هری برنت ریس،  Harry Burnett Reese  

هری-برنت-ریس-Harry-Burnett-Reese

هری برنت ریس HB Reese  متولد پنسیلوانیا امریکا است.
تاریخ تولد: 24 می 1879
محل تولد: ایالات متحده آمریکا، پنسیلوانیا ، ایالت یورک
تاریخ فوت: 16 می 1956
محل دفن : ایالات متحده آمریکا، فلوریدا ، وست پالم بیچ
 

در مورد هری برنت ریس

هری ریس بنیان گذار شرکت HB Reese Candy است. وی در پنسیلوانیا متولد شد و همراه خانواده اش در مزرعه  Frosty Hill زندگی می کرد. او تنها فرزند پسر خانواده بود و هنگام جوانی افکار خلاقانه ای برای کسب درآمد داشت. او در کنار کار مزرعه، شیر گاو ها را نیز می دوشید تا درآمد بیشتری داشته باشد. وی همچنین حوضچه پرورش قورباغه ساخته بود و با فروش آنها به رستوران، کسب درآمد می کرد.


خانواده هری برنت ریس

در اول آگوست 1900، هری با بلانش ادنا هیسون ازدواج کرد. حاصل این ازدواج 16 فرزند (8 دختر و 8 پسر) بود که 3 تا از آن ها در کودکی فوت شدند. هری مرد خانواده به معنای واقعی بود ، مادر و دو خواهرش تا آخر عمر با وی زندگی می کردند و این ترتیب همواره حداقل 20 نفر برای هر وعده غذایی سر میز  بودند!
هری-برنت-ریس-بیوگرافی

شرکت HB Reese Candy ریس

در سال 1916 هری ریس آگهی استخدام شرکت هرشی در روزنامه نیویورک دیلی را دید که به دنبال استخدام افرادی برای مدیریت و اداره مزارع لبنیات متعدد خود که در منطقه ، پنسیلوانیا قرار داشتند،  بود و در سال 1917، ریس روی یکی از مزارع هرشی به عنوان مدیر لبنیات مشغول به کار شد. او ساخت شیرینی خود را از آنجا الهام گرفت. او در دهه 1920 شرکت خود به نام HB Reese Candy را راه اندازی کرد. وی شروع به تولید انواع مختلف شیرینی شامل: شکلات، آبنبات، شکلات پوشیده شده با کارامل نارگیل و شکلاتهای آجیلی کرد. از  مشهورترین اختراع وی محصول "لیوان کره بادام زمینی" است که در سال 1928 تولید آن شروع شد. گرچه شرکت ریس و هرشی هر دو در پنسیلوانیا بودند، اما آنها هرگز رقیب هم نبودند. آنها از شکلات های هرشی برای تولید محصولات خود استفاده می کردند.
تمام فرزندان وی (هم دختران و هم پسران) در کارخانه کار می کردند. در سال 1928 ، عکسی از تمام خانواده با عنوان “16 دلیل خوب برای خرید “ Reese در تبلیغات مختلفی استفاده شد. برای افزایش فروش، در فروشگاه های بزرگ، دخترانی دور یک میز بودند که به تبلیغ محصولات می پرداختند. در زمان جنگ جهانی دوم به دلیل محدودیت هایی که وجود داشت آنها تنها به تولید لیوان کره بادام زمینی پرداختند و کلیه خطوط دیگر تعطیل شدند. زیرا این محصول به قند کمی احتیاج داشت و این باعث رشد موفقیت آن شد.
در حدود سال 1935 ، اچ .بی ریس یک ساحل ماهیگیری در ساحل شرقی مریلند ساخت. ریس حس خانواده دوستی را در بین کارمندانش تشویق کرد. اقامتگاه بزرگ با هزینه یک دلار در روز برای کلیه کارمندان ریس باز بود و شامل تمام وعده های غذایی و اقامتگاه می شد. گذران آخر هفته در ساحل خاطرات دوست داشتنی ماهیگیری در خلیج  و لذت بردن از صرف وعده های غذایی فراوان و خوشمزه در ذهن همه آنها باقی می ماند.
 

سالهای پایانی و مرگ هری برنت ریس

HB Reese  در سال های پایانی عمر خود، برای سپردن کارخانه را به شش پسرش برنامه ریزی می کرد. رشد شرکت باعث نیاز به فضای تولید بیشتر شد، به همین خاطر  در سال 1957 یک مرکز تولیدی جدید و مدرن در خیابان West Chocolate ایجاد شد. متاسفانه وی در سال 1956 در فلوریدا در گذشت و نتوانست تمام شدن کارخانه  را ببیند. همه شش پسرش (رابرت ، جان ، اد ، رالف ، هری و چارلز ریچارد ریس ) جانشین وی شدند. جان .ام ریاست شرکت را به عهده گرفت. در سال 1963 ، هفت سال پس از فوت هری ریس، کارخانه به ارزش بیش از 2.5 میلیارد دلار با شرکت هرشی ادغام شد.
در سال 2012، لیوان کره بادام زمینی پرفروش ترین محصول هرشی در ایالات متحده بود و در خارج از یالات متحده، کیت کت پرفروش ترین محصول شرکت هرشی شد.
 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید