معرفی برندهای برتر شکلات ترکیه

شکلات ، یکی از هوس برانگیزترین خوراکی ها در کل دنیاست. شکلات حتی می تواند یکی از دل بستگی های مردم به زندگی باشد! خوردن شکلات و کاکائو در کنار قهوه، چای و نوشیدنی های گرم واقعا دل انگیز است. انواع شکلاتها با طعم خوشمزه و مزه فوق العاده ای که دارند، می توانند یک میان وعده عالی باشند و حس خوب و فرح بخشی را برای شما بوجود آورند. در سرتاسر جهان ، شرکتهای بزرگی هستند که در زمینه تولید شکلات فعالیت می کنند و بعضی از آنها، محصولاتشان را به کشورهای دیگر هم صادر می کنند. در این نوشته می خواهیم به معرفی برندهای برتر شکلات ترکیه بپردازیم تا با بهترین و خوشمزه ترین شکلاتهای این کشور بیشتر آشنا شوید.

بهترین برندهای شکلات ترکیه را بشناسید!

برندهای برتر شکلات ترکیه، شکلاتها و کاکائوهای واقعا خوشمزه ای تولید می کنند که برای یک بار هم که شده باید آنها را امتحان کنید و لذت خوردنشان را تجربه کنید. بعضی از برندهایی که در این مقاله به آن اشاره شده ، علاوه بر شکلات های خاص، در زمینه تولید انواع شکلات صبحانه، کاکائوی مجلسی، ویفر، بیسکوییت، کیک شکلاتی، کرم کاکائو و... نیز فعالیت می کنند. در هر کدام از این شرکتها، از دستور تهیه خاصی برای تولید شکلات استفاده می شود؛ اما مواد اولیه آنها شیر، کره کاکائو، پودر کاکائو و شکر است که با نسبتهای مشخص با هم ترکیب می شوند. استفاده از مواد اولیه مرغوب مثل دانه های کاکائوی درجه یک و شیر تازه، باعث افزایش کیفیت و خوشمزگی شکلاتهای ترکیه ای  شده است. فرمول سری هرکدام از این برندها، راز خوشمزگی محصولاتش را در بردارد و طعمی خاص و کیفیتی عالی دارند.

ulker brand

1.    برند اولکر (Ulker):

یکی از محبوب ترین و معروف ترین برندهای شکلات در ترکیه، اولکر است. اولکر از سال 1944 میلادی شروع به فعالیت کرده است و محصولاتی  مانند انواع بیسکویت، شکلات، کوکی، کراکر و... را تولید می کند. اولکر این روزها، یکی از بزرگترین تولید کنندگان صنایع غذایی در ترکیه است که برندهای زیادی را به وجود آورده است. مترو، چیکولاتا، کوکو استار، چوکو کرم، هوبی، آلبنی و... از جمله برندهای زیرمجموعه اولکر هستند. انواع شکلاتهای مغزدار پسته ای، فندقی و شکلات تلخ اولکر با کیفیت عالی در این کارخانه تولید می شوند. محصولات تولید شده در کارخانه های اولکر به بیش از 110 کشور صادر می شود. سود حاصل از فروش شکلاتهای برند اولکر، نیمی از سود فروش کل شکلاتهای ترکیه را تشکیل می دهد. یعنی می توان گفت که نیمی از بازار، در دستان قدرتمند این برند است.

 

albeni chocolot

2.    برند آلبنی (Ulker Albeni):

آلبنی، یکی از برندهای زیرمجموعه اولکر است که از قرار دادن لایه های بیسکوییت و کرم کاراملی تولید می شود و در نهایت با روکش کاکائو، پوشانده می شود . اولکر آلبنی، مزه شیرینی دارد و به خاطر کیفیت بالایش، طرفداران زیادی هم دارد.

برند شکلات هوبی


3.    برند هوبی (Hobby):

شکلات هوبی، یکی از شکلات های نوستالژیک است که ما ایرانی ها با طعم و مزه اش، خاطره داریم. وجود تکه های فندق در میان کاکائوی این شکلات، طعم متفاوت تر کرده و هوبی را به یکی از بهترین برندهای شکلات ترکیه تبدیل کرده است.

برند لاویوا

4.  برند لاویوا (Laviva):

لاویوا هم یکی از برندهای زیرمجموعه کمپانی اولکر است که انواع شکلات تلخ و شیری را با طراحی زیبا تولید می کند. لاویوا از محبوب ترین شکلات بارها در دنیا است که از قرار گرفتن لایه های بیسکوییت و کرم شکلات شیری در میان کاکائو درست می شود و طعم جالب و خاصی دارد. اگر عاشق نوتلا هستید، قطعا از طعم کاکائوهای لاویوا هم خوشتان می آید.

برند مترو

5.    برند مترو (Metro):

شکلات مترو هم از سری محصولات برند اولکر است که از ترکیب شیر، کرم کارامل، مغز فندق و بادام زمینی به همراه کاکائو درست می شود. شکلات کاراملی مترو از محبوبترین محصولات این شرکت است.

 

brand cikolata

6.    برند چیکولاتا (Cikolata): 

یکی از زیرمجموعه های برند اولکر، برند چیکولاتا است. کیفیت محصولات تولید شده این شرکت بسیار درجه یک و عالی است. اگر می خواهید شکلات فندقی یا شکلات پسته ای بسیار خوشمزه را امتحان کنید، به سراغ شکلاتهای چیکولاتا بروید. البته شکلات تلخ و شکلات شیری آن نیز بسیار خوشمزه و خاص هستند. شکلات تلخ چیکولاتا با دیگر شکلات تلخ های ترکی، کاملا متفاوت است و مزه بسیار منحصر به فردی دارد.

brand halley

7.    برند هالی (halley):

از دیگر مجموعه های برند اولکر، هالی است که بیشتر به خاطر بیسکوییتهای شکلاتی خوشمزه اش معروف شده است. شکلات عسلی همراه با بیسکوییت به علاوه روکش کاکائویی، باعث شده است که یک خوراکی خوشمزه تولید شود.

brand dankek

8.    برند دانکیک (DANKEK):

یکی دیگر از برندهای برتر ترکیه، دانکیک اولکر است که از زیرمجموعه های اولکر به حساب می آید. دانکیک شامل کیک های کوچک و لقمه ای است که با مواد اولیه مرغوب و باکیفیت درست می شود. دانکیک، ارزش غذایی بالایی دارد و فاقد چربی و مواد مضر است. در ترکیه، دانکیک هویج و دارچین، دانکیک کاکائویی و دانکیک کشمشی تولید می شود که بسیار پرطرفدار هستند.

برند فیورلا

9.    برند فیورلا (Fiorella):

یکی از برترین برندهای تولید شکلات در کشور ترکیه، فیورلا است که انواع شکلات فندقی، شکلات پسته ای، ویفر شکلاتی و... را تولید می کند. با یک بار خوردن ویفر شکلاتی فیورلا با روکش شکلات خالص، عاشق طعم و مزه خاصش خواهید شد. شکلاتهای فیورلا از ترکیب پودر کاکائو، شیر، خامه ترش، لستین سویا، فندق و وانیل درست می شوند. وجود این ترکیبات، باعث خوشمزه شدن شکلاتهای فیورلا شده است.

برند eti
10.    برند اتی (Eti):

یکی از برندهای محبوب شکلات در ترکیه، برند اتی است که حدود 60 سال سابقه کار دارد. احتمالا شما ویفر اتی کرم (Eti Karam) را دیده اید که از لایه های کرم شکلات و روکش شکلاتی تولید می شود. علاوه بر شکلات و کاکائو، کارخانه اتی انواع بیسکوییت، کیک شکلاتی، کیک براونی، تارت و... را نیز تولید می کند.
در این نوشته، شما با برندهای برتر شکلات ترکیه آشنا شدید که بعضی از محصولاتشان به ایران هم صادر می شود. خوردن این شکلاتها به قدری هوس برانگیز است که مقاومت را برای انسان تقریبا غیرممکن می کند. پس اگر این شکلاتهای خوشمزه را تهیه کردید، برای امتحان کردن مزه خوبشان، لحظه ای هم درنگ نکنید!

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(17) 4.5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظرات

  • من عاشق شکلاتای هوبی هستم

    بله خیلی خوشمزه هستن.خوشحالم مقاله ما رو دوست داشتید.

  • شکلات چیکولاتا واقعا خوشمزه است وشکلات مترو والباقی رو نمی دونستم وجالبتر اینکه نمی دونستم تماما زیر مجموعه یک شرکت هستند.راستی خواستم بدونم میتونید ایمیل این شرکت رو به من بدید برای خرید درخواست بدم درحدخیلی زیاد برای صادرات

    با سلام.ممنون از نظرتون..متاسفانه ایمیل شرکت رو نداریم ولی با مراجعه به سایت شرکت میتونید راه ارتباطی باهاشون رو پیدا کنید. با تشکر

  • واقعا عالی هستن همشون جز یکی دو تا که تاحالا نخوردم ولی حتما میرم دنبالش

    سوفیا عزیز، ممنونیم از اینکه نظر خودتون رو برای ما نوشتید. حتما بعد از امتحان کردن نظرتون رو بازهم برای ما بنویسید.

  • شکلاتهای اولکر محشرن

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید