شدن شکلات می شود به آن اضافه می کنیم. برخی به‌جای گردو از پسته استفاده می کنند.

  • مرحله چهارم

می توانید مخلوط را در قالب های شکلات بریزید و یا آن را داخل کیسه فریزر ریخته و به شکل استوانه و یا مستطیل در بیاورید. مثلا قالب هایی با قطر 7 سانت مناسبند. سپس آن را به مدت 2 الی 3 ساعت در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد. سپس از فریزر خارج کرده و برش بزنید. در صورت تمایل می توانید برای تزئین روی آن پودر نارگیل بریزید.

آموزش-طرز-تهیه-شکلات-آلمانی

 

 

نکات تهیه شکلات آلمانی

  • حتما شکلات را در یخچال و در ظرف در بسته نگهداری کنید، زیرا در دمای اتاق شل می شود.

  • اگر زمان مخلوط کردن حس کردید مایه شکلات رقیق است، می توانید کمی پودر بیسکویت به آن اضافه کنید.

امیدوارم شما هم این شکلات خوشمزه را در خانه درست کنید و لذت ببرید، نظرات خود را در بخش نظر کاربران با ما در میان بگذارید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید