10 تا از عجیب‌ترین طعم‌ های بستنی که باور کردنی نیستند

بستنی به عنوان یک دسر خنک و لذیذ از مخلوط شیر، خامه و شکر تهیه می‌شود. در طول قرن‌ها، بستنی با ترکیب صدها طعم و مواد مختلف، از جمله برخی از عجیب ترین طعم‌های بستنی که انتظارشان را ندارید، به گستره‌ای فراتر از طعم‌های معمولی رسیده است.

حالا شکلات و وانیل شاید طعم هایی باشند که همچنان در فهرست طعم‌های محبوب جای دارند، اما افراد ماجراجو، دستورات و برندهایی که به تجربه‌های جدید در طعم‌ بستنی می‌پردازند را تقدیر می‌کنند.

ما در مجله شیرینی تا یک لیست از عجیب ترین طعم‌های بستنی برای شما تهیه کرده‌ایم در ادامه با ما همراه باشید.

اگر تمایل دارید ماجراجویی جدیدی در بستنی داشته باشید، این عجیب ترین طعم های بستنی را امتحان کنید.

بستنی عسلی با فلفل و ترشی

بستنی-خیارشور-و-عسل-و-فلفل قرمز

بر اساس یک نظرسنجی غیررسمی درباره خواسته‌های غذایی در دوران بارداری، فرضیه می‌کنم که یک زن باردار پس از میل به خوردن ترشی، با همان قاشق‌ بستنی هم‌ خورده است و این طعم بستنی عجیب بوجود آمد.

گرچه اینطور است که بسیاری از فروشگاه‌های بستنی در سراسر ایالات متحده این یکی از عجیب ترین طعم های بستنی را ارائه می‌دهند، از جمله فروشگاه‌های "لیک" و "Sweet Action Ice Cream" آمریکا.

این بستنی دارای پایه خامه شیرین است، که ترشی و عسل به مخلوط آن اضافه شده و سپس فلفل‌های قرمز تازه خرد شده برای طعم تند به آن اضافه می‌شوند.
 

بستنی خرچنگ

بستنی-خرچنگ

بنا به تاریخچه نوشیدنی فروشی هاربور، بن و بیلز در "چاکلت امپوریوم" از سال 1988 شروع به ارائه بستنی خرچنگ کردند، و این طعم توسط یک مشتری به صورت شوخی پیشنهاد شده بود. بستنی خرچنگ از پایه بستنی وانیل استفاده می‌کند و خرچنگ های نرم و تازه را در آن مخلوط می‌کند.

خرچنگ معمولاً گران‌قیمت‌ترین ماهی‌ها در منوی رستوران‌ها هستند، اما در مین، به دلیل نزدیکی به دریا خرچنگ به طور روزانه مصرف می‌شود. با اینکه بسیاری فقط از بستنی وانیل به تنهایی استفاده می‌کنند، اما بر اساس نظرات کاربران بستنی خرچنگ با کره و خامه ی خوشمزه در واقع قابل خوردن بود.

بستنی ماهی سالمون دودی

بستنی-ماهی-دودی

ماهی دودی یکی از خوراکی های محبوب در وعده صبحانه و پیش غذا در کشورهای مختلف دنیاست، معمولاً با پنیر کره‌ای روی نان تست یا بگل خورده شود.

ما در شیرینی تا تعداد زیادی ایده و دستور پخت برای بستنی ماهی دودی پیدا کردیم. برخی از آنها ماهی را به عنوان یک پوشش برای  بستنی با سر شیر استفاده می‌کنند. تا زمانی که تصور کنید بستنی یک ترفند شیرین است، از خوردن بستنی ماهی دودی لذت خواهید برد.

بستنی با طعم ادویه کاری

بستنی-با-طعم-ادویه-کاری

دستور العمل هایی از هند تا ژاپن از کاری به عنوان طعم اصلی در رب ها، سوپ ها، مرباها و ترشیجات استفاده می کنند.

کاری معمولاً مخلوطی از ادویه‌های خوشبو است، که سه نوع اصلی زرد، سبز و قرمز دارد.

ادویه کاری دارای مزه‌ ی قوی است که بیشتر دستورها با مواد خوراکی خوشمزه و سنگین مانند شیره نارگیل، سبزیجات ریشه‌ای استفاده می‌کنند.

بنابراین، استفاده از آن در بستنی یک مرحله منطقی است. می‌توانید آن را در بستنی بر پایه نارگیل و با اضافه کردن پسته به عنوان خوراکی و شیرین‌کننده امتحان کنید.
 

بستنی فیش اند چیپس

بستنی-فیش-اند-چیپس

فیش اند چیپس یکی از غذاهای معروف خیابانی و محبوب رستوران‌ها در انگلستان است. تولیدکننده بستنی Fredericks Dairies در انگلستان از این غذای قدیمی الهام گرفت تا طعم بستنی ماهی و چیپس را با استفاده از:

●    ماهی کد
●    وانیل
●    فلفل
ایجاد کند. آنها همچنین از چیپس‌ها نیز استفاده کردند و یک طعم بستنی با استفاده از سیب زمینی، نمک و سرکه را ایجاد کردند که بستنی ماهی و چیپس را ایجاد می‌کند.

تولیدکننده بستنی دست‌ساز بریتانیایی دیگری در یورکشایر یک ساندویچ بستنی فیش اند چیپس ایجاد کرده است که شامل بستنی پیاز، ماهی سرخ‌شده و یک تکه سیب زمینی برای تزیین است.

بستنی صدف دریایی

بستنی-صدف-دریایی

اگر طرفدار صدف‌های خام هستید، بستنی صدف را تا به حال نشنیده اید. بستنی صدف یکی از قدیمی‌ترین طعم‌های بستنی در لیست شیرینی ها است، که در کتاب آشپزی اوایل قرن نوزدهم به نام "The Virginia Housewife" برای اولین بار ظاهر شده است.

این طعم از یک دستور پخت برای تهیه نان چاودر کرم صدفی آماده‌شده است که طبخ‌کنندگان می‌توانستند آن را منجمد کنند. بستنی صدفی در قرن بیست‌ویکم بار دیگر نیز برگشت و به عنوان یک طعم محبوب در جشنواره صدف نیوانگلند به نمایش گذاشته شد.

بستنی ترشی انبه

بستنی-ترشی-انبه

این یکی از عجیب ترین طعم های بستنی است که تا به حال به گوشتان نخورده، اما اگر عاشق انبه باشید آن را به هر فرم و شکلی دوست دارید.
انبه‌ها یکی از شیرین‌ترین میوه‌های روی زمین هستند، معمولاً با استفاده از فلفل، نمک و لیمو شیرینی آنها را متعادل می کنند.

ترشی انبه معمولاً به عنوان یک خوراکی لذیذ در کشورهای هند و تایلند محسوب می‌شوند، بنابراین تبدیل آنها به بستنی هم اصلاً غیر قابل تصور نیست.

شرکت بستنی سازی Jeni's Splendid Ice Creams نسخه‌ی فوق‌العاده‌ای از بستنی ترشی انبه دارد، که یک بستنی پنیری شیرین با سس ترشی انبه تزئین می شود که شامل:

●    پالپ انبه
●    فلفل سفید
●    ادویه های مخصوص
●    سرکه سفید

بستنی پیتزا

بستنی-پیتزا

پیتزا غذایی است که محبوبیت جهانی دارد و در هر کشوری یک غذای راحت و محبوب به حساب می آید.

بیشتر ما آن را به عنوان صبحانه سرد یا به عنوان یک برش داغ و تازه از فر خارج شده می‌پسندیم. شاید پس از علاقه مردم به خوردن پیتزا در صبحانه ، بستنی پیتزا به عنوان الهام‌گرفته از این سبک پیتزا خوردن به وجود آمد.

در واقع، بستنی سازی در نیویورک با نام Van Leeuwen's در سال جاری طعم بستنی پیتزا را به بازار عرضه کرد. آنها قبلاً یک بستنی با طعم مک‌-اند-چیز ایجاد کرده بودند، بنابراین بستنی پیتزا را هم به بازار عرضه کردند.

بستنی پیتزا Van Leeuwen از یک بستنی خامه‌ای بسیار خمیری استفاده می‌کند که از تخم‌مرغ اضافی برای طعم زرد و بافت خامه‌ای استفاده می‌کند و سس گوجه‌فرنگی به صورت نوار ژله‌ای شکل بر روی آن قرار می گیرد..


بستنی با طعم پنیر

بستنی-با-طعم-پنیر

یک طعم بستنی دیگر که به نظر من اصلاً عجیب نیست، بستنی پنیر است. پنیر همیشه یک مکمل غذایی لذیذ بوده و در قالب دسر عالی می‌چسبد. در فرهنگ‌های مختلف اروپایی برای صرف دسر، بشقاب های پنیر مختلفی را ارائه می دهند.

بسیاری از انواع پنیرها، پنیرهای خامه ای یا نرم هستند که با کمپوت میوه های مختلف می توانند ترکیب شوند، گویی انگار که از قبل بستنی هستند.

در بستنی پنیر می‌توان از هر نوع پنیری، از چدار گرفته تا پنیر کره ای، استفاده کرد. به نظر ما کلید استفاده از زرده‌های تخم‌مرغ در هر دستور پخت پنیری است تا خامه‌ای را بر پنیری ترجیح دهید.


بستنی با طعم‌ جیرجیرک

بستنی-با-طعم‌-جیرجیرک

آخرین طعم بستنی که لیست عجیب ترین طعم های بستنی ما را به پایان می رساند، بستنی با طعم جیرجیرک است. جیرجیرک ها حشراتی تابستانی هستند که صداهای بسیاری از آنها را می‌شنویم اما هرگز نمی‌بینیم. ظاهراً چند سال قبل آفت جیرجیرک در نیوجرسی آمریکا اتفاق افتاد و فروشگاه بستنی "The Bent Spoon" تصمیم به سرمایه‌گذاری در آن گرفت.

آنها جیرجیرکهای خشک‌شده را با شکلات و شکر قهوه‌ای ترکیب کردند تا طعم بستنی جیرجیرک را ایجاد کنند. این طعم علاقه‌مندان زیادی داشت، به اصطلاح طعمی مانند بستنی شکلاتی داشت.

در آخر

بسیاری از معروف‌ترین دستورهای غذایی دنیا در نتیجه‌ی آزمایش بوده‌اند. اکنون، تغییر دادن طعم‌های معمولی و ایجاد نسخه‌های خوراکی از خوردنی های شیرین و برعکس آن، یک امر متداول شده است.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.
 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید