آشنایی با شکلات دست ساز - اثر هنری لاکچری

معرفی شکلات دست ساز

شکلات دست ساز یکی از خوشمزه‌ترین انواع شکلات‌هاست که از سال‌های خیلی قبل تا به امروز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. این شکلات‌ها دارای انواع گوناگون با طعم‌های متفاوتی هستند که شاید هیچ کارخانه‌ای توان ارائه آنها را نداشته باشد. در تهیه این شکلات ها از بهترین مواد اولیه و روش‌های تولید استفاده می‌شود.
کارگاه‌های تولیدی به صورت دست ساز، تمامی مهارت و توان خود را برای تهیه شکلات خوشمزه و مرغوب می‌گذارند و بهترین محصول را تولید و عرضه می‌کنند. این شکلات‌ها با اشکال خاص خود برای هر سلیقه‌ای مناسب هستند. بسیاری از افراد در مناسبت‌ها و مراودات ویژه برای خاص بودن هدایا، از شکلات‌های دست ساز استفاده می‌کنند.

شکلات-دست-ساز

آشنایی با شکلات دست ساز و تاریخچه آن

شکلات‌ دست ساز به صورت کاملا دستی، بدون استفاده از ماشین آلات صنعتی تولید می‌شود. در این روش از مواد مرغوبی استفاده می‌شود و خوراکی‌های ناسالم و افزودنی‌های شیمیایی کم‌تر در آن کاربرد دارد. از مواد نگهدارنده بسیار کمی استفاده شده تا مواد تازگی خود را از دست ندهند. به همین دلیل تاریخ انقضای کم‌تری نسبت به شکلات‌های کارخانه‌ای دارند. استفاده از مواد ارگانیک، یکی از مزیت‌های این شکلات‌ها می‌باشد.
شکلات‌ دست ساز امروزه بسیار فراگیر شده‌ است. زیرا این شکلات‌ها ترکیب‌های منحصر به فردی دارند و از دانه‌های مرغوب کاکائو تولید می‌شوند. در تولید شکلات‌های دست ساز، تمامی مواد دارای طعم طبیعی بوده و کاملا عطر و طعم شکلات احساس می‌شود. این مسئله برای افرادی که به برخی افزودنی‌های خوراکی حساسیت یا آلرژی دارند؛ بسیار مهم است. جالب است بدانید که در بسیاری از کشور‌ها از شکلات دست ساز به عنوان یک هنر خوراکی یاد می‌کنند و آن را اثر هنری می‌دانند. همچنین برای آن فستیوال‌های مختلفی تدارک می‌بینند.

شکلات-دست-ساز-چیست

شکلات دست ساز و شکلات کارخانه ای چه تفاوت هایی دارند؟

شکلات دست ساز با شکلات‌های کارخانه‌ای تفاوت‌های زیادی دارند. این تفاوت‌ها را در مواردی می‌توان تشخیص داد. اما برخی از آن‌ها را فقط در کیفیت می‌توان مشاهده کرد. در ادامه به چند مورد از این تفاوت‌ها می‌پردازیم:
اولین تفاوت
در تهیه شکلات‌های کارخانه‌ای از مواد نگهدارنده استفاده می‌شود تا طول عمر آن‌ها بیش از چند ماه باشد. اما در تهیه شکلات‌هایی که با دست تهیه می‌شوند از مواد نگهدارنده‌ استفاده نشده تا کیفیت آن‌ها ثابت بماند. 
دومین تفاوت
شکلات‌های کارخانه‌ای کاملا با استفاده از دستگاه‌ها و بدون دخالت نیروی انسانی تولید می‌شوند. در حالی که حضور نیروی انسانی برای تولید شکلات‌ دست ساز بسیار موثر است. برای کم‌ترین کار هم از نیروی انسانی استفاده می‌شود که همین موضوع باعث بهبود کیفیت طعم نهایی خواهد شد. 

تفاوت-شکلات-دست-ساز-با-شکلات-کارخانه-ای

سومین تفاوت
مواد اولیه‌ای که در تولید شکلات دست ساز استفاده می‌شود از مواد اولیه در تولید شکلات‌های کارخانه‌ای، مرغوب‌تر است. زیرا بسیاری از کارخانه‌ها برای اینکه هزینه مواد اولیه خود را کاهش دهند از مواد اولیه ارزان‌تر استفاده می‌کنند.

چهارمین تفاوت
بسیاری از کارگاه‌های شکلات‌سازی، کاکائو مورد نیاز خود را به صورت دانه تهیه کرده و سپس اقدام به تولید پودر کاکائو می‌کنند. در نتیجه با این روش می‌توانند کیفیت و مزه مورد نیاز خود را از این دانه‌ها بگیرند.

پنجمین تفاوت
هدف کارخانه‌های شکلات‌سازی، رسیدن به یک فرمول خاص است تا بتوانند به صورت مکرر از آن استفاده کنند و به تولید انبوه برسند. اما هدف کارگاه‌هایی که شکلات‌ دست ساز تولید می‌کنند؛ تولید محصولات با تنوع بالا و کیفیت عالی برای هر مشتری است.

شکلات-دست-ساز-بهتر-است-یا-کارخانه-ای

ششمین تفاوت
کسانی که در تولید شکلات دست ساز فعالیت دارند؛ این کار را هنری در نظر می‌گیرند که باید به بهترین نحو ممکن انجام شود. اما افرادی که شکلات کارخانه‌ای تولید می‌کنند به فکر عرضه شکلاتی با بیشترین میزان تولید و کم‌ترین میزان هزینه هستند تا نام تجاری آن‌ها در بازار حفظ شود.

هفتمین تفاوت
شکلات‌های کارخانه‌ای تنها به ۴ ساعت زمان برای تولید شدن نیاز دارند. در صورتی که درست کردن شکلات‌های دست ساز ممکن است تا ۷۲ ساعت طول بکشد.

هشتمین تفاوت
شکلات‌ دست ساز در اشکال مختلف و بسته‌بندی‌های متنوع تولید می‌شوند که باعث افزایش میزان لوکس و لاکچری بودن آن‌ها خواهد شد. در صورتی که شکلات‌های کارخانه‌ای دارای بسته‌بندی‌های یکسانی می‌باشند.

شکلات-دست-ساز

نهمین تفاوت
بیشتر شکلات‌هایی که در کارخانه‌ها تولید می‌شوند؛ اشکال یکسانی دارند. در صورتی که شکلات‌هایی که با دست ساخته می‌شوند دارای قالب‌های منحصر به فردی هستند. در تولید هر شکل از این شکلات‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد و این شکلات ها دارای اشکال خاصی هستند که ممکن است در هیچ کارخانه شکلات‌سازی وجود نداشته باشد.

معرفی بهترین برندهای شکلات دست ساز

اگر می‌خواهید طعم اصلی شکلات‌ را احساس کنید باید به سراغ محصولات دست ساز بروید. برندهای متنوعی مانند Love 18°C Chocolate، Concierge، Beryl’s Chocolate، Harriston Chocolatier، Benns Ethicoa، Cocova و Cocoraw این شکلات‌ها را تولید می‌کنند که در ادامه شما را با دو برند معروف آنها را آشنا می کنیم. 

Love 18°C Chocolate

یک شرکت خانوادگی کوچک که برای تولید شکلات‌ دست ساز با برند Love 18°C مشغول به فعالیت هستند. دست ساز بودن این شکلات ها به صورت صد درصدی، ارائه شکلات‌هایی با طعم متفاوت در هر ماه و استفاده از بهترین مواد اولیه از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول محسوب می‌شود.

برند-های-شکلات-دست-ساز

Concierge

برای چشیدن طعم محلی کاکائو بهتر است شکلات مورد نظرتان را از این برند تهیه کنید. دانه‎‌‌های شکلات استفاده شده در محصولات این برند در مزارعی در مالزی که اداره آن مناطق به دست خودشان است، تهیه می‌شوند. بنابراین طعم واقعی شکلات را احساس خواهید کرد. تولید شکلات‌های اصل مالزی، شکلات‌های بدون شکر و با شکر و ساخت شکلات‌ دست ساز از ویژگی‌های این برند محسوب می‌شود.

برند-شکلات-دست-ساز-Concierge

آشنایی با شکلات دست ساز وگان

وگان، نوعی رژیم از گیاه خواری می‌باشد که در آن مصرف گوشت، لبنیات و تمامی مشتقات و محصولات حاصل از حیوانات حتی تخم مرغ ممنوعیت دارد. در ترکیب شکلات‌ها از کره، خامه و شیر استفاده می‌شود که جزء ممنوعیات رژیم غذایی وگان‌ها به حساب می‌آید. شکلات‌های دست ساز وگان فاقد هر گونه فرآورده‌های حیوانی بوده و این مشکل را برای افرادی با رژیم غذایی وگان رفع می‌کنند.

شکلات-دست-ساز-وگان

سخن پایانی 

شکلات دست ساز یکی از بهترین انواع شکلات‌هایی می‌باشد که از آن‌ها می‌توان برای مراسم‌های مختلف استفاده کرد یا به صورت روزانه مصرف کرد. این شکلات‌ها به واسطه طعم و مزه منحصر به فردی که دارند باعث جذب بسیاری از افراد به خود شده‌اند. زیرا به خاطر ظاهر زیبا و مزه فوق‌العاده‌ای که دارند دیگر نمی‌توانید از شکلات‌های کارخانه‌ای لذت ببرید. این شکلات‌ها به دلیل اینکه از مواد افزودنی استفاده نمی‌کنند و با استفاده از نیروی انسانی و مهارت زیاد تولید می‌شوند؛ عطر و طعم فوق‌العاده و بی‌نظیری دارند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(30) 4.2

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظرات

  • عالی بود ممنون

  • واقعا عالیه من که عاشقش شدم

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید