حقایقی جالب برای طرفداران چیزکیک

چیزکیک سنتی یونانی

اکثر چیزکیک‌های یونانی با استفاده از پنیر ریکوتا تهیه شده اند، اگر می‌خواهید به طعم واقعی چیزکیک اصلی دست پیدا کنید بهتر است از پنیرهای بی نمک anthotyros  یا myzirtha که از شیر بز یا گوسفند درست شده‌اند استفاده کنید. چیزکیک یونانی معمولا با عسل شیرین می شود. در برخی دستورالعمل های این دسر قبل از پخت آزد مستقیما در ترکیب پنیر و عسل ریخته می شود و در برخی دیگر از آن به روی لایه خمیری استفاده می کنند.

چیز کیک با پنیرخامه ای

چیزکیکی که اغلب آمریکایی ها با آن بزرگ شده اند نوعی چیزکیک با پنیرخامه‌ای است. در این چیزکیک معمولا شما می توانید لایه ای از کراکرهای خرد شده ی گراهام یا دیگر کوکی ها (معمولا از بیسکویت اوریو برای روی چیزکیک شکلاتی استفاده می شود) که با کره ترکیب شده و در کف قالب یا قابلمه گذاشته شده را می بینید. چیزکیک‌هایی که پایه آن‌ها کاستارد است باید پخته شوند. ( چیزکیک اصلی که در نیویورک به وجود آمد، نوع پخته شده ی آن بود.) البته در تعداد زیادی از دستورها از دیگر مواد مغذی مثل خامه ترش، ماست یونانی یا خامه سنگین استفاده می شود که در یخچال سفت می شوند تا بتوان چیزکیکی بدون فر درست کرد.

چیز کیک در واقع نوعی پای است نه کیک

اگرچه اسم آن چیزکیک است اما چون به طور کلی چیزکیک حاوی خمیر ورنیامده و معمولا یک پوسته است چه این پوسته پخته شود چه نه، آن در واقع نوعی پای است.  پایه بیشتر چیزکیک ها کاستارد است که از شیر، تخم مرغ، شکر، نمک، وانیل و دیگر طعم دهنده ها تهیه میشود.در دستور استاندارد چیزکیک از پنیرخامه ای استفاده می شود اما می توان در آن از مدل های مختلف پوسته، طعم دهنده های دیگری مثل شکلات و برای روی آن از میوه های متنوع و مغزها استفاده کرد.

تصور غلط دیگری که وجود دارد این است که انتظار دارند چیزکیک شیرین باشد. چیزکیک های کلاسیک و جالب فرانسوی که برای تمام مراسم ها و اهداف تهیه می شوند نوعی چیزکیک ادویه ای هستند. شما می توانید دستورهای زیادی برای تهیه پای پنیری ادویه ای در سراسر اروپا و ایالت های آمریکا پیدا کنید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(4) 3.8

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید