معرفی دسرهای مناسب عروسی

در گذشته‌های نه چندان دور، مراسم‌های عروسی ساده‌تر از امروز برگزار می‌شدند و معمولا پذیرایی از مهمانان با سرو یک نوع غذا، میوه، شربت، شیرینی و یا کیک بود، اما چند سالی است بسیاری از عروس و دامادها و یا خانواده‌ها ترجیح می‌دهند از خوراکی‌های متنوع‌تر و دسرهای خوشمزه‌تری نیز استفاده کنند تا جلوه‌ی مراسمشان چند برابر شود. دسر یک واژه‌ی فرانسوی است که از کلمه‌ی « desservir – به معنی جمع کردن روی میز» گرفته شده و شامل غذاهای شیرینی می‌باشد که در پایان وعده‌ی غذایی مصرف می‌شوند. دسرها تنوع زیادی دارند و به انواع مختلفی از ژله، بستنی، کیک، کلوچه، میوه، پودینگ، فالوده، بیسکویت، شیرینی، پای‌ و آبنبات‌ دسرگفته می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم چند نمونه از دسرهای خوشمزه‌ای که مناسب مراسم عروسی هستند را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

بستنی، دسر مورد پسند همه

بستنی یکی از بهترین دسرهایی است که می‌توانید آن را در مراسم عروسی سرو کنید. این دسر خوشمزه تقریبا مورد پسند همه است و کمتر کسی پیدا می‌شود آن را دوست نداشته باشد. استفاده از چند طعم مختلف می‌تواند آزادی عمل بیشتری برای مهمانان شما فراهم کند تا طعم دلخواهشان را انتخاب کنند. همچنین استفاده از طعم‌های مختلف بستنی با تکه‌های میوه‌ تزئین شده یا سرو بستنی، روی شیرینی یا بیسکوئیت و حتی سرو بستنی قیفی نیز می‌تواند جذابیت و جلوه‌ی میز پذیرایی شما را چند برابر کند.

بهترین-دسر-عروسی-دسر-بستنی

پاپ کیک یا کیک‌های جذاب روی چوب

 یکی از ایده‌های جذاب برای مراسم عروسی، سرو پاپ کیک یا هر تکه کوچکی از کیک و پای‌ روی چوب است. شما می‌توانید پاپ کیک یا پای مورد نظر خود را در طرح و شکل دلخواه سفارش دهید و از رنگ‌هایی استفاده کنید که بر جذابیت آن بیفزاید. این نوع سرو علاوه بر اینکه سرگرم کننده است راحتی بیشتری نیز برای مهمانان شما فراهم می‌کند تا بدون استفاده از چنگال و یا ظرف اضافی، حسابی از خودشان پذیرایی کنند.

بهترین-دسر-عروسی-پاپ-کیک

کیک‌های میوه‌ای با طعم خامه

این کیک‌ها همان کیک خامه‌ای هستند که علاوه بر خامه از تکه‌های میوه‌ هم برای پر کردن آن‌ها استفاده می‌شود. یکی از میوه‌های جذاب برای تهیه این کیک‌ها توت فرنگی است؛ در صورت تمایل می‌توانید از میوه‌ها دیگر هم استفاده کنید.

بهترین-دسر-عروسی-کیک-میوه-ای-با-طعم-خامه

انواع تارت پوشیده شده با میوه

تارت یک نوع شیرینی بین‌المللی خوشمزه است که امروزه در مراسم‌های عروسی ایرانی نیز جایی برای خود باز کرده است. در صورتی که طعم و ظاهر جذاب این دسر را پسندیده باشید می‌توانید از مهمانان خود با تارت‌های پوشیده شده از میوه پذیرایی کنید.

انواع-تارت-پوشیده-شده-با-میوه

مطالب بیشتر: طعم های مختلف آبنبات و تاریخچه

موکا دسری گرم برای مراسم‌های عروسی فصل سرد

موکا نوعی نوشیدنی گرم بر پایه اسپرسو است که با خامه‌ی فرم گرفته تزئین می‌شود. این دسر با طعم شکلات، شیر و خامه برای مراسم‌های برگزار شده در روزهای سرد پاییز و زمستان بسیار مناسب است و گرما و انرژی را به مهمانان شما هدیه می‌کند.

موکا-دسر-گرم-برای-عروسی-فصل-سرد

شیرینی ماکارون با رنگ‌های جذاب

سرو شیرینی ماکارون با رنگ‌های متفاوت و جذاب یکی دیگر از ایده‌های جالب برای پذیرایی از مهمانان عروسی است. ماکارون نوعی شیرینی فرانسوی به شکل ساندویچ‌های کوچک است است که در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف تهیه می‌شود. بافت ماکارون شبیه کیک و ظاهر آن شبیه به برگر است.

شیرینی-ماکارون-مراسم-عروسی

موس شکلاتی و چیزکیک

موس نوعی دسر سرد فرانسوی است که از سفیده تخم مرغ هم زده و خامه درست شده و توسط میوه و شکلات مزه‌دار می‌شود. موس شکلاتی از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین نوع این دسر است که سرو آن در کنار چیزکیک ایده‌ی جذابی برای مراسم عروسی به نظر می‌رسد.

موس-شکلاتی-مراسم-عروسی

دونات دسری محبوب و شیرین

دونات یکی دیگر از دسرهایی است که می‌توانید در مراسم عروسی سرو کنید. این دسر خوشمزه، طعمی شیرین و بافتی پفکی و ترد دارد و محبوب کودکان و بزرگسالان است. برای سرو دونات در مراسم عروسی بهتر است آن‌ها را در ظاهری فانتزی سفارش دهید تا جذابیتشان چند برابر شود.

دونات-دسر-عروسی

 پودینگ‌ها، دسر محبوب عروسی

پودینگ‌ها‌ جزو دسرهای محبوب برای سرو در مجالس مختلف به خصوص مجالس عروسی هستند. این دسر خوشمزه از شیر، شکر و دیگر مواد دلخواه تهیه شده است و خاصیت ژله‌ای و بافتی نرم و لطیف دارد. از انواع پودینگ مانند پودینگ میوه خشک، پودینگ بیسکوییت و موز، پودینگ وانیلی و پودینگ شکلاتی می‌توان برای پذیرایی از مهمانان استفاده کرد.

پودینگ-دسر-عروسی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر تیرامیسو در خانه

سیب کاراملی زیبا و شیک

سیب کاراملی از دسرهای محبوب و خوشمزه‌‌ای است که می‌تواند مراسم عروسی شما را شیرین‌تر و به یادمانی‌تر کند. در صورت تمایل می‌توانید روی این دسر خوش‌طعم را با انواع مغزیجات، پودر نارگیل و حتی ترافل تزئین کنید و به جای سیب نیز از میوه‌های فصل و یا میوه دلخواه خود استفاده نمایید. 

سیب-کاراملی-عروسی

میلک شیک و کوکی

میلک شیک نوعی دسر خنک، شیرین و انرژی زا است که برای سرو در فصل بهار و تابستان مناسب است. این دسر خوش‌طعم مخلوطی از بستنی، شکر و شیر است و اضافه کردن کوکی‌های خوشمزه به آن علاوه بر افزایش جذابیت ظاهری، طعم دلپذیرتری هم به آن می‌بخشد. پذیرایی از مهمانان عروسی با میلک شیک و کوکی یکی دیگر از ایده‌های جذابی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

میلک-شیک-و-کوکی

دسر ژله‌ای با تنوع بی نظیر

دسرهای ژله‌ای از ارزان‌ترین و راحت‌ترین دسرهایی هستند که برای سرو در مراسم عروسی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تنوع این دسرها بسیار بالاست و طعم آن‌ها نیز با اکثر ذائقه‌ها سازگار است. برای زیباتر شدن دسرهای ژله‌ای می‌توانید از تکه‌ها میوه و بستنی هم برای تزئین آن استفاده کنید.

دسر-ژله-ای

مینی چیز کیک‌های جذاب

یکی از جذاب‌ترین، مدرن‌ترین و متنوع‌ترین دسرهای عروسی، مینی چیزکیک‌ها هستند. این دسرهای خوشمزه را می‌توانید به شکل‌های مینی چیزکیک قالبی، مینی چیزکیک لیوانی و مینی چیزکیک کاپ کیکی و انواع مافین در طعم دلخواه سفارش داده و برای مهمانان خود سرو کنید.

مینی-چیز-کیک

کوکی شکری ساده با ظاهری مدرن

بدون شک شما شکل ساده‌ی کوکی شکری یا کوکی ساده را نوش جان کرده‌اید اما این شیرینی‌ خوشمزه را می‌توانید تنها با کمی تغییر در مجلس عروسی خود نیز سرو کنید. تغییراتی که هماهنگ با سلیقه‌ی شما باشد و ظاهر مدرنی به این شیرینی‌ها بدهد ایده‌ی جالبی برای مراسم عروسی است.

کوکی-شکری-ساده-برای-عروسی

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(8) 4

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید