زندگی‌نامه آموری گویشون (Amaury Guichon) شیرینی‌پز خلاق فرانسوی

آموری گویشون، یک هنرمند شیرینی‌پز حرفه‌ای و خلاق اهل فرانسه است که در سال 1991 به دنیا آمده و با استعداد و ابتکار خود، دنیای شیرینی‌پزی را به طور جدی متحول کرده است. او به‌عنوان یک هنرمند، که طعم‌ها و اجراهای بی‌نظیری را خلق‌کرده همواره در قلب عاشقان دنیای شیرینی پزی جایگاه ویژه ای دارد.
آغاز حرفه‌ای او در حوزه شیرینی‌پزی با مطالعه آشپزی در فرانسه و سپس تحصیل در زمینه پخت و پز در ژنو، سوئیس آغاز شد. او با کسب مهارت‌های خود در این زمینه، خیلی سریع به عنوان یک هنرمند شیرینی‌پز، خلاق و خوش‌ذوق شناخته شد و با شرکت در مسابقات محلی و بین‌المللی، نام و نشان خود را در جامعه‌ی شیرینی‌پزی برجسته کرد.

شروع زندگی

آموری در منطقه هوت-ساووآی فرانسه، کنار بخش فرانسوی زبان سوئیس، بزرگ شد. او از سنین پایین، بسیار خلاق بود و کمتر به برنامه درسی مدرسه کلاسیک علاقه داشت، به همین دلیل در سن 14 سالگی از مدرسه عادی خارج شد و به مدرسه حرفه‌ای پیوست.

آموری گویشون

آغاز کار حرفه‌ای آموری گویشون

پس از دو سال تحصیل رشته آشپزی در Thonon-les-Bains فرانسه، آموری به شیرینی پزی علاقه مند شد و به مدت دو سال در ژنو، سوئیس به عنوان شاگرد تحت آموزش کار کرد. در این مدت او تعدادی از مسابقات نمایشی محلی را برنده شد. آموری مسیر یادگیری خود را ادامه داد تا دانش خود را  در زمینه شیرینی‌پزی در مجموعه معتبر Maison Lenôtre در پاریس، فرانسه به اوج برساند. او مدت دو سال دیگر در مقطع Advanced Pastry Skills تحصیل کرد. در سال 2010، او توسط سازمان MOF به عنوان یکی از بهترین شاگردان در منطقه پاریس نامزد شد.

در حال حاضر، او دارای 10.4 میلیون دنبال کننده در تیک تاک با بیش از 179 میلیون لایک است. وی همچنین ویدیوهای خود را در اینستاگرام منتشر می‌کند که تعداد 8.5 میلیون فالوور را در این شبکه اجتماعی دارد. اولین کتاب شیرینی پزی گویشون با نام هنر طعم "Art of Taste" را در تاریخ 13 دسامبر 2018 منتشر کرد. آموری گویشون در ماه آگوست 2021، مجری برنامه "مدرسه شکلات" در پلتفرم ویدئویی نتفلیکس بود، یک مسابقه که در آن شرکت‌کنندگان شکلات های مختلف ساخته و گویشون به عنوان مربی و داور در این برنامه حضور داشته و اثر نهایی را ارزیابی می‌کرد. این مجموعه هشت قسمتی در نوامبر 2021 در سراسر جهان بر در این پلتفرم نمایش داده شد.

بر اساس گزارش فوربز در تاریخ ژوئن 2022، دارایی های گویشون حدود 5 میلیون دلار گزارش شده است. همکاری او با بسیاری از رستوران‌ها، طرفداران فراوان در یوتیوب، تیک‌تاک و اینستاگرام و همچنین برنامه اش در نتفلیکس، همه به او کمک کرده‌اند که این دارایی بزرگ را به‌دست آورد.

زندگی حرفه‌ای آموری گویشون در فرانسه 2012-2013

پس از کسب دیپلم Advanced Pastry Skills، آموری به مدت یک سال برای لنوتر در ساحل فرانسوی (ریویرا) کار کرد، جایی که سمت های معاون مدیر فروشگاه، مربی شاگردان و معلم مدرسه لنوتر کان را بر عهده داشت.

در سال 2012، او برنده مسابقه منطقه‌ای "Délices de la Méditerranée" بود که توسط آشپز معروف فرانسوی، یوو توریس، برگزار شد و این اولین مسابقه‌ای بود که با یک حرفه‌ای با تجربه، مسابقه می داد. پس از آن، آموری به پاریس بازگشت و سمت اولیه‌اش به عنوان مدیر فروشگاه و سرپرست محصول R&D در فروشگاه Hugo & Victor را بر عهده گرفت. 

زندگی حرفه‌ای آموری گویشون در آمریکا 2013-2017

پس از شرکت در برنامه تلویزیونی فرانسوی Qui sera le prochain grand pâtissier، آموری گویشون برای کار در شرکت شیرینی پزی با کیفیت جین فلیپه Jean-Philippe Patisserie، که فروشگاه‌هایی در لاس‌وگاس و نوادا  ایالات متحده دارد، دعوت شد. او این فرصت را قبول کرد و نقش مدیر کنترل کیفیت و تحقیقات بازار آن را برعهده گرفت و تقریباً چهار سال به آن اشتغال داشت. در شیرینی پزی جین فلیپه، آموری گویشون به نوسازی کامل ارائه شیرینی کمک کرد. در سال 2016، آموری تصمیم گرفت که ساخته های خود را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کند.

زندگی حرفه ای آموری گویشون

زندگی حرفه‌ای بین‌المللی آموری گویشون 2017-اکنون

آموری گویشون بعد از موفقیت ویدیوهای خود، کسب و کار خود را در زمینه مشاوره تولید و کلاس های آموزشی به صورت حرفه‌ای‌ها در سراسر جهان تاسیس کرد. کلاس های استادی شیرینی پزی او تا کنون در کشورهای روسیه، مکزیک، اوکراین، ساردینیا، پاریس، بانکوک، مالزی، آمریکا، سنگاپور، ایتالیا، یونان، بیجینگ، ملبورن، اندونزی و انگلیس برگزار شده است.

پس از چهارده سال از گذشت اختصاص زندگی حرفه ای او در صنعت شیرینی‌پزی، آشپز آموری اولین مدرسه خود را به نام "آکادمی شیرینی‌پزی" در لاس‌وگاس افتتاح کرد (https://thepastryacademy.com). پس از گردش به دور دنیا در مدت چهار سال و یادگیری از فرهنگ‌های غنی مختلف و آموزش مهارت‌های شیرینی‌پزی در سطح بالا، او تصمیم گرفت تا دانش و تجربیات خود را در جایی که خانه خود می‌نامد، یعنی لاس‌وگاس با افراد علاقه مند به اشتراک بگذارد. در آکادمی شیرینی‌پزی، آشپز آموری تجربیات زندگی خود را در صنعت شیرینی‌پزی برای کسانی که علاقه مند به یادگیری مهارت‌های اساسی و پیشرفته این صنعت زیبا هستند به کار می‌گیرد.

فلسفه و زندگی شخصی آموری گویشون

آموری به طور ادراکی با توجه به الهام‌های مختلف و حس زیبایی‌شناختی با عشق به سمت اجراهای با کیفیت برای خلق‌ غذاها هدایت می‌شود. او در لاس‌وگاس دانشگاه شیرینی‌پزی خود را با تمرکز بر آموزش برنامه‌ای سه ماهه به افراد علاقمند و آشپزهای جدید افتتاح کرده است. خارج از کار، او زندگی آرامی دارد و وقت خود را با دوست دخترش، فیونا، در خانه و آشپزی مشترک و رفتن به رستوران‌ها با دوستان نزدیک خود می گذراند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(6) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظرات

  • این برتامه عالی هست

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید