طرز تهیه بستنی کلاسیک جنگل سیاه

بستنی کلاسیک که در قرن هفدهم در اروپا رواج پیدا کرد، در واقع بستنی نوعی کاسترد بر پایه تخم مرغ و لبنیات است. وقتی در مورد بستنی خانگی صحبت می کنیم دقیقاً به این بستنی اشاره می کنیم که دستورهای مختلفی برای آن در مدل های مختلف نوشته شده است. دستور تهیه این نوع بستنی با تخم مرغ کامل یا زرده تخم مرغ تهیه می شود و پس از آماده شدن با یکی از روش های ذکر شده در پست بستنی سریع فریز می شوند. رایج ترین روش برای فریز کردن بستنی کلاسیک استفاده از بستنی ساز یا هم زدن آن است. 

بستنی جزو آن دسته از خوراکی هایی است که تنوع زیادی در طعم و رنگ دارد و می توان آن را با سلیقه هر فردی تهیه و سرو کرد. بستنی جنگل سیاه برگرفته از کیک جنگل سیاه آلمانی است و از ترکیب جذاب شکلات تلخ، گیلاس و خامه تهیه می شود. برای تهیه این بستنی فوق االعاده نیازی به استفاده از بستنی ساز ندارید و خیلی فوری با چند ماده اولیه ساده می توانید آن را در منزل درست کنید. با ما در شیرینی تا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی کلاسیک جنگل سیاه

- خامه فرم گرفته: 2 پیمانه
- شیر غلیظ شده: 1 پیمانه
- پودرکیک شکلات تلخ: 1/3 پیمانه
- فیلینگ پای گیلاس(یا مربای گیلاس): ½ پیمانه
- شکلات تلخ تراشیده: 1/3 پیمانه
- سس فاج( نوعی سس شکلات غلیظ): ¼ پیمانه

طرز تهیه بستنی کلاسیک جنگل سیاه 

  • مرحله اول

در ابتدا برای تهیه پایه بستنی، شیر غلیظ شده، خامه فرم گرفته و پودر کیک شکلات تلخ را درون کاسه ای مناسب بریزید و سپس با همزن همه ی مواد را به خوبی باهم ترکیب کنید.

طرز تهیه بستنی کلاسیک جنگل سیاه

  • مرحله دوم

وقتی مواد به خوبی باهم ترکیب شدند و یک مایه صاف و یکدست بدست آمد، وقت اضافه کردن طعم های بیشتر است. برای اینکار مقداری از فیلینگ پای گیلاس را به مایه اضافه کنید. شما می توانید از گیلاس های منجمد تکه تکه شده نیز برای تهیه این بستنی استفاده کنید اما استفاده از این فیلینگ پای گیلاس به خوش طعم تر شدن این بستنی خیلی کمک می کند. بعد از آن شکلات های تلخ تراشیده را درون مواد بریزید و به خوبی هم بزنید.
در این مرحله می توانید در صورت تمایل از سس فاج( نوعی شکلات غلیظ) نیز به ترکیب اضافه کنید تا بستنی شما طعم متفاوتی به خودش بگیرد. استفاده از این سس اختیاری است.طرز تهیه بستنی کلاسیک جنگل سیاه

  • مرحله سوم

در نهایت بعد از ترکیب کردن تمامی مواد یک مایه غلیظ بدست آمده را درون ظرف مناسب بستنی بریزید و در فریزر قرار دهید تا سفت شود. اکنون بستنی کلاسیک جنگل سیاه شما آماده است و می توانید آن را به شکل دلخواه سرو کنید.
بستنی کلاسیک جنگل سیاه

لطفا به این آموزش امتیاز دهید:
(1) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید