انواع شکلات صبحانه خارجی و ایرانی

شکلات صبحانه چیست؟

شکلات صبحانه یکی از محبوب ترین خوراکی ها برای وعده صبح میباشد که کودکان بسیار آن را دوست دارند. در کنار کودکان، این شکلات های خوشمزه جای خود را در سفره رده های سنی بالاتر نیز باز کرده اند. شکلات صبحانه علاوه بر مصرف به عنوان وعده غذایی در صبح و عصر، در تولید انواع کیک و دسر نیز بکار برده می شود. انواع مختلفی از شکلات های صبحانه در جهان تولید می شود که می تواند مطابق با سلیقه افراد مختلف خریداری شود. برخی از آن ها ترکیبی به همراه کرم های وانیلی و طعم های مختلف دیگر می‌باشند. خوردن شکلات  مزایای مختلفی دارد که در ادامه به شرح برخی از آن ها می‌پردازیم . خوردن شکلات تلخ و یا با درصد کم شکر، برای عملکرد مغز و قلب بسیار مفید می‌باشد. هچنین این خوراکی خوشمزه به آرامش و افزایش متابولیسم بدن کمک می کند و شادی آور است. مواد گیاه پایه در شکلات یا کاکائو پلی فنول (عمدتا فالونول و پروانتوسیانیدین ها) و (عمدتا تئوبرومین) می‌باشد. در این مقاله به معرفی انواع شکلات صبحانه ایرانی و خارجی می پردازیم و سعی می کنیم بهترین شکلات صبحانه را به شما معرفی کنیم.

دسرهای شکلاتی از ترکیب کاکائو و شکر تهیه می شود. این نوع از شکلات اگر در شرایط عادی و مناسب قرار بگیرند، هرگز سفت و خراب نمی‌شوند. نامگذاری آن نیز به دلیل فرم کرمی که دارد به کرم کاکائو بدل شده است. شکلات صبحانه از پودر کاکائو، شکر، شیر خشک، دانه های چرب طبیعی مثل فندوق، بادام و طعم دهنده‌های سالم و خوراکی تهیه می گردد. تولید این نوع شکلات های صبحانه به این صورت است که ابتدا شکر، شیر خشک و روغن و فندق را با هم مخلوط نموده و درادامه توسط دستگاهی مخصوص که مخلوط کننده می باشد با یکدیگر ترکیب میشوند و در آخر با اضافه کردن اسانس و ورز دادن، این خوراکی محبوب آماده میشود.

انواع شکلات صبحانه ایرانی

شکلات صبحانه فرمند

انواع-شکلات-صبحانه-شکلات-صبحانه-فرمند

شکلات صبحانه فرمند یکی از شناخته شده ترین شکلات صبحانه ایرانی میباشد که آن را با انواع نان های فانتزی مختلف می توان خورد. از این نوع شکلات در تهیه دسرهای مختلف، دیزاین بستنی ها، گلاسه های متفاوت می توان استفاده کرد که طعم بسیار دلپذیری نیز دارد. از صبحانه تا دسر و میان وعده و خوراکی هیجان‌انگیز در اوقات فراغت میتوانید سراغ شیشه شکلات صبحانه فرمند بروید و طعم منحصربفرد آن را تجربه کنید.

شکلات صبحانه پارمیدا

انواع-شکلات-صبحانه-شکلات-صبحانه-پارمیدا

یکی دیگر از برندهای محبوب شکلات صبحانه ایرانی، پارمیدا میباشد که با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در سراسر کشور به فروش میرسد. شکلات صبحانه پارمیدا علاوه بر مخصرف در وعده های صبحانه و عصرانه، می تواند در صنعت شیرینی پزی و دسر نیز بکار برده شود. این برند شباهت زیادی به برندهای خارجی در این دسته را دارا میباشد به همین دلیل می توانید آن را با قیمت بسیار مناسب تر و با طعمی بسیار دلپذیر، آن را تهیه نمایید و از آن لذت ببرید .

شکلات صبحانه مرداس

انواع-شکلات-صبحانه-شکلات-مرداس

این برند خوشمزه، شکلات صبحانه ایرانی، طعم فندقی بسیار دلپذیری دارد و نوع دیگر آن نیز دو رنگ می باشد که بسیار خوشمزه می باشد. طعم فندق درون این دسر خوشمزه که هم در صبحانه و هم در وعده عصرانه قابل استفاده می باشد در نوع خود بی نظیر می باشد. یک عدد از این شکلات شیشه ای جذاب بر سر میز صبحانه، شما را به اشتها می آورد. از مزایای این شکلات صبحانه این است که مزه و طعم روغنش غالب نیست و شما طعم فوق العاده کاکائو را به راحتی تشخیص می دهید. به گفته بسیاری از مصر ف کنندگان این برند از شکلات صبحانه، این دسر تنها نوع از این محصول می‌باشد که طعم واقعی فندق را می توان در آن تشخیص داد. حتما آن را امتحان کنید.

انواع شکلات صبحانه خارجی

شکلات صبحانه M&M

شکلات-صبحانه-شکلات-صبحانه-خارجی-M&M

از شکلات صبحانه های محبوب دنیا، این برند معروف ایرلندی می‌باشد که طعم خاص و بسیار خوشمزه آن را به شما پیشنهاد می کنیم. گرچه این برند قیمت بالایی دارد اما تفاوت بسیاری با دیگر محصولات مشابه سبب شده است که در بسیاری از دسرها و شیرینی ها از آن استفاده شود. بهترین دمای نگهداری این شکلات صبحانه 15 تا 18 درجه سانتی گراد میباشد. شکلات صبحانه ام اند ام دارای دانه های رنگی اسمارتیز می باشد که سبب شده است این محصول بسیار خوشمزه و لذیذ باشد. این نوع شکلات مناسب برای هدیه و کادو نیز میباشد زیرا بسیار شکیل و لوکس است.

شکلات صبحانه نوتلا

شکلات-صبحانه-خارجی-شکلات-صبحانه-نوتلا

شکلات صبحانه نوتلا از شناخته شده ترین طعم های دنیا می باشد که در کشور ما ایران نیز بسیار پر طرفدار می باشد. طعم فندوقی این محصول که با کاکائو درجه یک ترکیب شده است بسیار دلپذیر می باشد و همچنین به دلیل دارا بودن مواد طبیعی بسیار مقوی است. این دسر در بین سنین مختلف محبوبیت زیادی دارد از کودکان گرفته تا سالمندان همگی طعم آن را دوست دارند این خوراکی خوشمزه در هر 100 گرم 539 کالری دارد.

کشور سازنده این برند محبوب ایتالیا می باشد که از سال 1963 و در 75 کشور دنیا صادر می شود. برای مطالعه بیشتر در این باره می توانید به مقاله سرگذشت شرکت نوتلا مراجعه کنید.

شکلات صبحانه میلکا

شکلات-صبحانه-میلکا

یکی دیگر از  شکلات های خارجی محبوب برای برند میلکا می باشد که در سراسر دنیا طرفدارهای خاص خود را دارد. کشور سازنده آن آلمان است و طعم فندقی و بسیار لطیفی دارد. شکر، کاکائو، روغن دانه پنبه، چربی های گیاهی غیر مضر و ... از مواد تشکیل دهنده این شکلات صبحانه می باشد. این محصول دارای مزایای بسیاری است که آن را از شکلات صبحانه های دیگر متمایز می کند. به عنوان مثال فاقد روغن مضر پالم می باشد. دمای نگهداری این محصول کمتر از 20 درجه سانتیگراد میباشد در غیر این صورت روغن آن جدا می شود اما تاثیری در طعم آن ندارد و اگر مجددا آن را به هم بزنید می توانید مثل هر زمان دیگری با همان کیفیت آن را نوش جان کنید.

شکلات صبحانه هوبی

شکلات صبحانه هوبی شامل 350 گرم شکلات نرم و کرمی است که از ترکیب فندق، شکر، پودر کاکائو، پودر شیر، روغن نباتی و طعم دهنده تشکیل شده است. شکلات صبحانه هوبی در هر 100 گرم دارای 550 کیلوکالری انرژی می باشد و کاملا مناسب افرادی است که در طول روز فرصت کافی برای مصرف شکلات به عنوان میان وعده ندارند. مصرف مقداری شکلات صبحانه هوبی بر روی یک تکه نان گرم، به همراه یک استکان چای داغ یا یک فنجان قوه تلخ، موجب می شود روز خود را پر انرژی تر از همیشه آغاز کنید.

شکلات-صبحانه-هوبی

سخن پایانی

بسیاری دیگر از شکلات صبحانه های مشابه ایرانی و خارجی در کشور وجود دارد. ما سعی کردیم در شیرینی‌تا به معرفی برخی از آن ها بپردازیم و شما را با آن ها آشنا نماییم. امروزه با توجه به زیاد شدن تعداد برندهای تولید شکلات صبحانه شاید انتخاب در بهترین شکلات صبحانه ، ازبین انواع شکلات صبحانه ایرانی و خارجی،برای شما سخت و چالش برانگیز باشد. در این مقاله سعی شد تا با برسی 6 تا از بهترین شکلات های صبحانه کمی به شما در انتخاب شکلات صبحانه خود کمک کرده باشیم.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(11) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید