معرفی برترین ویفرهای دنیا و حقایق جالب در مورد آنها

ویفر چیست؟

ویفر یک بیسکویت ترد، نازک، شیرین، خشک و مسطح است. ویفرها را به همراه شکلات های تخته ای مانند کیت کت یا کافی کریسپ نیز استفاده می کنند و بخش مهمی از مجموعه انواع بیسکویت ها را تشکیل می دهند. 

بزرگترین تولید کنندگان ویفر در سراسر جهان

  نبیسکو(Nabisco ) یکی از محبوب ترین تولید کنندگان ویفر در جهان است که ویفرهای شکلاتی مشهور نبیسکو را تولید می کند و یکی از محبوب ترین برندهای ویفر تلقی می شود. یکی دیگر از برندهای محبوب ویفر نبیسکو، ویفر نیلا نبیسکو است. 
ویفرهای وانیلی کیبلر، ویفرهای وانیلی ترد و شیرین تولید می کنند و بسیاری از مردم این خوراکی ها را نوعی خوردنی تلقی می کنند که زمان خاصی برای آنها وجود ندارد. 
ویفرهای ناپلی منر اریجینال در سال 1898 توسط جوزف منر تولید شد. این خوراکی های پخته شده در پنج لایه ویفر ترد به همراه چهار لایه فیلینگی که در بین آنها قرار گرفته سرو می شوند. رایج ترین فیلینگ به کار رفته ترکیب کرم شکلاتی فندقی است. گفته می شود که این برند ویفر یکی از بهترین برندهای جهان است و از آنجایی که بیش از یکصد سال است که در دسترس مردم است، ادعای مذکور پایه و اساس محکمی دارد. منر کوکی های ویفری خود را در نمونه های مختلفی مانند ویفر کرم شکلاتی، ویفر فندقی و ویفر لیمویی عرضه می کند.  
 

بادوکو یکی دیگر از تولیدکنندگان ویفرهای با کیفیت است. این شرکت نوع محبوب ویفر شکلاتی را توزیع می کند و همین کوکی های ساندویچی ترد هستند که با فیلینگ شکلاتی به طور کامل لایه بندی می شوند. ویفرهای شکلاتی بادوکو در مقایسه با سایر کوکی های ویفری که به صورت تجاری در دسترس هستند، کمی متفاوت اند زیرا علیرغم فیلینگ شکلاتی شان خیلی شیرین نیستند. اکثر افرادی که این برند ویفر را چشیده اند، تأیید می کنند که این کوکی های ویفری بسیار فوق العاده تولید شده اند. بهترین نکته آنها این است که فاقد کلسترول هستند. نام این برند ممکن است به اندازه سایر برند ها محبوب نباشد، ولی بادوکو به طور قطع بهترین ویفرهای جهان را تولید می کند. ویفرهای برند بادوکو شامل ویفرهای کرم شکلاتی فندقی و ویفرهای وانیلی هستند. 
ویفر صورتی در انگلستان در ابتدا توسط Edinburgh’s Crawfords Biscuits تولید شد و مورد محبوبیت قرار گرفت. در سال 1960، یونایتد بیسکوییتز این شرکت را تصاحب کرد، ولی نام کرافورد را همچنان حفظ کرد. این بیسکویت ویفر مخصوص از دو ویفر صورتی (رنگ شده) با فیلینگ خامه تشکیل شده است. این محصول یک نمونه کاملاً جنجالی از بیسکویت ویفر است، زیرا برخی از مردم در واقع آن را بیشتر یک کیک می دانند تا یک بیسکویت یا کوکی. 
سایر برندهای های محبوب ویفر عبارتند از ویفر شکلاتی استریتس و کوکی های ویفری فندقی بالسن. 
در ایران برندهای مختلفی ویفر تولید می کنند،که از جمله آنها می توان آناتا، شیرین عسل، فرمند، شونیز، ویتانا، گرجی، چیچک و شاهنگ را نام برد. ویفرهایی با طعم پرتقال، وانیل، کاکائو و توت فرنگی توسط برندهای ایرانی تولید می شوند.

مواد اصلی تشکیل دهنده ویفر

مواد اصلی تشکیل دهنده ویفرهای وانیلی عبارتند از: آرد همه منظوره، بیکینگ پودر، نمک ، کره بدون نمک، تخم مرغ، شیر خالص (که چربی آن گرفته نشده) و عصاره وانیل. 

انواع ویفر خارجی

ویفرهای کریسمس

ویفرهای کریسمس بیسکویت هایی هستند که نقش و نگارهای صحنه های مذهبی مختلف را به تصویر می کشند. این بیسکویت ها در طول کریسمس محبوب بسیاری از خانواده های اروپایی هستند. کاتولیک های رومی اروپای شرقی کریسمس خود را با ویفرهای کریسمس به طور سنتی جشن می گیرند. ویفرهای کریسمس در لهستان، اسلواکی، لیتوانی و ایتالیا در شب کریسمس سرو می شوند. 


ابلیا - Oblea

ابلیا نوعی ویفر است که به آداب و رسوم مکزیک، ونزوئلا، السالوادور، اکوادور و کلمبیا تعلق دارد. ابلیا نوعی کوکی است که مردم این کشورها از خوردن آن به عنوان یک دسر لذت می برند. وسط این ویفر کارامل شیری قرار دارد. با این حال برخی از مردم شیر عسلی را به عنوان فیلینگ دوست دارند. در سایر مناطق این کشورها، این کوکی ها با فیلینگ های مختلف دیگری مانند کرم شانتی، میوه و پنیر به صورت ساندویچی سرو می شوند. 


فرسکا- Freska

فرسکا نوعی ویفر محبوب در کشور مصر است و به ویژه در ایام تابستان در دسترس قرار می گیرد. این کوکی های مصری به صورت نازک و دایره ای تهیه و با شربت عسل پر می شوند.

 
کشور مبدا و کاربرد وافل

کوکی ویفری در اوایل قرن چهاردهم در خیابانهای پاریس در دسترس قرار گرفت. حتی کتب آشپزی رنسانسی ای نیز وجود دارند که رسپی های ویفر در آنها نوشته شده اند. 
ویفرها بصورت تجاری به عنوان تزیین بستنی مورد استفاده قرار می گیرند. مردم همچنین از خوردن آنها به عنوان خوارکی های میان وعده لذت می برند. برخی از تولید کنندگان، محصولات ویفر خود را به صورت کوکی های ساندویچی با فیلینگ های مختلف توزیع می کنند. 
کوکی های ویفری ایتالیایی پیتسله نام دارد، که برگرفته از اصطلاح ایتالیایی Pizze به معنای مسطح و گرد است. این کوکی ها را بسیار مسطح درست می کنند و به لحاظ تاریخی با نشان های خانوادگی طراحی می شدند. آنها را یا به همان صورت می خورند و یا اینکه به صورت قیف در آورده و با بستنی پر می کنند. 
 

حقایق جالب در مورد ویفر

مردم سراسر جهان از خوردن ویفر لذت می برند. ویفرها اشکال و اندازه های مختلفی دارند و حتی به منظورهای مختلفی تهیه می شوند. در برخی کشورها، ویفرها در مناسبتهای خاصی همچون کریسمس سرو می شوند. در حالی که در بعضی از کشورها می توان آنها را در هر زمان از سال سرو کرد و خورد. سوم جولای روز جهانی ویفر شکلاتی است.
 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید