طرز-تهیه-آبنبات-لیمویی-خانگی

طرز تهیه آبنبات لیمویی خانگی

  • کالری 290
  • زمان آماده سازی 30 دقیقه
  • زمان پخت 50 دقیقه
  • کشور انگلستان

آبنبات لیمویی

آبنبات ها تنقلاتی پرطرفدار، در میان کودکان هستند که در انواع طعم ها و شکل ها تهیه و مصرف می شوند. آبنبات میوه ای را می توان یکی از معروف ترین انواع آبنبات نامید که به راحتی می توان به کمک اسانس های مجاز خوراکی و طعم دهنده ها، آن ها را در رنگ های مختلفی تهیه کرد. 

یکی از ساده ترین و در دسترس ترین انواع آبنبات میوه ای، که می توانید به آسانی در خانه تهیه کنید، آبنبات لیمویی است. اگر شما هم دوست دارید آبنبات لیمویی خانگی خوشمزه خودتان را تهیه کنید، کافی است با ادامه مقاله ی طرز تهیه آبنبات لیمویی خانگی از سری مقالات آموزش انواع شکلات شیرینی تا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه آبنبات لیمویی

ردیف نام مواد مقدار
1 شکر 1 پیمانه
2 آب 1/4 پیمانه
3 آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
4 کرم تارتار 1 قاشق چایخوری
5 اسانس لیمو 4 قاشق چایخوری 
6 پودر قند 4 قاشق غذاخوری 
7 رنگ خوراکی زرد به مقدار کافی

طرز تهیه آبنبات لیمویی خانگی

  • مرحله اول

برای تهیه  آبنبات لیمویی ابتدا آب را در قابلمه بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید و شکر و کرم تارتار را به آن اضافه کنید. ترکیب را به طور مداوم هم بزنید تا کرم و شکر به خوبی در آب حل شوند، هم زدن را تا زمانی که ترکیب شما به جوش بیاید، ادامه دهید. بعد از این که شکر به خوبی حل شد و ترکیب به نقطه جوش رسید، ظرف را از روی گاز بردارید و آب لیمو را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید.

طرز-تهیه-آبنبات-لیمویی-خانگی

  • مرحله دوم

یک سینی مناسب بردارید و کف آن را کمی چرب کنید یا یک کاغذی روغنی روی آن قرار دهید و ترکیبی که در مرحله قبل تهیه کردید را روی آن بریزید، در این مرحله می توانید اسانس لیمو و کمی رنگ خوراکی زرد لیمویی را به این ترکیب اضافه کنید تا آبنبات شما خوشرنگ شود؛ با استفاده از یک کاردک سوهان یا ابزاری مشابه، مجدد ترکیب را هم بزنید تا جایی که حالت چسبنده و کشدار پیدا کند و سفت تر شود.

آموزش-تهیه-آبنبات-لیمویی-خانگی

  • مرحله سوم

اکنون برای تهیه تکه های آبنبات، باید خمیر به دست آمده را برش بدهید و یا با دست آن ها را گلوله کنید تا شبیه به آبنبات های لیمویی صنعتی شوند. 

از آنجایی که ترکیب شما هنوز داغ است، مراقب باشید که دست های خود را نسوزانید. اگر جدا کردن تکه های آبنبات برای شما سخت است می توانید از قیچی یا یک چاقو استفاده کنید و با گرداندن این تکه ها روی یک سطح صیقلی و روغنی آن ها را گرد کنید.

روش-تهیه-آبنبات-لیمویی-خانگی

  • مرحله چهارم

    در آخر هم تکه های آبنبات لیمویی گلوله شده را وارد ظرف پودر قند کنید تا سطح آن کمی به پودر آغشته شود. این کار از چسبیدن آبنبات ها به یکدیگر زمان قرار دادن آن ها در ظرف جلوگیری می کند. 

    مراحل-تهیه-آبنبات-لیمویی-خانگی

    امیدواریم از تهیه این آبنبات لیمویی ساده و خوشمزه لذت برده باشید.

    فیلم آموزشی : طرز تهیه دسر لیمویی

     

     

    نظرات، پیشنهادات یا سوالات خود را در قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(4) 5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید