طرز تهیه اسموتی موز و توت فرنگی

طرز تهیه اسموتی موز و توت فرنگی

  • کالری 244
  • قند 29 گرم
  • نمک 130 میلی گرم
  • زمان آماده سازی 5 دقیقه
  • زمان پخت 0 دقیقه
  • کشور برزیل

از اسموتی موز توت فرنگی می توان به عنوان یک صبحانه یا میان وعده فوق العاده سریع و آسان در حال حرکت نام برد. تنها چیزی برای درست کردن این اسموتی خوشمزه نیاز دارید 4 ماده، یک مخلوط کن و چند دقیقه زمان برای هم زدن آنها است.

موز رسیده به نوشیدنی شیرینی می دهد و همراه با کمی ماست، مخلوط را خامه ای و لطیف می کند. میوه های یخ زده بهترین بافت را به اسموتی شما می دهند، اما شما می توانید از میوه های تازه نیز استفاده کنید فقط کافی است یک پیمانه یخ به مواد اضافه کنید تا خوب و سرد شود.

از موز رسیده استفاده کنید

ما در شیرینی تا به شما پیشنهاد می دهیم تا از موز خیلی رسیده و یخ زده استفاده کنید. وقتی می گوییم خیلی رسیده، منظور موزی است که روی آن پر از لکه و رسیده تر از آن است که مردم علاقه ای به خوردن آن داشته باشند. موز رسیده شیرینی طبیعی به اسموتی اضافه می کند، پس بنابراین نیازی به افزودن عسل یا سایر شیرین کننده ها نیست. پس توجه داشته باشید که موز باید رسیده و یخ زده باشد تا بافت لطیف و دمای خنکی را به نوشیدنی شما اضافه کند.

چگونه میوه های تازه را برای اسموتی منجمد کنیم؟

برای سردترین و خامه ای ترین اسموتی ممکن، از میوه های یخ زده با کیفیت استفاده کنید. استفاده از میوه های یخ زده در سوپر مارکت گزینه خوبی است، مخصوصا زمانی که فصل میوه دلخواه شما تمام شده باشد. منجمد کردن میوه های رسیده کار آسانی است. زمانی که فصل میوه مورد علاقه تان رسید، به مقدار قابل توجهی از آن تهیه کنید. 
برای یخ زدن توت فرنگی: توت فرنگی ها را خوب بشویید و بگذارید که کاملا خشک شوند. توت فرنگی ها را از وسط برش دهید یا به صورت کامل روی یخ سینی بچینید و آنها را داخل فریزر قرار دهید.

برای یخ زدن موز: پوست آنها را بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید. موز را به مدت حداقل یک ساعت یا تا زمانی که میوه کاملا منجمد شود در فریزر قرار دهید. بعد آن را داخل یک زیپ کیپ بریزید و درب آن را ببندید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی موز و توت فرنگی

ردیف نام مواد مقدار
1 توت فرنگی یخ زده 2 کاپ / 200 گرم
2 موز یخ زده 1 عدد بزرگ
3 شیر 1 ½ کاپ / 250 گرم
4 ماست ساده ½ کاپ / 50 گرم

مراحل تهیه اسموتی موز و توت فرنگی

  • مرحله اول

توت فرنگی، موز، شیر، ماست و وانیل را در مخلوط کن بریزید.

طرز تهیه اسموتی موز و توت فرنگی

  • مرحله دوم

مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود و بلافاصله سرو کنید.
طرز تهیه اسموتی موز و توت فرنگی

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید