بهترین دسر تولد

حتما شما هم برای برگزاری جشن‌های تولد، سعی دارید بهترین مهمانی‌ها را برگزار کنید. در این جشن‌ علاوه بر کیک تولد، دسرهای متنوعی نیز سرو می‌شود. انواع متنوعی از دسر تولد وجود دارد که موجب زیبایی و باشکوه‌تر شدن تولد شما می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا با بهترین دسر برای تولد آشنا شویم. اگر شما نیز به دنبال یک جشن تولد متفاوت با دسرهای متنوع و خاص هستید، پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

 آشنایی با دسر تولد

دسرها یکی از خوراکی‌های موردعلاقه طرفداران شیرینی‌جات محسوب می‌شوند. این خوراکی خوشمزه معمولا پس از غذای اصلی سرو می‌شود. داشتن سلیقه در نحوه چیدمان دسرها اهمیت بسیار زیادی دارد. در جشن تولد نیز دسرهای متنوعی وجود دارد که موجب زیبایی هرچه بیش‌تر جشن شما می‌شود.
معمولا دسرهایی که در جشن تولد استفاده می‌شوند؛ شامل مواردی همچون انواع کوکی‌های متنوع، میوه‌های شکلاتی، موس شکلاتی، پاناکوتا، انواع ژله با تزیینات مختلف، پودینگ نسکافه، انواع کاپ کیک‌ها، بستنی‌های رنگارنگ و ... هستند. تنوع دسر و همچنین دیزاین هرکدام از دسرها موجب زیبایی و درخشش هرچه بیش‌تر میز شما شده و جلوه بهتری دارد. در ادامه مقاله می‌خواهیم که با نحوه درست کردن برخی از این دسرهای تولد خوشمزه آشنا شویم.
 

چیز کیک شکلاتی، یکی از بهترین دسرها برای تولد

همان‌طور که گفتیم علاوه بر کیک تولد، دسرهای متنوعی نیز در این جشن سرو می‌شود. یکی از بهترین دسرهای تولد، چیز کیک شکلاتی است. برای درست کردن این دسر تولد خوشمزه، راه‌های گوناگونی وجود دارد که راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه را برای شما انتخاب کرده‌ایم.

مواد لازم

•    شکلات تخته‌ای
•    بیسکویت پتی بور
•    کره
•    پودر ژلاتین
•    پنیر خامه
•    خامه فرم گرفته
 

طرز تهیه

ابتدا بیسکوییت پتی بور را پودر کرده و با کره آب‌شده کاملا مخلوط‌کنید. یک قالب زیبا تهیه‌کرده و کف آن نایلون قرار دهید. یک قاشق از ترکیب بیسکوییت و کره را در کف قالب بریزید و کاملا با پشت قاشق آن را پهن کنید. سپس  قالب  و ترکیب درون آن را به فریزر منتقل کنید.
در مرحله بعد خامه فرم گرفته و پنیر خامه‌ای را کاملا مخلوط کرده و شکلات آب‌شده را به آن اضافه نمایید. سپس در ظرف دیگری پودر ژلاتین را در آب ولرم ریخته تا پودر کامل در آن حل شود و به مخلوط خامه و شکلات اضافه کنید. 
پس از گذشت چند ساعت که پودر بیسکوییت کاملا در فریزر، خود را گرفت؛ مخلوط خامه و ژلاتین را روی بیسکوییت بریزید و با پشت قاشق، سطح آن را خوب صاف کنید. بگذارید چند ساعتی در یخچال بماند و سپس با موادی مانند موز و اسمارتیز و شکلات آب‌شده، روی آن را تزیین کنید. این دسر یکی از خوشمزه‌ترین و زیباترین دسر‌های تولد است.

بهترین-دسر-تولد-چیز-کیک-شکلاتی

سالاد میوه، یکی از دسرهای آسان و مقوی

یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال سالم‌ترین دسرهای تولد، سالاد میوه است. این ترکیب خوشمزه می‌تواند در کنار سایر دسرهای تولد، مکمل مهمانی شما باشد. برای تهیه این دسر تنها به چند نوع میوه نیاز دارید. میوه‌های مختلفی همچون سیب، توت فرنگی، موز، دانه‌های انگور، کیوی و انبه و ... را کاملا یکدست و یک اندازه خرد کنید. اگر جشن شما در فصل زمستان بود، می‌توانید از میوه‌های زمستانی همچون دانه‌های انار نیز برای زیبایی سالاد استفاده کنید.
حال تمام میوه‌های خردشده را با یک کمپوت آلوئه ورا مخلوط‌کنید تا مزه کمپوت به تمام میوه‌ها برسد. برای خوش‌طعم‌تر شدن این سالاد می‌توانید یک کمپوت آناناس را نیز به مخلوط میوه‌ها اضافه کنید. باید توجه داشته باشید که تکه‌های آناناس را به‌اندازه سایر میوه‌ها درآورید. حال شما در کم‌ترین زمان ممکن راحت‌ترین و بهترین دسر تولد را درست کردید.

بهترین-دسر-تولد-سالاد-میوه
 

تیرامیسو یکی از بهترین دسرهای ایتالیایی برای جشن تولد

یکی از دسرهای ایتالیایی محبوب که در جشن‌های تولد به‌شدت مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد، تیرامیسو است. کسانی که طعم اسپرسو یا نسکافه را دوست دارند؛ به‌شدت طرفدار این دسر فوق‌العاده هستند. 

مواد لازم

•    بیسکوییت‌ لیدی فینگر
•    قهوه یا نسکافه
•    شکر
•    تخم‌مرغ
•    پنیر ماسکارپونه
 

طرز تهیه

ابتدا قهوه یا نسکافه را در ظرف دیگری آماده کرده و صبر کنید تا سرد شود. سپس تخم‌مرغ‌ها و شکر را با همزن به هم زنید تا کاملا کف کند و پنیر ماسکارپونه را به آن اضافه نمایید. بیسکویت‌ لیدی فینگر را درون قهوه یا نسکافه قرار دهید و سپس کف ظرف بچینید. کمی از مخلوط تخم‌مرغ را روی بیسکوییت ریخته و این مرحله را چندین بار تکرار نمایید. ظرف تیرامیسو را چندین ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر کاملا آماده شود. روی دسر را با پودر شکلات یا قهوه می‌توانید تزیین کنید.

بهترین-دسر-تولد-تیرامیسو

پاناکوتا زعفرانی، یک دسر خوشمزه مخصوص تولد

یکی از دسرهای معروفی که بیش‌تر افراد در جشن تولد خود از آن استفاده می‌کنند؛ پاناکوتای زعفرانی است. 

مواد لازم

•    شیر
•    شکر
•    خامه
•    پودر ژلاتین
 

طرز تهیه 

در ابتدا کمی شیر و خامه و پودر ژلاتین را با همدیگر مخلوط‌کنید تا ترکیب یکدستی به وجود آید. توجه کنید که شیر باید ولرم باشد تا پودر ژله در آن کاملا حل شود. سپس مواد را روی حرارت خیلی کم قرار می‌دهیم تا خامه کمی شروع به پختن کند. 
زعفران را به مواد اضافه کرده و آن را از روی حرارت برمی‌داریم. مخلوط را در ظرف مخصوص و زیبایی می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا 14 ساعت درون یخچال قرار گیرد. سپس روی این دسر خوشمزه را با اسمارتیز، دانه‌های شکلات یا میوه‌های خوراکی تزئین می‌کنیم. پاناکوتا یکی از بهترین دسرهای تولد محسوب می‌شود.

بهترین-دسر-تولد-پاناکوتا-زعفرانی

پودینگ گردو و شکلات یکی از بهترین دسر تولد

پودینگ گردو و شکلات را می‌توانید به‌صورت تک‌نفره تهیه کنید که هم جلوه زیبایی به جشن تولد شما دهد و هم نحوه سرو آن، آسان باشد. 

مواد لازم

•    شیر
•    شکلات
•    زرده تخم‌مرغ
•    نشاسته
•    پودر گردو
•    خامه
•    شکر 
 

طرز تهیه 

ابتدا نشاسته‌ها را باکمی شیر مخلوط‌کنید. سپس زرده تخم‌مرغ را به ترکیب قبلی اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شود. بهتر است آن را از یک صافی رد کنید تا ذرات درشتی درون آن باقی نماند. حال شکر و شکلات را به مخلوط اضافه کرده و کل ترکیب را بر روی حرارت کم قرار دهید. تا زمانی که مخلوط به جوش آید؛ بگذارید روی حرارت باشد و دائما آن را هم بزنید.
زمانی که مخلوط به غلظت معینی رسید، از روی حرارت خارج کرده و پودر گردو را به آن اضافه کنید. می‌توانید پودینگ را در ظرف‌های کوچک یک‌نفره بریزید تا زیبایی و جلوه بیش‌تری را به میز شما بدهد. برای تزئین این دسر می‌توانید از خامه شکل‌گرفته استفاده کنید. پودینگ گردو و شکلات نیز یکی از بهترین دسر‌های تولد به شمار رفته که به دلیل طعم فوق‌العاده آن، طرفداران زیادی نیز دارد.

پودینگ-شکلات

سخن پایانی

امروزه دسرهای مختلفی برای جشن تولد وجود دارد. در مقاله بالا سعی کردیم تا شما را با برخی از بهترین دسر تولد آشنا کنیم. هرکدام از این دسرها در کم‌ترین زمان ممکن تهیه شده و موجب درخشش و زیبایی بیش‌تر میز خوراکی‌ها در جشن تولد شما می‌شود.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(4) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظرات

  • بهترین دسر برای تولد تیرامیسو هست..هم سریع آماده میشه هم خوشمزس

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید