تاریخچه مارشمالو خوراکی شیرین و چسبناک

مارشمالو خوراکی چسبناک و خامه ای

مارشمالو از خوراکی‌های بی‌نظیری است که به نظر می‌رسد زندگی را بسیار بهتر می‌کند! شاید مارشمالو به اندازه شکلات، کارامل یا بادام زمینی معمول نباشد، اما محبوبیت فراوانی در سرتاسر جهان دارد. محبوبیت این شیرینی چسبناک و لذیذ از زمان مصر باستان تا به امروز رواج داشته است.

بنابراین، بیایید نگاهی به مارشمالو بیندازیم تاریخچه، چگونگی تهیه و برخی از شیرینی‌های کلاسیک قدیمی که از این شیرینی سبک، فوق‌العاده، چسبناک و خامه‌ای استفاده می‌کنند را بشناسیم! چه با شکلات تلخ پوشانده شده باشد، با کراکر های مختلف ترکیب شود و یا حتی روی بستنی از آن استفاده شود، مارشمالو همیشه یکی از خوشمزه ترین خوراکی های شیرین مورد علاقه ما است!

تاریخچه-مارشمالو

تاریخچه مارشملو

همانند بسیاری از شیرینی های مورد علاقه ما، مارشملو هم یک تاریخ و فرآیند تکاملی طولانی دارد که از قرن‌ها پیش آغاز شده است. حدود 2000 سال قبل از میلاد مسیح، مصریان باستان شیره گیاه گل ختمی را برداشت و آن را با آجیل آسیاب می کردند و  برای شیرین کردن آن، از عسل استفاده می کردند. این خوردنی شیرین مانند بسیاری دیگر صرفا برای قشر پردرآمد جامعه بوده است.

مصریان باستان باور داشتند که این گیاه ویژگی‌های دارویی دارد. ریشه گیاه در طول تاریخ توسط اجتماعات مختلف برای درمان 

  • دردهای قفسه سینه
  • کمک به کاهش التهاب
  • آرامش دادن به گلو درد و سرفه
  • مرهم

استفاده شده‌است. تاریخ‌دانان همچنین شواهدی از استفاده آن به عنوان دارو در جوامع یونان باستان و عرب هم پیدا کرده‌اند.

فرانسوی‌ها نسخه جدید مارشمالو را معرفی کردند

در نیمه قرن نوزدهم، شکلات‌سازان فرانسوی ریشه گل ختمی را در دست گرفتند و شیره آن را با سفیده‌تخم‌مرغ و شربت شکر به نوعی شیرینی جدید تبدیل کردند. اما این شیرینی‌ها شبیه مارشملو‌های سبک و فوق‌العاده خوشمزه امروزی ما نبودند. به نقل از مجله اسمیتسونیان: این مارشملو‌ها بیشتر شبیه "یک مخلوط از قرص دارویی و بنبون" بودند.

این شیرینی‌ها به سرعت محبوبیت زیادی پیدا کردند، اما شکلات‌سازان با مشکلاتی برای برآورده کردن تقاضای مصرف کنندگان مواجه شدند. مراحل تهیه این شیرینی به صورت دستی و تک به تک انجام می شدند و زمان زیادی برای تولید آنها صرف می شد. بعد از پیشرفت صنعت در فرانسه، مراحل تولید این شیرینی خوشمزه هم باز ترسیم شد.

در نهایت، تولیدکنندگان متوجه شدند که می‌توانند ریشه گل ختمی را با ژلاتین جایگزین کنند. این اتفاق باعث تولید مدرن مارشمالویی شد که امروزه ما در قفسه فروشگاه ها می بینیم.

مارشمالو-شیرینی-سبک-خوشمزه

صنعتی شدن و نوآوری‌های فناورانه نقش بزرگی در ایجاد نسخه مدرن مارشملو داشتند. بدون شک، یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های این دوران سیستم "نشاسته ذرت" بود.این در اصل یک قالب آب نبات بود که در آن مایعات و ژل های روان را می توان به شکل های مختلف درآورد. این ابزار بسیاری از کار سخت را از معادله خارج کرد، زیرا دیگر نیازی به ساختن آبنبات صرفاً با دست نبود.

این اختراع، تولید مارشمالو را آسان کرد و هزینه تولید شیرینی‌ها را به شدت کاهش داد، باعث شد تا مصرف کنندگان کم درآمد هم بتوانند آن را تهیه کنند. در ابتدا، این دستگاه برای تولید مارشمالو استفاده می‌شد، اما امروزه این سیستم در صنعت شیرینی سازی برای تولید انواع محصولاتی مانند شیرینی‌های ژله‌ای، پاستیل و شیرینی‌ ذرتی استفاده می‌شود.

در سال ۱۹۲۷، دختران راهنمایی در کتاب راهنمای "گردش و گشت و سیر و سفر با دختران راهنمایی"، اولین دستور پخت برای شیرینی "اسمورز" را منتشر کردند. این ترکیب شیرینی گراهام و شکلات شیری با مارشمالو نیمه سوخته‌شده روی آتش بود.

براساس افسانه‌ای، نام "اسمورز" به دلیل این بود که هر کسی که آن را تست می‌کرد، در اطراف آتش می‌گفت: "بده بیشتر". امروزه، این شیرینی معروف تقریباً با کمپینگ و سرگرمی‌های تابستانی در فضای باز هم‌ارتباطی نزدیکی دارد.

مارشمالو-اسمورز

در سال ۱۹۳۶، کمپانی شکلات سازی Boyer کاپ Mallo را ایجاد کرد. این کاپ شکلات شیری با مغز نارگیل دارای مرکز خامه‌ای است و برای تقریباً یک قرن در فروشگاه‌های شیرینی آمریکایی به عنوان یک ویژگی برجسته حضور دارد.

زمانی که مارشملو‌ها به سرعت محبوبیت پیدا می‌کردند، یک پیشرفت دیگر در تکنولوژی به وجود آمد. در سال ۱۹۴۸، الکس دوماک فرآیند اکستروژن را اختراع کرد که روشی بسیار کارآمدتر برای تولید مارشملو بود.

این فرآیند شامل تحرک مواد خامه‌ای مارشمالو از طریق لوله‌ها بود که به آنها اجازه می‌داد تا به قطعات مساوی تقسیم شده و بسته‌بندی شوند و در سراسر آمریکا به فروشگاه‌ها تحویل داده شوند.

محبوبیت مارشمالو‌ها در دهه ۱۹۵۰ به شدت افزایش یافت

در این سال مارشملو به راحتی در دسترس همه مردم بود و مصرف کنندگان مشتاق خرید تعداد زیادی از این شیرینی خوشمزه و لذیذ بودند. مجلات آشپزی، دستور تهیه های مختلفی را با این شیرینی خوشمزه منتشر کردند. از جمله آنها یک کاسرول سیب زمینی شیرین با رویه گل ختمی (مارشملو) بو داده روی آتش بود. این شیرینی‌های لذیذ خیلی زود به یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی شام شکرگزاری در ایالات متحده تبدیل شده‌اند.

مارشمالو نیز در این زمان به‌شدت به‌عنوان افزودنی عالی برای هر فنجان شکلات داغ به بازار عرضه شد. ما نمی‌توانیم روشی خوشمزه‌تر از خوردن مارشملو با نوشیدنی گرم شکلاتی در ماه‌های سرد زمستانی فکر کنیم!

ورود قابل توجه دیگری توسط شرکت آب نبات Annabelle's در آب نبات مارشمالو راکی ​​رود انجام شد. این اختراع از سم آلتشولر، یک مهاجر روسی که ریشه در منطقه سان فرانسیسکو داشت، بود. او این نوع شکلات با مارشملو را در سال ۱۹۱۸ اختراع کرد و آن را بیرون سالن سینما به فروش می رساند و در سال 1950 میلادی، این شکلات به محبوبیت فراوانی رسید.

در سال ۱۹۵۰، او شرکت شکلات خودش را تأسیس کرد و آن را به نام دخترش "آنابل" نامگذاری کرد. تلاش قبلی او برای ایجاد یک آب نبات، بر اساس دستورالعمل بستنی مورد علاقه، جواهر تاج این شرکت بود. آب نبات "راکی رود"، که ترکیبی از پر کردن مارشمالو با بادام هندی و شکلات خامه‌ای است، یکی از محبوب‌ترین آب نبات‌های رترو این دوران بود. این ترکیب عالی شیرین، شور و ترد هنوز هم تا به امروز فروش بسیار خوبی دارد!

مارشمالو-های-عید-پاک


عید پاک بدون Peeps دیگر همان نخواهد بود!

محصول دیگری از مارشملو‌های معروف دهه ۱۹۵۰، که شاید معروف‌ترین آنها باشد، Peeps  است که در سال ۱۹۵۳ به دنیا آمد. که شرکت شیرینی‌سازی Rodda توسط Just Born به خریداری رسید. خط کوچکی از تولید مارشمالو های کوچک که به صورت دستی با فشار دادن خامه مارشمالو از طریق قیف های خامه زنی ساخته شده بودند، در اختیار صاحبان جدید قرار گرفت.

پسر آنها باب، فرآیند ساخت این مارشملو دست‌ساز شیک را تسهیل کرد. آنچه قبلاً ۲۷ ساعت زمان برای تولید به آن نیاز داشتند، حالا به کمک این دستگاه در 6 دقیقه انجام می شود. این شیرینی محبوب تعطیلاتی در ابتدا برای عید پاک تبلیغ و بازاریابی شد، اما حالا با شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف برای همه فصول و هر مناسبتی مورد استفاده قرار می گرفت.

مارشملو‌ها تا به امروز همچنان یکی از محبوب ترین شیرینی‌ها در سراسر جهان هستند. به گفته انجمن شیرینی سازان ملی، آمریکایی‌ها سالانه تقریباً ۹۰ میلیون پوند مارشمالو مصرف می‌کنند. دلیل این میزان تولید بالا این است که مارشمالو بیشتر از هوا تشکیل شده است.

ما در شیرینی تا در تلاشیم تا با ارائه اخبار تخصصی حوزه شیرینی و شکلات، شما را از آخرین اتفاقات این صنعت آگاه کنیم.
 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید