طرز-تهیه-شیرینی-اسکار-گردویی

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی خوشمزه

  • کالری 340
  • زمان آماده سازی 40 دقیقه
  • زمان پخت 30 دقیقه
  • کشور انگلستان

شیرینی اسکار گردویی

در ذهن اکثر افراد، عید با طعم خوش شیرینی درآمیخته و برخی نیز عید بدون شیرینی را بدون شور و حال می‌دانند. شیرینی‌هایی که برای اعیاد مختلف تهیه می‌شود، بیشتر اوقات حالت خشک دارند، تا بتوان مدت طولانی از آن استفاده نمود. شیرینی‌های خشک مانند شیرینی اسکار، از همه لحاظ بهتر از شیرینی‌های تر هستند. برای مثال، روش تهیه شیرینی‌های خشک، آسان‌تر از شیرینی‌های تر است و فراهم کردن مواد اولیه آن نیز بسیار راحت‌تر و کم هزینه‌تر است؛ از نظر سلامت نیز، شیرینی‌های خشک کالری کمتری نسبت به شیرینی‌های تر داشته و در نتیجه، سالم‌تر هستند.

شیرینی اسکارگردویی، یکی از شیرینی‌های خشک است که به دلیل تازه ماندن آن در مدت زمان زیاد، برای اعیاد و حتی استفاده در مراسم عروسی بسیار مناسب است. روش پخت این شیرینی بسیار آسان بوده و مواد اولیه آن نیز در دسترس هستند. این شیرینی انواع مختلفی داشته و می‌توان با طعم‌ها و مزه‌های متنوعی، آن را تهیه نمود.

ما در ادامه این مقاله، انواع مختلف شیرینی اسکار گردویی را معرفی نموده و هر نکته‌ای که لازم است برای تهیه و پخت این شیرینی خوشمزه بدانید را توضیح خواهیم داد. 

مواد لازم برای تهیه شیرینی اسکار

ردیف نام مواد مقدار
1 آرد دو لیوان و نیم
2 گردو یک لیوان 
3 کره یک عدد 150 گرمی
4 تخم مرغ دو عدد
5 پودر هل نصف قاشق چای‌خوری
6 وانیل نصف قاشق چای‌خوری
7 پودر قند نصف لیوان

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی 

  • مرحله اول

ابتدا ظرف مناسبی آماده کنید و در آن پودر قند و کره را بریزید. لازم است کره را از حدود 10 دقیقه قبل، در محیطی با دمای اتاق قرار دهید تا کمی نرم شود. با استفاده از یک قاشق یا همزن، پودر قند و کره را با هم مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده باید به رنگ زرد کمرنگ بوده و حجم بیشتری از لحظه اولیه داشته باشد. پیشنهاد می کنیم این کار از همزن برقی استفاده نمایید تا ترکیب مورد نظر، زود‌تر به دست بیاید.

طرز-تهیه-شیرینی-اسکار-گردویی

  • مرحله دوم

تخم مرغ‌ها را بشکنید و با استفاده از یک سبد یا توری، زرده آن را از سفیده جدا نمایید. سفیده را کنار گذاشته و زرده را به ترکیب به دست آمده از کره و پودر قند، اضافه کنید. 

مراحل-تهیه-شیرینی-اسکار-گردویی

  • مرحله سوم

پودر هل و وانیل را نیز به مخلوط فوق اضافه نمایید و به خوبی با هم ترکیب کنید. اگر وانیل در دسترس شما نبود، می‌توانید از اسانس آن نیز استفاده کنید. اضافه نمودن وانیل به مواد اجباری بوده و باعث می‌شود تا بوی بد تخم مرغ از بین رفته و شیرینی خوش طعم‌تر شود.

آرد را چندین بار الک کنید تا حالت یکنواختی داشته باشد. سپس آرام آرام آن را به سایر مواد اضافه نموده و خیلی آهسته هم بزنید تا به بیرون نپاشد.  پس از انجام این کار مواد به صورت خمیری شکل درآمده و باید آن را کنار بگذارید.

روش-تهیه-شیرینی-اسکار-گردویی

  • مرحله چهارم

سپس ظرفی را بردارید و داخل آن مغزهای مورد نظر خود را بریزید. توجه بفرمایید که مغز‌ها باید کمی خرد شوند تا بهتر به شیرینی بچسبند. داخل ظرف دیگری، سفیده‌های تخم مرغ کنار گذاشته را بریزید و هم بزنید تا ماده یکنواختی به دست بیاید. توجه بفرمایید که هم زدن سفیده نباید در حدی باشد که شکل خامه به خود بگیرد.

آموزش-تهیه-شیرینی-اسکار-گردویی

  • مرحله پنجم

خمیر به دست آمده در مراحل قبل را داخل یک ظرف بگذارید و به اندازه دلخواه از آن بردارید. شکل و اندازه شیرینی اسکار گردویی شما، کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد؛ اما بهتر است که اندازه آن را کوچک بردارید تا راحت‌تر پخته شود. خمیر‌هایی که با دست به آن فرم داده‌اید را یک بار داخل ظرف حاوی سفیده تخم مرغ قرار دهید و سپس آن را داخل ظرف مغز‌های خرد شده بگذارید. پس از این که تمام قسمت‌های شیرینی به مغز آغشته شد، آن را داخل ظرفی که مناسب فر باشد گذاشته و سایر شیرینی‌ها را نیز به همین صورت آماده کنید.

طرز-تهیه-شیرینی-اسکار-گردویی-خانگی

  • مرحله ششم

فر را حدود 15 دقیقه قبل، گرم کنید و ظرف شیرینی‌ها را داخل آن بگذارید. اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت نیم ساعت داخل فر با دمای 180 درجه پخته شوند. پس از گذشت این زمان، ظرف شیرینی‌ها را بیرون بیاورید و در دمای اتاق بگذارید تا کمی خنک شود. سپس شیرینی‌ها را در یک ظرف مناسب به طوری که روی هم نباشند، قرار داده و داخل یخچال بگذارید. حدود یک ساعت بعد، شیرینی شما آماده میل کردن است.

آموزش-تهیه-شیرینی-اسکار-گردویی-خانگی

برای تهیه شیرینی اسکار به صورت ساده و بدون مغز، لازم است که پس از آغشته نمودن شیرینی به سفیده تخم مرغ، آن را داخل ظرف مناسب فر یا گاز قرار داده و به کمک انگشت، وسط آن را کمی گود کنید. پس از این که مراحل پخت شیرینی انجام شد، قسمت گود شده را با مارمالاد یا کمی مربا مورد نظر خود پر کنید و داخل یخچال بگذارید تا خود را بگیرد. پس از گذشت یک ساعت، شیرینی خوشمزه شما آماده است.

شیرینی-اسکار-مربایی-خانگی

 

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی بدون فر

این شیرینی خوشمزه را بدون استفاده از فر نیز می‌توان پخت و میل کرد. برای این کار بعد ازاینکه تمام مراحل آماده کردن شیرینی ها را انجام دادید، لازم است که ظرف بزرگ و مناسبی بردارید و آن را روی شعله متوسط گاز قرار دهید. سطح ظرف را با کاغذ روغنی بپوشانید تا قسمت زیر شیرینی دچار سوختگی نشود. هرچه تعداد لایه‌های کاغذ روغنی بیشتر باشد، احتمال سوختن کف شیرینی کم‌تر است. پس از این که ظرف مورد نظر کمی حرارت دید، شیرینی‌هایی که آماده نموده‌اید را داخل ظرف قرار دهید. اجازه دهید تا حدود یک ساعت شیرینی‌ها روی دمای متوسط پخته شوند. در آخر آن را از ظرف خارج کنید و پس از چند دقیقه، داخل یخچال بگذارید تا خنک شوند. پس از گذشت یک ساعت می‌توانید شیرینی اسکار گردویی خوشمزه خود را نوش جان بفرمایید.

مراحل-تهیه-شیرینی-اسکار-گردویی-خانگی

 

نکات تهیه شیرینی اسکار گردویی

  • تفاوت انواع مختلف شیرینی‌ اسکار در مغز‌های استفاده شده در آن است. ما در این دستور، شیرینی اسکار گردویی را به شما توضیح دادیم؛ اما شما می‌توانید به جای گردو، هر مغزی که دوست دارید مثل مغز پسته، بادم زمینی و حتی کنجد را به مواد خود اضافه کنید.
  • توجه بفرمایید که اگر از سایر مغز‌ها استفاده می‌نمایید، اندازه آن با اندازه گفته شده درباره گردو، تفاوتی ندارد و روی روش تهیه شیرینی اسکار نیز تأثیری نخواهد داشت. 
  • مقدار گفته شده برای گردو، در حالت مغز شده آن است نه گردوی با پوست. 
  • برای افزایش یا کاهش تعداد شیرینی‌های پخته شده، می‌توانید مقادیر گفته شده را با حفظ نسبت گفته شده، کم یا زیاد کنید.
  • می‌توانید شیرینی اسکار را بدون هیچ مغزی و به صورت ساده درست کنید. در این حالت جهت تزئین و مزه‌دار کردن شیرینی، می‌توانید به آن اندکی مارمالاد اضافه نمایید که در طرز تهیه نحوه اضافه کردن آن ذکر شد.
  • بهتر است بدانید که زمان گفته شده برای پخت شیرینی اسکار، حدودی بوده و به اندازه مواد و حجم شیرینی‌های شما بستگی دارد.
  • ماندگاری این شیرینی بالا بوده و حدودا سه هفته می‌توان از آن استفاده نمود به شرطی که محیط نگهداری شیرینی، خنک بوده و خیس نباشد.
  • توجه بفرمایید که مصرف بیش از اندازه شیرینی اسکار همانند هر شیرینی دیگری، برای انسان مضر بوده و زمینه چاقی و بالا رفتن قند را در بدن ایجاد خواهد کرد.

 

 

لطفا نظرات یا سوالات خود را در قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 3

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید