8 مورد از چیزهایی که در مورد شکلات نوتلا نمی دانید

1.    ناپلئون و هیتلر مسئول اعتیاد دنیا به نوتلا هستند.

ناپلئون در سال 1806 برای اینکه بتواند در جنگ هایش پیروز شود (و جهان را تحت سلطه ی خود درآورد). سعی کرد تجارت انگستان را متوقف کند. اینکار او باعث حصر فاجعه باری در این قاره شد که در نتیجه‌ی آن قیمت شکلات سر به فلک کشید و باعث ورشکستگی شکلات فروشان پی اِد مونتی (Piedmontese) شد. شکلات فروشان زیرک تورینی (Turine) برای اینکه تا حد ممکن در مواد اولیه صرفه جویی کنند فندق خرد شده را به شکلات ها اضافه کردند. نتیجه ی آن تولید خمیر خوشمزه و سرنوشت سازی به نام gianduia بود.
یک قرن بعد، به خاطر وقوع جنگ جهانی دوم در اروپا شکلات مجددا گران و کمیاب شد. یک شیرینی پز ایتالیایی به نام Pietro Ferrero برای خروج از این بحران مجدد به استفاده از فندق روی آورد و شکلات Gianduja  را ایجاد کرد که در سال 1964 نام آن به نوتلا تغییر کرد.

2.    این شکلات در حقیقت صبحانه ی قهرمانان بود.

بر اساس آمار گینس، چهلمین جشن صبحانه ی نوتلا در آلمان در سال 2005 توانست عنوان " بزرگترین صبحانه ی قاره" را از آن خود کند. جمعیتی در حدود 27،854 نفر در Gelsenkirchen دور هم جمع شدند تا از صرف صبحانه در کنار نوتلا لذت ببرند.

3.    این شکلات مثل کیک تازه به فروش می‌رود.

هر 2.5 ثانیه در جهان یک شیشه نوتلا به فروش می رود. بر اساس گزارش سایت Census Bureau آمریکا، در جهان هر 8 ثانیه یک نفر به دنیا می‌آید. محاسبه‌اش با خودتان!

4.    پراکندگی این محصول در جهان زیاد است.

این شکلات نه فقط در 75 کشور جهان برای خرید و مصرف موجود است بلکه فروش آن به حدی است که اگر بخواهیم محاسبه کنیم می‌تواند بیش از 1000 زمین فوتبال را در بربگیرد

5.    جرایم مرتبط با نوتلا پیوسته در حال افزایش است.

در سال 2013 محبوبیت این شکلات فندقی در آلمان خبرساز شد. زیرا در آلمان 20،000 دلار شکلات به حجم 5،5 تن توسط دزدان از یک کامیون پارک شده به سرقت رفت. چند هفته قبل از آن دانشگاه کلمبیا دریافت که به مرکز نوتلا تبدیل شده است زیرا مدرسه در هفته 6000 دلار فقط برای تامین نوتلای یکی از غذاخوری هایش می‌پردازد فقط به این خاطر که ظاهرا دانش‌آموزان در روز 46 کیلو نوتلا استفاده می کنند.

6.    روز جهانی نوتلا فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است.

در سال 2007 دو بلاگر ایتالیایی به خاطر علاقه ای که به نوتلا داشتند تصمیم گرفتند یک روز جهانی برای جشن گرفتن این ماده ی اعتیادآور درنظر بگیرند. به همین خاطر هر سال در تاریخ 5 فوریه به خوردن نوتلا، پخش دستورالعمل و خاطرات آن، و تماشای عکس‌های برنامه های نوتلا می پردازند. در سال 2013، Ferrero  تصمیم گرفت پیش از تجدید نظر روز جهانی نوتلا را لغو کند. اما در سال 2015، بنا به درخواست Sara Rosso بنیانگذار روز جهانی نوتلا، خود Ferraro برگزاری تعطیلات را برعهده گرفت.

7.    هیچ ماسکر طعمی وجود ندارد.

شکلات و فندق Gianduia  به خاطر یک شخصیت کمدی ایتالیایی به این نام درآمد. این شخصیت فردی از پی اِد مونتی با لبخندی بر لب و کلاهی سه گوش به سر بود که همواره سوار بر الاغی که یک duja ( در زبان Piedmontese به معنی محفظه است)را حمل می‌کرد در سطح شهر می راند. گفته می شود duja محفظه ی نگهداری نوشیدنی بوده است... اما در عین می توانست چند کیلو از شکلات فندقی خوشمزه را در خود جای دهد، مگرنه؟ ماسک های Gianduja در سراسر منطقه ی Piedmont  ایتالیا فروخته می‌شود و در تمام تبلیغات اولیه نوتلا صورت این شخصیت کاملا پوشیده بود.


8.    نوتلا شهرت وسیعی داشت.

نوتلا توانست در ایتالیا بسیار مشهور شود زیرا فروشگاه های ایتالیایی به هر کودکی که یک تکه نان می‌آورد کمی نوتلا می دادند. این حرکت که به اصطلاح smearing   نامیده میشد توانست بسیار توسعه پیدا کند و استراتژی بازاریابی موفقی بود. هیچ شکی نیست که همه ی ما به این شکلات اعتیاد داریم.

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(4) 4

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظرات

  • سلام ناخواسته تحت تاثیر شدید تبلیغات برای تغییر سبک زندگی به نوع ناسالم آن هستیم.

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید