طرز تهیه بستنی طالبی به روش خانگی

  • فائزه سلطان پور

  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
  • 519 بازدید
  • 0 نظر
  • (0) 0
  • دسته بندی:  طرز تهیه دسر ها
  • کالری 363 کیلو کالری
  • قند 21 گرم
  • زمان آماده سازی ۱0 دقیقه
  • زمان پخت ۱۵ دقیقه
  • کشور فرانسه

طالبی و بستنی ترکیبی نیست که معمولاً به آن فکر می کنید. اما خوشمزه و با طراوت است! درست کردن این بستنی طالبی خانگی بسیار آسان است.
این دستور تهیه توسط یکی از خوانندگان فوق‌العاده شیرینی تا، پیشنهاد شده است، که در پست قبلی که طرز تهیه فالوده طالبی را گذاشته بودیم پیشنهاد و درخواست تهیه بستنی طالبی را به ما دادند. پس ما هم تصمیم گرفتیم تا طرز تهیه این بستنی خوشمزه را منتشر کنیم تا در این روزهای خیلی گرم تابستان شما هم این بستنی را تهیه کرده و از آن لذت ببرید. 
 

مواد لازم برای تهیه بستنی طالبی

ردیف نام مواد مقدار
1 طالبی خردشده 1و 1/2 فنجان
2 شیر 2 و 1/4 فنجان
3 شکر 1/2 فنجان
4 وانیل 1 و 1/2 قاشق چایخوری
5 نمک به مقدار لازم

دستور تهیه بستنی طالبی

1- اولین مرحله این است که شکر را با نیمی از شیر مخلوط کنید. در یک کاسه متوسط شروع کنید و هم بزنید تا بیشتر شکر حل شود. در اینجا می توانید از هر نوع شیری که می خواهید استفاده کنید. خامه سنگین و شیر کامل بستنی خامه‌ ای تری به شما می‌دهد و سریع‌تر یخ می‌زند. استفاده از شیر 2 درصد چربی بافت خامه ای کمتری به شما می دهد و کمی بیشتر طول می کشد تا منجمد شود (اما می توانید آن را بستنی «سالم» بنامید زیرا چربی کمتری دارد!) استفاده از ماست به جای شیر باعث می شود که ماست منجمد شود. ما ماست را با این دستور امتحان نکردیم! 

2- طالبی ها را به اندازه دلخواه خود را خرد کنید .اگر می خواهید تکه های بزرگتری در بستنی خود داشته باشید، خیلی خرد نکنید. اگر تکه های کوچکتر می خواهید، کمی بیشتر خرد کنید. این بستنی شماست، پس هر طور ترجیح شماست!

آموزش-تهیه-بستنی-طالبی

3- مخلوط بستنی را طبق دستور در یک  دستگاه بستنی ساز بریزید. بگذارید مخلوط شود تا غلیظ شود (حدود 15-20 دقیقه).

4- بلافاصله بستنی را سرو کنید، یا به ظرف مخصوص فریزر منتقل کنید و تا زمانی که بیشتر یخ زده شود، فریز کنید.

طرز-تهیه-بستنی-طالبی
 

نحوه نگهداری بستنی طالبی

شما باید این بستنی طالبی خانگی را در فریزر در یک ظرف دربسته و یک تکه کاغذ روغنی یا کاغذ مومی روی بستنی قرار دهید. به این ترتیب تا یک ماه تازه می ماند. 

نکاتی برای تهیه این دستور بستنی طالبی

1-از مواد با کیفیت استفاده کنید. هنگام تهیه بستنی خانگی، باید مطمئن شوید که از مواد با کیفیت بالا برای بهترین نتیجه استفاده می کنید.

2-طالبی اضافی اضافه نکنید - ممکن است فکر کنید که طالبی بیشتر این دستور را خوشمزه تر می کند، اما در واقع با اضافه کردن بیش از 2 فنجان در نتیجه بستنی یخی خواهید داشت. زیرا طالبی دارای مقدار آب بالایی است.

3-در صورت امکان، همیشه با مواد سرد شروع کنید. این برای دستور العمل های بستنی خانگی مهم است.

4-چربی را کم نکنید – شیر و خامه پرچرب هنگام تهیه بستنی خانگی ضروری هستند. انتخاب یک گزینه کم چرب اغلب منجر به بستنی های یخی و ناهماهنگی در بافت می شود.

5-اگر مواد اضافی یا میوه های دیگر اضافه می‌کنید، یک یا دو مورد را انتخاب کنید و مطمئن شوید که به قطعات بزرگ‌تر از بلوبری یا نخود خرد شده‌اند.

6- شکر را کم نکنید - شکر نه تنها به بستنی های خانگی شیرینی می بخشد، بلکه به بافت آن نیز کمک می کند. شکر برای بافت خامه ای بستنی ضروری است.

آموزش-بستنی-طالبی

طرز تهیه بستنی طالبی بدون بستنی ساز

برای تهیه بستنی طالبی بدون بستنی ساز، در حالی که مواد بستنی را مخلوط می کنید، یک ظرف کم عمق را در فریزر خنک کنید. مخلوط بستنی را در ظرف آماده شده بریزید و به مدت 3-4 ساعت در فریز قرار دهید. بستنی را هر 30 دقیقه تا 2 ساعت اول هم بزنید تا هوا داخل مخلوط برود. این به ایجاد یک بافت کرمی و صاف کمک می کند.



 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید