برچسب ها

معرفی بیسکویت وایکانت(Viscount)

معرفی بیسکویت وایکانت(Viscount)

در این مطلب قصد داریم به معرفی بیسکویت Viscount ، بپردازیم و نحوه‌ی به وجود آمدن آن را برای شما شرح دهیم. Viscount (ویسکونت) یکی از برندهای معروف بیسکویت کلاسیک بریتانیایی در دنیاست که توسط کمپانی Burton's Foods (برتون فودز) ساخته می‌شود. این بیسکویت از یک پایه‌ی دایره‌ شکل بیسکویتی تشکیل شده که روی آن با خامه‌ طعم‌دار نعنایی یا پرتقالی و سپس با لایه‌ای از شیر کاکائو پوشانده شده است.

  

تاریخچه‌ی شرکت برتون، تولید کننده‌ی بیسکویت ویسکونت

داستان بیسکویت ویسکونت از جایی شروع شد که جورج برتون (متولد 1829) در اواسط دهه 1800 شروع به پخت بیسکویت در لیک، استافوردشایر (Leek, Staffordshire – یکی از شهرهای انگلستان) کرد، سپس جوزف، نوه‌ی جورج در سال 1935، شرکت بیسکویت برتون را تأسیس کرده و در شکل و شمایل متفاوت شروع به تولید بیسکویت کرد. با نظارت و توجه خانواده‌ی برتون، شرکت برتون به سرعت رشد کرده و موفق شد به طوری که بیسکویت‌ها و سایر خوراکی‌های این شرکت در دهه 1900 به یکی از خوراکی‌های اصلی در سبد غذایی خانواده‌های بریتانیایی تبدیل شد.
کیفیت و روحیه نوآورانه، دو اصلی بود که موسسان شرکت برتون، از همان ابتدا در این شرکت نهادینه کردند زیرا این شرکت همواره پیشگام فرآیندها و فناوری‌های جدید در روند تولید بود و بیسکویت‌های تولیدی شرکت برتون در تمام این سالها همیشه جزو طعم‌های تحسین شده‌‌ی جهانی در انواع مسابقات بین المللی بودند.
شرکت بیسکویت برتونی که ما امروزه می‌شناسیم، در سال 2000 پس از ادغام دو شرکت بیسکویت سازی  هوریزان (Horizon Biscuit Company Ltd) و برتون به وجود آمد، در سال 2013 شرکت برتون به موسسه‌ی Ontario Teachers’ Pension Plan فروخته شد و تحت مالکیت این موسسه همچنان به کار بیسکویت سازی و تهیه‌ی تنقلات عالی برای خانواده‌های انگلیسی و تمام مردم دنیا ادامه داد.
اما در نهایت، در ژوئن 2021، شرکت بیسکویت سازی برتون توسط شرکت Ferrero که یک شرکت شیرینی سازی است خریداری شد و اکنون شرکت برتون بخشی از شرکت Ferrero است که محصولات خود را در بیش از 170 کشور به فروش می‌رساند.

تاریخچه‌ی شرکت برتون
مدیران شرکت برتون

پس از تغییراتی که شرکت برتون در سالهای مختلف شاهدش بود هم اکنون مدیریت این شرکت به طور مشترک به عهده‌ی نیک فیلد (Nick Field) و سیمون براون (Simon Browne) است و این دو مدیر عامل، همچنان سعی می‌کنند به تعهد این شرکت که همیشه پخت بهترین بیسکویت‌ها بوده عمل کنند.

محصولات شرکت برتون

امروزه شرکت برتون تولید کننده‌ی انواع بیسکویت‌ها و شیرینی‌های خوش طعم است. کوکی‌ها، بیسکویت‌های شکلاتی، نان‌های کوچک مخصوص برای ساندویچ‌های مربا و لقمه‌های پنیری فقط چند مورد از محصولاتی هستند که این شرکت به مشتریانش در سراسر دنیا عرضه می‌کند.

برند های بیسکویت ویسکونت

برندهای تحت مالکیت شرکت برتون

Maryland Cookies: این برند مجموعه‌ای از کوکی‌های خوشمزه است که طعمی به یاد ماندنی دارند.
Jammie Dodgers: این کلوچه‌های خوش طعم بیش از 60 سال است که تولید می‌شوند.
Wagon Wheels: بیسکویت‌های تردی که دارای روکش شکلاتی هستند و در وسط آنها از مارشمالو استفاده شده تا یک میان وعده‌ی عالی برای کودکان و بزرگسالان باشد. جالب است بدانید سالانه 125 میلیون بیسکویت Wagon Wheels در انگلیس مصرف می‌شود.
Paterson's: کلوچه‌ای که از جان و ایزابلا پترسون در سال 1895، به یادگار مانده است، برتون براساس سالها تجربه در تهیه کلوچه و بیسکویت، یک کلوچه برای قرن حاضر تهیه کرده است که مورد علاقه‌ی همه می‌باشد.  
Mars: از محبوب‌ترین شیرینی‌ها و شکلات‌ها که مورد علاقه‌ی تمام اعضای خانواده است.
Marmite: شامل نان‌ها و بیسکویت‌های خوشمزه‌ای است که حتما باید یکبار آن‌ها را امتحان کنید.
Cathedral City: بیسکویت‌های پنیری طلایی رنگ که بعد از خوردن آن، طعم به یاد ماندنی‌اش را فراموش نخواهید کرد.
Thomas Fudge's: این برند، غذاهای ساده و خوش طعم را برای افرادی که وقت غذا درست کردن ندارند ارائه می‌دهد.
Skinny Cookie: کوکی‌های خوشمزه‌ای که دستور پخت آن نسل به نسل منتقل شده است.
Lyons Biscuits: نمادی از بیسکویت انگلیسی که برای اولین بار در سال 1938 پخته شد، محصولات این برند شامل بیسکوییت‌هایی است که یک دورهمی خانوادگی برای خوردن چای داغ کنار هم را دلپذیرتر می‌کند.
Royal Edinburgh: کلوچه‌هایی که با دستور پخت سنتی آماده می‌شوند و طعم بی نظیری دارند.
Fish 'n' Chips: بیسکویت‌های خوشمزه‌ به شکل ماهی و چیپس که در دهه 80 میلادی تولید و به یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها تبدیل شدند، این بیسکویت‌ها دارای طعم‌های نمکی و سرکه‌ای هستند.

پیام شرکت برتون برای مشتریانش

«پخت بیسکویت با کیفیت کاری است که از صمیم قلب انجام داده‌ایم و می‌دهیم، اما برتون بیشتر از این چیزهاست، ما همچنین معتقدیم هر روز را برای جامعه‌ی خودمان لذت بخش‌تر می‌کنیم و به ساختن فرهنگ و شرکتی که شبیه هیچ چیز دیگر نیست ادامه می‌دهیم»
آشنایی بیشتر با بیسکویت Viscount
همانطور که در ابتدا گفته شد بیسکویت Viscount یکی از محصولات شرکت برتون است، این بیسکویت از پایه بیسکویتی تشکیل شده که دارای خامه‌ی طعم‌دار نعنایی یا پرتقالی است و روی آن نیز با شیر کاکائو پوشیده شده است. این بیسکوییت‌های طعم‌دار بسته به طعمی که دارند در فویل‌های رنگی براق بسته بندی می‌شوند، رنگ فویل‌های بیسکویت‌های نعنایی سبز و بیسکویت‌های پرتقالی نارنجی است و واژه‌ی Viscount  نیز روی آنها چاپ شده است. البته امروزه دیگر طعم پرتقالی این بیسکویت‌ها تولید نمی‌شوند زیرا در 1 اکتبر 2014 بخش خدمات مشتری برتون تأیید کرد که دیگر بیسکویت های Viscount با طعم پرتقال را تولید نمی‌کند.
برای دوره‌ای در اواسط تا اواخر دهه 1990، بیسکوییت‌های شکلاتی دوبل ویسکونت حاوی خامه شکلاتی، در دسترس بودند و در بسته بندی فویل بنفش فروخته می‌شدند. 


در آوریل 2005، بیسکوییت‌های Viscount دوباره طراحی شدند تا محصولی لوکس و جذاب برای بازار بزرگسالان باشند. در طراحی مجدد که توسط Beswick Design انجام شد، شرکت برتون یک نسخه کوچک از Viscount را عرضه کرد که ظاهر آن بیشتر شبیه به بسته بندی‌های بستنی است، در این طراحی جدید، همچنان فویل‌های رنگی برای دو طعم گفته شده، حفظ شده است.

یک نسخه کوچک از Viscount

یک نسخه کوچک از Viscount

امروزه بیسکویت‌های Viscount یکی از زیر مجموعه‌های برند Lyons Biscuits است که توسط شرکت برتون تولید می‌شود.
در نوامبر 2010، شرکت برتون بخشی به عنوان Cadbury Festives را راه‌اندازی کرد که مجموعه‌ای از بیسکویت‌های کریسمس را شامل می‌شود. این بیسکویت‌ها مشابه همان بیسکویت‌های ویسکونت هستند اما نام تجاری آن‌ها Cadbury است و به جای روکش استاندارد ویسکونت‌ها که خامه‌ی طعم‌دار همراه با روکش شکلاتی بود، فقط دارای روکش شکلاتی هستند. 

بیسکویت‌های کریسمس
 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید