شکلات های غیر معمول از سراسر جهان | از پیتزا شکلاتی تا شکلات بیکن

معرفی شکلات های غیر معمول


شکلات ، قرن هاست که قلب و ذائقه مردم را در سراسر جهان تسخیر کرده است. طعم غنی و لذت بخش آن منجر به خلاقیت و نوآوری بی پایان در دنیای شیرینی پزی شده است. از ترکیب طعم های منحصر به فرد گرفته تا شکل ها و بافت های غیرمعمول، شکلات سازها مرزهای چیزی را که در مورد شکلات عادی تلقی می شود، تغییر داده اند. در این مقاله به تاریخچه شگفت انگیز برخی از شکلات های غیر معمول از سراسر جهان که تا کنون ساخته شده اند می پردازیم. در این سفر لذت بخش به ما بپیوندید تا دنیای غیرمتعارف و خارق العاده شکلات را کشف کنیم.

 

 

ریشه های باستانی شکلات

منشاء شکلات را می توان به Mesoamerica، جایی که درخت کاکائو به وفور رشد کرد، جستجو کرد. Mesoamericans باستان اولین کسانی بودند که پتانسیل دانه های کاکائو را کشف کردند و از آن برای تولید انواع نوشیدنی های مبتنی بر شکلات استفاده کردند. در اوایل سال 1900 قبل از میلاد، نوشیدنی های شکلاتی در ظروف سرامیکی در مکزیک دم می کردند. این ترکیبات اولیه با شکلات شیری شیرینی که امروزه می شناسیم فاصله زیادی داشتند، اما پایه و اساس آینده شکلات را پایه گذاری کردند.

 

شکلات-های-غیر-معمول

انواع شکلات های غیر معمول از سراسر جهان

 

1. پیتزا شکلاتی

در قلمرو شکلات‌های غیر متعارف، پیتزا شکلات‌بار سلطنت می‌کند. این خلاقیت منحصربه‌فرد که منشا آن ژاپن است، طعم‌های شکلات سفید، گوجه‌فرنگی، سیر و پونه کوهی را ترکیب می‌کند. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما ترکیبات طعم جسورانه ای که در غذاهای ژاپنی یافت می شود، این شکلات را در میان افراد ماجراجو محبوب کرده است.


2. شکلات سوشی

با اقامت در ژاپن، با یکی دیگر از شکلات های عجیب و غریب الهام گرفته از غذاهای معروف این کشور مواجه می شویم. شکلات سوشی شکل رول سوشی دارد اما در واقع طعمی شبیه ماهی ندارد. طعم هایی مانند تخم مرغ، خارپشت دریایی و ماهی تن صرفاً بر اساس ترکیبات سوشی نامگذاری شده اند و یک تجربه جدید و بازیگوش شکلاتی را ایجاد می کنند.

شکلات-غیر-معمول


3. شکلات تخته ای بیکن

ترکیب شیرین و شور یک جفت کلاسیک است که به دنیای شکلات راه پیدا کرده است. میله های شکلاتی بیکن، که دارای خواص دودی بیکن مخلوط با شکلات غنی است، در میان کسانی که از ترکیب طعم های نامتعارف استقبال می کنند، محبوبیت پیدا کرده است. از بیکن افرا گرفته تا بیکن و چیپس سیب زمینی، این کافه ها به کام ماجراجویان پاسخ می دهند.


4. شکلات تخته ای پنیر + پیاز

میله شکلات پنیر + پیاز که از ایرلند آمده است، با ترکیب طعم لذیذ پنیر و پیاز با شیرینی شکلات، جهشی جسورانه دارد. اگرچه ممکن است این فنجان چای برای همه نباشد، اما این موفقیت منطقه ای تمایل به کشف پروفایل های طعم غیرمتعارف در دنیای شکلات را نشان می دهد.


5. شکلات شیرین بیان سیاه

سوئد ترکیبی جذاب از شیرین بیان سیاه و شکلات را برای ما به ارمغان می آورد. این میله‌ها که با نام Saltlakrits شناخته می‌شوند، دارای شیرین بیان با کیفیت بالا با خاصیت بی‌حس کردن زبان، همراه با غنای ملایم شیر یا شکلات تلخ هستند. این ترکیب طعم منحصر به فرد برای دوستداران شیرین بیان و کسانی که به دنبال یک تجربه واقعا متمایز شکلاتی هستند جذاب است.


6. نوار شکلات زنجبیلی

از پایین، استرالیا نوار شکلات زنجبیلی را ارائه می دهد. این غذای تند و تند به سال 1927 برمی گردد و گرمای زنجبیل را با لذت شکلات ترکیب می کند. مشخصات طعم منحصر به فرد آن ممکن است برای همه مناسب نباشد، اما طرفداران وفاداری را در میان کسانی که از شیرینی آتشین آن قدردانی می کنند به دست آورده است.

7. کارامل بره

در هوکایدو، ژاپن، یک غذای محلی به نام "چنگیز خان" الهام بخش ساخت کارامل بره بود. این آب نبات های کاراملی مانند کاری بره طعم دار می شوند و ترکیبی بی نظیر از مرزه و شیرین را ارائه می دهند. در ابتدا به عنوان یک سس به بازار عرضه شد، تغییر نام تجاری این محصول یک آب نبات جدید را معرفی کرد که کنجکاوی افراد ماجراجو را به خود جلب کرده است.

 

 

شکلات-غیر-معقول


8. سلساگتی

از مکزیک سالساگتی می آید، آب نباتی که شبیه اسپاگتی است اما با طعم ترش و شیرینش شگفت زده می شود. این صمغ‌های لوله‌ای شکل با طعم هندوانه با پودر فلفل قرمز تمر هندی و کریستال‌های شکر پوشیده شده‌اند. برای تکمیل تجربه، یک بسته سس تمر هندی گنجانده شده است که به عنوان یک سالسا روی آب نبات ریخته می شود و یک خوراکی بازیگوش و غیر متعارف ایجاد می کند.


9. شکلات زبان بچه گربه

جمهوری چک یک آب نبات منحصر به فرد به نام Kocici Jazycky یا زبان بچه گربه ارائه می دهد. علیرغم نام عجیب آن، این آب نبات به سادگی شکلات های شیرین و شیری شکلی شبیه زبان بچه گربه دارد. این شکلات‌های زبانه‌مانند که اولین بار در سال 1892 تولید شدند، در دهه‌های 1920 و 1930 محبوبیت پیدا کردند. تصاویر بازیگوش از بچه گربه های نرم و مبهم به جذابیت این غذای غیر معمول می افزاید.


10. آب نبات برنج بوتان

آب نبات برنج بوتان از ژاپن با پیچاندن آب نبات در کاغذ برنج خوراکی، رویکردی غیر متعارف دارد. این آب نبات نرم و جویدنی با طعم لیمو/پرتقال شما را تشویق می کند از کل قطعه، همراه با لفاف، لذت ببرید. هر جعبه آب نبات برنج بوتان با قطعات بسته بندی شده جداگانه و یک برچسب کلکسیونی ارائه می شود که یک عنصر بازیگوش را به تجربه شیرینی خوری اضافه می کند.


11. شکلات تخته ای با پنیر و پیاز چیپس

Tayto، یک شرکت اسنک ایرلندی که به خاطر چیپس های پنیر و پیاز معروف است، با خلاقیتی منحصر به فرد وارد دنیای شکلات شد. شکلات شیری تایتو با چیپس پنیر و پیاز طعم های دوست داشتنی میان وعده های پرفروش خود را با لذت شکلات ترکیب می کند. در حالی که نظرات متفاوت بوده است، این آب نبات غیر متعارف تمایل به آزمایش با ترکیبات طعم غیرمنتظره را نشان می دهد.

 


نتیجه

دنیای شکلات گنجینه ای از خوراکی های عجیب و غریب و غیر متعارف است. از پیتزا و شکلات‌های الهام‌گرفته از سوشی گرفته تا کارامل بره و پنیر و پیاز چیپس، شکلات‌سازان در سراسر جهان همچنان مرزهای چیزی را که در قلمرو شیرینی‌پزی عادی تلقی می‌شود، در پیش می‌گیرند. در حالی که برخی از این خلاقیت ها ممکن است عجیب به نظر برسند، اما تجربه ای منحصر به فرد و ماجراجویانه را برای کسانی که مایل به افراط هستند ارائه می دهند. بنابراین، دفعه بعد که هوس چیزی شیرین کردید، چرا یکی از این شکلات‌های خارق‌العاده را امتحان نکنید و سفری با طعم‌های متفاوت را آغاز نکنید.
  

  

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید