معرفی برندهای مشهور شکلات ایتالیا

شکلات یکی از پرطرفدار‌ترین و خوشمزه‌ترین محصولات غذایی است که در سراسر دنیا محبوبیت بسیاری دارد. شرکت‌ها و برند‌های مختلف در تمام نقاط جهان تلاش می‌کنند که با ابداع محصولات شکلاتی و ساخت طعم‌های جدید، از یک دیگر پیشی گرفته و مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب کنند.

در این میان ایتالیا به عنوان یکی از مهم‌ترین کشور‌های قاره اروپا، در این صنعت بسیار موفق عمل کرده و روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است. شکلات‌های ساخته شده توسط این کشور قدمت طولانی داشته و از شهرت زیادی برخوردار هستند. 

برخی از این محصولات به دلیل مواد کمیاب استفاده شده در ترکیب خود، قیمت بالایی داشته و برخی دیگر نیز به راحتی در همه کشور‌ها یافت خواهند شد. ما در این مقاله به معرفی برند‌های برتر شکلات ایتالیا پرداخته و به اختصار در مورد تاریخچه هر یک نیز توضیح خواهیم داد.

فررو روشر Ferrero Rocher

مایکل فررو صاحب این برند، شکلات فررو روشر را در سال 1982 تولید کرده که به سبب فروش بسیار آن، در لیست ثروتمندان دنیا قرار گرفته است. این برند در بسیاری از نقاط دنیا نمایندگی داشته و مهم‌ترین کارخانه‌ آن نیز در کشور آلمان قرار دارد.

برند فررو در سال 2015 و پس از مرگ مایکل، به پسران او ارث رسیده و تا الان زیر نظر آن‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد. شکلات فررو روشر تا سال‌های زیادی پر‌طرفدارترین و بهترین شکلات جهان بود.

این برند صاحب جایگاه سوم در میان شکلات‌های ساخته شده در سراسر دنیا بوده که طعم خوب و ظاهر جذابی دارد. ترکیب فندق، ویفر، شیر و شکلات استفاده شده در آن، مزه دلپذیر و خوشایندی را به وجود آورده است. شکلات فررو روشر دایره‌ای شکل بوده و با یک لایه طلایی رنگ بر روی شکلات و یک کاغذ قهوه‌ای رنگ زیر شکلات پوشانده شده است.

شکلات-ایتالیایی-فررو-روچر

نوتلا Nutella

نوتلا در سال 1944 به دست شرکت فررو و در کشور ایتالیا تولید شد. ناپلئون بناپارت به قصد کشور گشایی و برای فشار آوردن به برخی کشور‌ها، آن‌ها را تحریم و محاصره کرده بود. ایتالیا و بسیاری دیگر از کشور‌ها با کمبود شکلات، که تا آن زمان یکی از مهم‌ترین واردات بود، رو‌به‌رو شدند.

پیتر فررو با ساخت یک ترکیب جدید که از مقدار بسیار اندکی شکلات و فندق بسیار زیاد ساخته شده بود تا حد زیادی این مشکل را حل نمود. این محصول علاوه بر قیمت پایین خود به دلیل وجود شکلات کمتر، مزه فوق العاده‌ای نیز داشت که به سرعت تبدیل به یکی از پر‌طرفدار‌ترین شکلات‌های جهان شد.

ترکیب به دست آمده توسط پیتر به تدریج و توسط فرزندان و نوادگان او تغییر یافت و در نهایت شرکت فررو این محصول را با شکل امروز خود ارائه نمود. این محصول بی‌نظیر به سرعت گسترش یافت و در تمام کشور‌های دنیا رواج پیدا کرد. امروزه نوتلا یکی از خوراکی‌هایی است که باعث دلپذیر شدن صبحانه شده و به دلیل طرفداران زیاد، روزی را در تقویم به اسم خود ثبت کرده است.

در سال‌های اخیر ثابت شد که در ترکیب نوتلا درصدی از مواد مضر برای سلامتی انسان وجود دارد که می‌بایست مصرف آن را قطع نمود؛ اما این امر سبب کم شدن طرفداران این شکلات خوشمزه نشده است.

شکلات-ایتالیایی-nutella

کیندر Kinder

این شکلات یکی دیگر از محصولات پر‌طرفدار شرکت فررو بوده که در سال 1960 در ایتالیا به وجود آمد. در ابتدا این شکلات مخصوص کودکان و برای جلوگیری از مضرات مصرف زیاد شکلات برای آن‌ها ساخته شد.

ترکیبات موجود در شکلات کیندر به صورتی است که از مقدار زیادی شیر، فندق و ویفر ساخته شده و تنها درصد کمی شکلات در آن وجود دارد. این شکلات علاوه بر مزه عالی و کم‌نظیر، دارای کمترین ضرر برای کودکان بوده و به دلیل شیر استفاده شده در آن، فواید بسیاری نیز دارد.

چندی بعد به جز کودکان، بزرگسالان بسیاری نیز طرفدار این شکلات شده و مصرف آن در تمام دنیا رواج پیدا کرد. این محصول ابتدا در یکی از کارخانه‌های شرکت ایتالیایی فررو که در آلمان قرار دارد ساخته شده و پس از مدتی به تمام دنیا صادر شد.

امروزه دانشمندان با مطالعه بر روی ترکیب این شکلات، متوجه حضور برخی مواد مضر شده و افراد را از مصرف زیاد و بی رویه آن منع کرده‌اند. کیندر علاوه بر تولید شکلات، بسته‌های حاوی جایزه نیز طراحی کرده که به سودآوری بیشتر شرکت، بسیار کمک نموده است.

شکلات-ایتالیایی-kinder

اَمِدِی Amedei

امدی یکی از معروف‌ترین و بهترین برند‌های شکلات سازی در ایتالیا بوده که در سال 1990 توسط فردی به نام Cecilia Tessieri تولید شد. این برند محصولات خود را از مرغوب‌ترین شکلات‌های منطقه چوآو واقع در کشور ونزوئلا ساخته و به دلیل کیفیت بالای خود شهرت بسیاری دارد.

برخی از شکلات‌های این برند همچون Amedei Porcelana به دلیل ترکیب خاص و شکلات‌های کمیاب به کار رفته در آن، قیمت بسیار بالایی داشته و در تهیه کیک‌های خاص سلطنتی یا سفارش‌های لوکس استفاده می‌شود. 

این برند چندین سال جایزه رسمی بهترین شکلات را به دست آورده و به عنوان یکی از بهترین برند‌های شکلات ایتالیا شناخته شده است. از جمله مشتریان خاص شکلات‌های امدی می‌توان بلومزبری را نام برد که برای ساخت کیک‌های خاص خود، از این برند شکلات تهیه می‌کند.

شکلات-ایتالیایی-amedei

دوموری Domori

برند ایتالیایی دوموری در سال 1993 و به دست فردی متخصص به نام Gianluca Franzoni ساخته شد. این فرد طی سفری که به کشور شکلات‌های کمیاب یعنی ونزوئلا داشت، ترکیباتی خاص را با استفاده از بهترین شکلات‌های موجود تولید کرد که علاوه بر کیفیت بسیار بالا، مزه خوبی نیز داشت.

ماده اصلی ساخت شکلات‌های دوموری کریولو بود که گونه خاص و مرغوبی از شکلات‌های تولید شده در کشور ونزوئلا است. این برند در سال‌های اخیر با شرکت‌های مشهوری مثل کوکاکولا همکاری کرده که در نتیجه آن محصولات پر‌طرفداری به وجود آمده است.

شکلات‌های دوموری به دلیل استفاده از شکلات خالص و با‌کیفیت، علاوه بر طعم شگفت انگیز و کم‌نظیر، بوی فوق العاده‌ای نیز دارند به گونه‌ای که با میل کردن قسمت کوچکی از آن می‌توان به اصالت و کیفیت بالای محصول، پی برد.

شکلات-ایتالیایی-دوموری

مودیکا Modica

مودیکا نوعی شکلات سنتی و محلی مربوط به شهری با همین نام در کشور ایتالیا است. طعم این شکلات با بسیاری از شکلات‌های موجود در بازار تفاوت داشته و روش تهیه آن نیز فرق دارد. این شکلات با قدمت طولانی خود، به محصولی جذاب برای گردشگران تبدیل شده که در بین مردم ایتالیا نیز طرفداران بسیاری دارد. تفاوت عمده شکلات مودیکا با سایر شکلات‌ها، داشتن کمترین مقدار کره کاکائو و نداشتن شکر سفید در ترکیب آن است.

برای ساخت این شکلات از شکر قهوه‌ای، کاکائو تفت داده شده و لوبیا استفاده شده که در نهایت برای ایجاد مزه بهتر، طعم دهنده‌هایی مثل وانیل، فندق، دارچین و ... به آن اضافه خواهد شد. این شکلات به صورت جامد تهیه شده و برای تمامی سلیقه‌ها لذت بخش است. به دلیل تهیه این شکلات در دمای پایین، شکر استفاده شده در آن با سایر ترکیبات مخلوط نشده و شکلات خالص و مفید بدون هیچ تغییری باقی خواهد ماند.


modica

نووی Novi

یکی دیگر از برند‌های برتر شکلات ایتالیا شرکت نووی بوده که در سال 1903 توسط گروه Elah Dufour Novi تأسیس شد. از جمله نکات مثبت شکلات‌های این برند می‌توان به استفاده از مرغوب‌ترین کاکائو‌های آمریکای مرکزی و آفریقا و بهترین فندق‌های موجود در دنیا اشاره کرد.

در حال حاضر شکلات‌های نووی به دلیل مزه فوق العاده و خاص خود در بین سایر رقبا بسیار مشهور بوده و طرفداران بسیاری دارند. طعم و بوی این شکلات یادآور بافت اصیل ایتالیا و طبیعت زیبای آن بوده که حسی بی‌نظیر را در فرد ایجاد خواهد کرد.
novi

ونکی Venchi

ونکی یکی از پر‌طرفدارترین برند‌های شکلات ایتالیا است که در سال 1878 در زادگاه خود شهر تورین توسط شرکت chocolatier Silviano Venchi ساخته شد. سیلوانو فردی خلاق و پر‌تلاش بود که پس از سال‌ها کوشش و زحمت بسیار، سرانجام برند خود را تأسیس نمود. شکلات‌های این برند از مرغوب‌ترین و خالص‌ترین کاکائو‌ها و بدون هیچگونه تغییر در ترکیب آن ساخته شده که در نوع خود کم‌نظیر و فوق‌العاده است.

امروزه دست رنج سیلوانو به عنوان یکی از بهترین‌ شکلات‌های ایتالیا و سراسر دنیا شناخته شده و جوایز مهمی نیز دریافت کرده است. محصولات ونکی تنها به شکلات محدود نشده و این برند محصولات خود را در زمینه انواع آبنبات، بستنی و شکلات‌های متنوع گسترش داده است. شکلات‌های برند ونکی به بسیاری از کشور‌های دنیا صادر شده و مورد توجه علاقه مندان به شکلات خالص قرار گرفته است.

 

Venchi

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(10) 3.8

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید