کاهش میزان فروش آبنبات در دوران کرونا

وضعیت صنعت آبنبات در سال 2021 نشان می دهد که فروش آبنبات های سخت از زمان بیماری همه گیر COVID-19 کاهش داشته است. گروه تولید آبنبات، 539 میلیون دلار درآمد کسب می کند که نسبت به سال 2019 تقریباً 50 میلیون دلار کاهش داشته است.

با توجه به خودداری خرده فروشان در زمان کرونا، از خرید آبنبات های فله که به صورت گرمی به مشتریان فروخته می شد و همچنین امتناع خریداران از خرید محصولات فاقد بسته بندی یا رو باز، این صنعت با کاهش میزان فروش آبنبات های سخت مواجه بوده است. 

با توجه به نتایج به دست آمده از IRI که یک شرکت تحقیقاتی مستقر در شیکاگوست؛ صنعت آبنبات، از فروش آبنبات های قطره ای و آبنبات چوبی ، تا 13 ژوئن سال جاری، 539.5 میلیون دلار درآمد کسب کرده اند. این رقم نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، 4.2 درصد کاهش داشته است. علاوه بر این، در 11 مورد از 20 برند برتر IRI، رکود فروش از سال 2020 تا 2021 مشاهده شد که 9 مورد از آن ها با افت دو رقمی فروش روبرو شدند.

فروش واحد نیز در همین مدت کاهش یافته است و از 392 میلیون در 2019 به 365 میلیون در سال 2020 کاهش یافته است. در سال 2021 ، فروش واحد 331 میلیون را از دست داد.

میزان فروش برندهای تولید کننده آبنبات

1- با این وجود شرکت هرشی همچنان پیشرو این بخش است و تقریباً 25 درصد از بازار فروش آبنبات های سخت را به خود اختصاص داده است. برند Jolly Rancher این شرکت، تا 13 ژوئن سال جاری، 132.1 میلیون دلار درآمد کسب کرده است که 7.7 درصد بیشتر از سال گذشته است.

2- استروک، سازنده Werther’s Original، با 18 درصد از میزان فروش کل آبنبات ها، بعد از هرشی در جایگاه دوم قرار دارد. میزان فروش این برند که از مرز 100 میلیون دلار عبور می کند و در سال جاری و تا 13 ژوئن، 100.9 میلیون دلار سود را ثبت کرده است که تقریباً 2 درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.

3- 20 برند باقی مانده از لیست فروش آب نبات های سخت IRI ، کمتر از 40 میلیون دلار درآمد کسب کرده اند. Charms Blow Pops همین آستانه را از دست داد و در تاریخ ذکر شده، 39.9 میلیون دلار درآمد کسب کرد که 10.7 درصد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

4- برند Wrigley’s Life Savers در رتبه چهارم قرار گرفت و 37.9 میلیون دلار درآمد کسب کرد که نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است. فروش شیرینی های سخت با برچسب خصوصی نیز با کاهش دو رقمی روبرو شد و در مدت مشابه با 18.2 درصد کاهش فروش، به 30.1 میلیون دلار رسید.

با این وجود ، شرکت ها به تولید آبنبات های سخت در سال 2021 ادامه داده اند. در ماه فوریه، شیرین بیان آمریکایی Torie & Howard را خریداری کرد که آب نبات های ارگانیک سخت با طعم هایی مانند لیمو، پرتغال، عسل، توت وحشی و ... را در کنار آب نبات های جویدنی تولید می کند. 

شرکت آبنبات اسپنگلر هم از آبنبات های جدید خود با طعم های توت فرنگی، گیلاس، پرتقال و لیمو، در نمایشگاه سوییت اند اسنک رونمایی کرد.

هرشی نیز در نمایشگاه Sweets & Snacks از آب نبات های سخت تابستانی Jolly Rancher را معرفی کرد که شامل چهار طعم است.

و سیز کندی هم در جشن سالگرد صد سالگی خود آبنبات قطرات لیمو کلاسیک را به عنوان آبنبات ماه جولای سیز کندی معرفی کرد که به عنوان یک ظرف شیشه ای آبنبات هدیه معرفی شد.

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید