طرز-تهیه-شیرینی-بدون-فر

طرز تهیه ی شیرینی بدون فر

  • کالری 280
  • زمان آماده سازی 5 دقیقه
  • زمان پخت 30 دقیقه
  • کشور ایران

طرز تهیه شیرینی هفت مغز و جو پرک

درست کردن این شیرینی بسیار آسان است. نیاز به مواد اولیه ی کمی دارد و زمان پختش سریع است. اگر فقط یک بار از این شیرینی بپزید مطمئنا باز هم علاقه مند به تکرار آن خواهید شد. 

اگر تا به حال شیرینی بدون فر نپخته اید، آب دستتان هست زمین بگذارید و این دستور پخت را از مجله ی اینترنتی شیرینی تا درست کنید. دستور پخت این شیرینی ها آسان است و شرط می بندم که عاشق این شیرینی های خوشمزه خواهید شد.

طرز-تهیه-شیرینی-هفت-مغز

مواد لازم برای شیرینی بدون فر

ردیف نام مواد مقدار
1 روغن نارگیل یک چهارم فنجان
2 شربت افرا نصف فنجان
3 شیر بادام یک چهارم فنجان
4 پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
5 کره بادام زمینی نرم یک چهارم فنجان
6 پودر وانیل نصف قاشق چای خوری
7 جو پرک یک و نیم فنجان

طرز تهیه شیرینی هفت مغز بدون فر خوشمزه

برای پخت شیرینی هفت مغز فقط به هفت ماده ی اولیه نیاز دارید که احتمالاً بیشتر آنها را هم همین الآن در آشپزخانه ی خود دارید. مواد اولیه ی لازم در اینجا آمده است:
1. جو پرک - معمولا برای پخت شیرینی ها از جو پرک نیمه آماده استفاده می کنند، اما من ترجیح می دهم  از جو پرک معمولی استفاده کنم زیرا بافت بهتری به شیرینی می دهد. برای تهیه این شیرینی ها از جو پرک بدون گلوتن استفاده کنید.
2. پودر کاکائو بدون قند: شکلات یکی از اصلی ترین مواد برای پخت این شیرینی است.
3. کره بادام زمینی نرم: کره ی بادام زمینی به ترکیبات قوام می دهد و ترکیب شکلات و کره بادام زمینی طعم فوق العاده ای را به وجود می آورد.
4. شیر بادام: چون این شیرینی وگان است از شیر بادام در آن استفاده می کنیم ولی شما می توانید در صورت  می توانید از هر نوع شیری  به جای شیر بادام استفاده کنید.
5. روغن نارگیل: در این شیرینی باید از روغن نارگیل خالص و طبیعی استفاده کنید. روغن نارگیل طبیعی مزه ی نارگیل را به این شیرینی اضافه می کند.
6. شربت افرا: من شیرینی متناسب و خوش طعمی را که این شربت ایجاد می کند را خیلی دوست دارم. به علاوه شیرینی این شربت طبیعی و بی ضرر است.
7. پودر وانیل: مقدار کمی وانیل عطر فوق العاده ای به شیرینی می دهد.

شیرینی بدون فرمرحله اول

 

چگونه شیرینی هفت مغز بدون فر درست کنیم؟

بعد از اینکه مقدار مواد لازم برای این شیرینی هفت مغز را اندازه گرفتید. درست کردن آن خیلی سریع و راحت می شود.
اول مایع شکلاتی را که روی جو پرک می ریزید را آماده کنید. روغن نارگیل را در قابلمه ای بریزید و با حرارت متوسط ذوب کنید .سپس پودر کاکائو ، شیر بادام ، شربت افرا ، کره بادام زمینی و وانیل را  به آن اضافه کنید وهم بزنید. اجازه دهید تا ترکیب به جوش بیاید و در این مدت مرتب آن را هم بزنید بعد از دو دقیقه آن را از روی حرارت بردارید. در غیر این صورت ترکیب خیلی غلیظ می شود.

شیرینی بدون فر
 در این مرحله جو پرک را به اضافه کنید و آنقدر مخلوط کنید تا تمام جو پرک ها به مایع شکلاتی آغشته شوند. 
  وقتی ترکیب آماده شد، با استفاده از یک اسکوپ با گنجایش دو قاشق غذاخوری، مقداری خمیر شیرینی را بردارید و روی سینی فر که از قبل آن را با کاغذ روغنی پوشاندیم، بریزید و سینی را به مدت 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا شیرینی ها کمی سفت شوند. بعد از آن از خوردن این شیرینی ها لذت ببرید.

نکاتی درباره ی شیرینی های بدون فر:

•    شیرینی های بیشتری درست کنید و شیرینی های اضافی را در یخچال بگذارید. این مقدار مواد اولیه، شیرینی های زیادی به شما نمی دهد (حدود 12 شیرینی کوچک) بنابراین اگر می خواهید این شیرینی را برای جمعیت بیشتری درست کنید، مقدار مواد را دوبرابر کنید. اگر شیرینی ها اضافه آمدند، آن ها را در فریزر بگذارید. این شیرینی ها تا یک هفته در یخچال و تا یک ماه در فریزر سالم باقی می مانند.

•    از کره ی بادام زمینی نرم ویکدست استفاده کنید. برای تهیه ی این شیرینی از کره ی بادام زمینی استفاده کنید که صاف و یکدست باشد.از کره ی بادام زمینی خشک و سفتی که در ته شیشه باقی مانده است، استفاده نکنید.قوامی که کره بادام زمینی به ترکیب می دهد برای طعم و بافت شیرینی های بدون فر خیلی مهم است .

•    کمی نمک به ترکیب اضافه کنید.  اگر از کره ی بادام زمینی بدون نمک استفاده می کنید، حتما قبل از اضافه کردن جو پرک، کمی به ترکیب تان نمک بزنید.نمک طعم های مختلف در این شیرینی را مشخص تر   و بیشتر می کند.  اگر در کره ی بادام  زمینی نمک وجود دارد به ترکیب نمک نزنید یا قبل از اضافه کردن نمک آن را بچشید.

•    به شیرینی شکلات بیشتری اضافه کنید. اگر این شیرینی های بدون فر را دوست دارید ، پس حتما از طرفداران پرو پا قرص شکلات هستید.برای اینکه طعم شکلاتی بیشتری به این شیرینی ها بدهید، کمی شکلات های چیپسی روی شیرینی ها بریزید. من آن را امتحان کردم و این ایده ی فوق العاده ایست.

شیرینی بدون فر

 

شما عاشق طعم شکلات و کره ی بادام زمینی این شیرینی های بدون فر می شوید. برای پختن این شیرینی به روغن نارگیل و شیر بادام نیاز داریم.

 

 

اگر این آموزش را دوست داشتید با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات خود را در قسمت نظر کاربران بنویسید و اگر سوالی دارید حتما بپرسید.

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید