رودولف لیندت، Rodolphe Lindt

رودولف-لیندت-کیست

 

 

 

 

 

 

 

 

رودولف لیندت رئیس و موسس شکلات لیندت

تاریخ تولد: 18 ژوئیه 1855

تاریخ فوت: 20 فوریه 1909

درباره رودولف لیندت

رودولف لیندت در سال 1855 متولد شد و فرزند یک داروساز بود، به یکی از محبوب ترین سازندگان شکلات در قرن نوزدهم تبدیل شد و در سال 1879 کارخانه شکلات سازی را در برن ، سوئیس تاسیس کرد.
در آن زمان ، شکلات یک محصول کاملا متفاوت از امروز بود - به طور کلی زبر و اغلب تلخ. رودولف آزمایش چگونگی مخلوط کردن ترکیبات محصول را آغاز کرد و گفته می شود از ماشین های قدیمی که از کارخانه ادویه جات ورشکسته خریداری کرده بود استفاده کرده است.
افسانه ها می گویند که او یک شب بعد از مخلوط کردن مواد دستگاه را ترک کرد و بعداً فهمید که مدت زمان طولانی که مواد با هم مخلوط شدند، به طور چشمگیری بر شکلات تأثیر گذاشته است.
با آزمایش بیشتر، او با آسیاب مواد تشکیل دهنده شکلات را با عطر و طعم لطیف مخلوط کرد، تا تلخی کاهش یافته و نقطه ذوب پایین تر بیاید.

حتما بخوانید: درباره هری برنت ریس
 

متعاقباً او یک ماشین سنگزنی مخصوص با مخزنی شبیه به پوسته و حمام شکل ، که شبیه پوسته صدف مخروطی بود ، تولید کرد و دستگاه جدید "کانکس" وی چهره تجارت شکلات را برای همیشه تغییر داد.
"شکلات ذوب" جدید او با چنین توفیقی روبرو شد و رودولف نتوانست با تقاضای روزافزون مقابله کند ، بنابراین در سال 1899 شرکت خود و راز فرآیند مخلوط کردن موارد را به کارآفرین شکلات زوریخ، رودولف اسپرانگلی فروخت.
رودولف و نزدیکانش ، آگوست و والتر لیندت ، به مشارکت خود در محل برن ادامه دادند و سرانجام در سال 1905 از شرکت بازنشسته شدند.
رودولف در سال 1909 درگذشت ، و امروز شرکتی که نام او را بر عهده دارد ، Lindt & Sprungli AG ، هنوز هم دستورالعمل هایی را با استفاده از مراحل مخفی کاری خود تهیه می کند.

کارخانه-رودولف-لیندت

این شرکت، یک رهبر جهانی در صنعت شیرینی سازی، از زمان فرآیندهای ابتکاری تولید شکلات خود، از جمله فرآیند شکلات Lindt & Sprungli را در سال 1972 توسعه داده است . LSCP به عنوان مهمترین پیشرفت در تولید شکلات از زمان اختراع کنفرانس توصیف شده است. گفته شده برای اطمینان از کیفیت شکلات در حالی که به انرژی و فضای کمتری نسبت به دهها کانکس نیاز دارد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید