9 دلیل برای اینکه مصرف کیک برای شما خوب است

خوردن کیک های خامه ای همیشه برای ما سخت است، چرا که به فکر سلامتی خود هستیم و نمی دانیم که هنگام خوردن کیک چه میزان کالری یا چربی وارد بدن ما می شود. امروز در مجله شیرینی تا همراه ما باشید تا با هم 9 فایده سلامتی این خوردنی محبوب رو با هم بررسی کنیم.

9-دلیل-برای-مصرف-کیک

9 مزیت مصرف کیک که به بهبود سلامتی‌تان کمک می‌کنند

۱) افزایش خلق و خو

اگر شما معمولاً به دلیل کار یا چیز دیگری استرس دارید، کیک می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند و سطح استرس را به دلیل قند موجود در کیک ها کاهش دهد، که باعث ترشح سروتونین و ایجاد شادی و آرامش، در بدن شما می شود.

۲) تامین انرژی

به عنوان یک ورزشکار یا فردی که فعالیت بدنی زیاد دارد، نمی دانید کیک چقدر برای بدن شما مفید است؟

خب، یکی از منابع عالی انرژی کیک است. بدن شما می تواند پس از خوردن کیک در اوج عملکرد خود باشد، چرا که کیک به دلیل کربوهیدرات های موجود در خودش می تواند به عنوان سوخت مناسب برای بدن شما عمل می کند.

۳) بهبود سلامت قلب

بهبود-سلامت-قلب-با-مصرف-کیک

مصرف نکردن کیک شما را در خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار می دهد. مطالعات نشان داده اند که مصرف قند در مقادیر متوسط و معتدل با کاهش سطح التهاب در بدن، به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند. بنابراین اگر کیک را در حد اعتدال مصرف کنید، به بهبود سلامت قلب شما کمک می کند.

۴) به کنترل وزن کمک می کند

کنترل-وزن-با-مصرف-کیک

دانستن اینکه کیک چقدر برای وزن شما مفید است بسیار مهم است، زیرا بر اساس باور عمومی، کیک در واقع باعث افزایش وزن می شود، اما این صرفاً به میزان مصرف کیک بستگی دارد.

کیک در واقع می تواند به شما کمک کند که وزن خود را همانطور که می خواهید مدیریت کنید.  اگر کیک را در حد متعادل مصرف و همچنین استفاده از فست فود را کاهش دهید، به کنترل قند خون شما کمک می کند.

۵) کمک هضم غذا

مصرف-کیک-کمک-به-هضم-غذا

کیک به دلیل فیبر موجود در خودش به شما کمک می کند تا سیستم گوارشی سالمی داشته باشید. هنگامی که کیک مصرف می کنید، به افزایش ترشح بزاق دهان کمک کرده و به شما این امکان را می دهد تا غذای خود را به راحتی هضم کنید.

۶) تامین آنتی‌اکسیدان‌ های بدن 

کیک آنتی اکسیدان هایی را برای بدن مفید است را دارد به خصوص کیک های میوه ای.  کیک ها به محافظت از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. این آنتی اکسیدان ها همچنین می توانند به کاهش احتمال ابتلا به سرطان ها و بیماری های خاص کمک کنند.

۷) بهبود عملکرد مغز

با توجه به نیاز مغز به منبع انرژی، قند موجود در کیک و مصرف آن به بهبود عملکرد ذهنی کمک می کند. علاوه بر این، قند موجود در کیک باعث ترشح اندورفین‌ها شده، که می‌تواند خلق و خوی شما را بهتر و استرس را کاهش دهد.

۸) مناسب در زمان بارداری

مصرف-کیک-مناسب-در-زمان-بارداری

کیک می تواند با تامین ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی که برای سلامت مادر و جنین مهم هستند، در زمان بارداری خوب باشد. علاوه بر این، خوردن کیک می تواند حالت تهوع صبحگاهی در دوران بارداری را کاهش داده و خلق و خوی شما را تقویت کند.

۹) افزایش تعاملات اجتماعی

با به اشتراک گذاشتن یک خوراکی شیرین و خوردن کیک می تواند پیوندهای اجتماعی را بهبود بخشید. این می تواند ارتباطات بین فردی را بهبود ببخشد و حس تعلق را تقویت کند.


و در آخر

کیک علاوه بر اینکه یک خوراکی خوشمزه است، فواید متعددی برای سلامت جسمی و روحی ما دارد. خوردن به میزان مناسب کیک می تواند فواید متعددی از جمله تقویت خلق و خو و بهبود سلامت قلب را برای شما به همراه داشته باشد.

بنابراین، اگر تمایل دارید دفعه بعد از کیک صرف نظر کنید، فقط به یاد داشته باشید که این کیک نه تنها یک خوراکی شیرین است، بلکه مغذی نیز می باشد.

امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید، حتما نظراتتون رو برای ما بنویسید و این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(5) 3.8

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظرات

  • اطلاعات مفیده باتشکرازشمابیشترتوضیح دهید

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید