ماندگاری قهوه با شیر در یخچال چقدر است؟

من یک قهوه دوست هستم و قهوه کل روز من را می سازد. فرقی نمی کند شما گه گاه قهوه میل می کنید یا به آن معتاد هستید، گاهی اوقات کمی از آن در یخچال باقی می ماند. این ممکن است به این خاطر باشد که شما فرصت نکردید فنجان قهوه ی صبحانه خود را کامل میل کنید. دلیلش هر چه که باشد، قهوه ماندگاری مشخصی دارد، به خصوص اگر شیر به آن اضافه کرده باشید. اما این ماندگاری چقدر است؟
قهوه با شیر یا خامه می تواند برای مدل 3- 4 روز در یخچال سالم بماند، تنها در صورتی که به خوبی در یک ظرف هوابند نگهداری شود. البته، لازم به ذکر است که کیفیت و طعم قهوه، ممکن است به مرور زمان تغییر کند، به همین خاطر بهتر است آن را برای حفظ تازگی ظرف یکی دو روز میل کنید.
در این مقاله، ما به بررسی میزان ماندگاری نوشیدنی قهوه با شیر در یخچال می پردازیم. ما همچنین به بررسی راه های افزایش مدت ماندگاری خواهیم پرداخت( برخی از این راه ها ساده هستند، برخی دیگر نه)

چه مدت می توان نوشیدنی قهوه با شیر را در یخچال نگهداری کرد؟

این نوشیدنی می تواند شیرقهوه، لته، کورتادا(Cortada)، کاپوچینو یا فلت وایت(Flat Whit) باشد. نوشیدنی قهوه مورد علاقه شما هر چه که باشد، وقتی در یخچال قرار می دهید باید بدانید تا چه مدت به اندازه کافی تازه می ماند و قابل نوشیدن است.
در اینجا مشکل خود قهوه نیست. بدون شیر و در صورت کاملا هوابند بودن، نوشیدنی قهوه می تواند برای بیش از دو هفته سالم بماند. به هر حال همه ی ما می دانید، محصولات لبنی ماندگاری محدودی دارند و این مساله مهم در هنگام پاسخ دادن به سوال بالاست.
با در نظر داشتن این موضوع و پیش از اینکه عمیق تر این موضوع را بررسی کنیم، ابتدا یک پاسخ ساده می دهیم، اگر شیری که به قهوه اضافه می کنیم در تازه ترین حالت ممکن است، می توانید آن را تا 7 روز نگهداری کنید و در طول هفته آن را مصرف کنید.

نوشیدنی قهوه با شیر

عوامل مهم برای نگهداری نوشیدنی قهوه با شیر در یخچال

البته که این مساله می تواند تحت تاثیر چندین عامل باشد، بگذارید نگاهی به برخی مسائلی که می توانند بر میزان ماندگاری قهوه با شیر در یخچال تاثیر بگذارند، بیاندازیم.
- تازگی شیر: اگر مدت زمان زیادی از تهیه شیری که به قهوه اضافه می کنید گذشته است، این مساله می تواند میزان ماندگاری مورد انتظار را کاهش دهد.
- چه مدت شیر بیرون از یخچال بوده؟ اگر شیر یا نوشیدنی قهوه با شیر، برای مدتی بیرون از یخچال مانده، بعد آن را در یخچال گذاشته اید، این مساله می تواند بر مدت زمان تازه ماندن نوشیدنی تاثیر بگذارد.
- عملکرد و تنظیمات یخچال شما: تمام یخچال ها یکسان نیستند! به طور استاندارد، دمای یخچال شما باید 4 درجه سانتی گراد یا کمتر باشد. اگر یخچال شما به خوبی کار نمی کند یا دمای آن بیش از دمای گفته شده است، این مساله می تواند تاثیر بزرگی بر مدت زمان تازه ماندن نوشیدنی شما بگذارد.
هرکدام از این عوامل می توانند تاثیر منفی بر مدت ماندگاری نوشیدنی قهوه با شیر بگذارند. اما راه هایی هم برای افزایش میزان ماندگاری این نوشیدنی وجود دارد.
در اکثر مواقع اولین راه حل این است که نوشیدنی را مجدد گرم کنیم تا دوباره طعم دلخواه ما را بگیرد. بعد از گرم کردن هم ترجیح می دهیم آن را به صورت داغ درون فلاسک بریزیم. فلاسک ها گزینه مناسبی برای گرم نگه داشتن نوشیدنی ها هستند و می توانند آن را برای مدت 5-6 ساعت گرم نگه دارند.

نگهداری نوشیدنی  قهوه با شیر در یخچال

چطور مدت نگهداری شیرقهوه در یخچال را افزایش دهیم؟

بعضی از راه حل ها خیلی ساده و روشن هستند مثل استفاده از شیر تازه برای درست کردن نوشیدنی.
در ادامه به بررسی برخی از راه حل های ساده و غیرساده برای افزایش ماندگاری شیرقهوه شما می پردازیم.
- شیر را فقط زمانی که نیاز است اضافه کنید: در اکثر مواقع، به خصوص وقتی یک ماگ بزرگ از قهوه برای گرم کردن مجدد یا تهیه نوشیدنی خنک آماده می کنید، ساده ترین راه حل این است که شیر را زمانی که می خواهید نوشیدنی را میل کنید اضافه کنید. 
- از شیر گرمادیده استفاده کنید: اگرچه این مدل شیر وقتی باز می شود ماندگاری کمتری نسبت به زمانی که آکبند است دارد ولی وقتی از این مدل شیر استفاده می کنید می توانید یک تا دو روز بیشتر از نوشیدنی خود نگهداری کنید.
- شیر را در درب یخچال نگهداری نکنید: واقعیتی که در مورد یخچال ها وجود دارد این است که، درب یخچال گرم ترین محل در یخچال است. اگر می خواهید مطمئن باشید که نوشیدنی شما بیشترین ماندگاری را دارد، بهتر است شیر را در داخل یخچال نگهداری کنید. این قضیه در مورد نوشیدنی قهوه شما نیز صدق می کند، برای اینکه قهوه شما ماندگاری بیشتری داشته باشد آن را در داخل یخچال نگهداری کنید.
- دقت کنید که نوشیدنی شما کمترین زمان ممکن خارج از یخچال باقی بماند:  شاید با خودتان بگویید فقط یک دقیقه اینجا و آنجا گذاشتم اما همین زمان هم می تواند بر مدت تازه ماندن نوشیدنی شما تاثیر بگذارد.
- مطمئن شوید که یخچال شما دارای دمای استاندارد است: شیر در دمای بین 0- 4 درجه سانتی گراد به خوبی باقی می ماند. همیشه دقت کنید که یخچال شما در دمایی بین این دو درجه قرار داشته باشد.
- نوشیدنی را در یک ظرف هوابند نگهداری کنید: اینکار کمک می کند بتوانید نوشیدنی را برای مدت طولانی تر تازه نگهدارید.
- درب یخچال را ببندید: قبول داریم که خودداری از باز کردن یخچال و برای پیدا کردن خوراکی کار سختی است. اما اینکار مدت ماندگاری همه چیزهایی که در یخچال هستند را تحت تاثیر قرار می دهد، نه فقط نوشیدنی شیر با قهوه. تا آنجا که می توانید درب یخچال را بسته نگه دارید.
- از جایگزین های شیر استفاده کنید: استفاده از جایگزین هایی همچون نارگیل، بادام درختی، بادام زمینی می تواند ماندگاری نوشیدنی شما را افزایش دهد. 

نگهداری قهوه با شیر در یخچال

چطور تشخیص دهیم نوشیدنی قهوه با شیر سالم و قابل خوردن است؟

در اکثر مواقع، تشخیص آن ساده است. برای تشخیص می توانید به دنبال توده های شیر در سطح نوشیدنی باشید، علاوه بر این شیر فاسد دارای طعم ترش و بوی نامطبوعی است.
به هر حال هنگام تست نوشیدنی که فکر می کنید فاسد شده دقت لازم را داشته باشید. ابتدا نوشیدنی را خوب بو کنید و اگر مطمئن نیستید با احتیاط آن را بچشید.
شیری که فاسد شده، طعم ترش شدیدی دارد که جای هیچگونه شکی مبنی بر تازه بودن نوشیدنی برای شما باقی نمی گذارد. 
خلاصه، وقتی طعم و بوی نوشیدنی مناسب بود، حتما سالم است و می توانید آن را میل کنید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید