دنیل پیتر - daniel peter 

دنیل-پیتر-شکلات-سوئیسی

 

 

 

 

 

 

 

تاریخ تولد:  9 مارس 1836
 محل تولد: ووی Vevey- سوئیس
تاریخ فوت:  4 نوامبر 1919
محل دفن : ووی Vevey- سوئیس
 

در مورد دنیل پیتر

دانیل پیتر یکی از سازندگان بزرگ شکلات است که با افزودن پودر شیر به شکلات ، یکی از اولین شکلات های شیری را درست کرد.او با این کار طعم شکلات را در جهان تغییر داد.
پدر دانیل قصاب بود و خود دنیل در ابتدا شغل فروشندگی شمع را برگزیده بود که با ظهور لامپ روغنی، بازار کارش از رونق افتاد. بنابراین به فکر استفاده از کارخانه اش برای تولید محصولی دیگر افتاد. او با بزرگترین دختر سازنده بزرگ شکلات درسوئیس François-Louis ازدواج کرد. در سال 1870 اولین دختر دنیل و فانی، به نام رز، برای شیر خوردن مشکل داشت. در آن زمان ، هنری نستله شیمیدان، همسایه آنها بود و پیشنهاد داد تا از غذای کودک Farine lactée برای تغذیه نوزاد خود استفاده کنند. این کار برای کودک مفید بود. در سال 1875 ، دانیل پس از آزمون و خطاهای فراوان ، شکلات شیری را با استفاده از شیر تغلیظ شده نستله اختراع کرد. او با اصلاح فرمول شکلات خود توانست با تولید شکلات شیرین مورد استقبال مردم اروپا قرار بگیرد و در نمایشگاه ها مدال هایی را کسب کند.
خیلی سریع در سراسر اروپای غربی ، شکلات شیر دانیل پیتر استقبال مطلوبی پیدا کرد و تقاضا بسیار فراتر از میزان عرضه بود و این امر باعث شد تا دانیل بتواند تولید خود را افزایش دهد.در  سال 1901 شکلات شیر پیتر در جزایر بریتانیا معرفی شد. در همان سال ، شهر ووی ، سوئیس ، قادر به تأمین شیر یا نیروی کار به اندازه کافی برای تحقق گسترش کارخانه پیتر نبود. بنابراین ، دومین کارخانه شکلات شیر در اوربه سوئیس ساخته شد. پیتر خط تولید شکلات خود را گالا (به معنی شیر در یونانی) نامید.شکلات شیری در در سراسر اروپا تحت برند های مختلف و با کیفیت متفاوت تولید می شود و قطعا شکلات شیری گالا یکی از بهترین های آن است.

شرکت نستله

در سال 1879 ، دانیل و هنری نستله شرکت خود را تاسیس کردند. در سال 1901 یک تاجر امریکایی از لامونت ، کرلیس و شرکت شکلات های شیری پیتر را کشف کرد و با موفقیت شرکت آمریکایی را متقاعد کرد تا حقوق فروش شکلات پیتر را در آمریکا تضمین کند.در سال 1917 ، کارخانه تولید شکلات پیتر در Fulton ، نیویورک افتتاح شد. چند سال بعد ، لامونت ، کورلیس و کمپانی شکلات پیتر را خریداری کردند که سرانجام به عنوان بخشی از شرکت شکلات نستله در سال 1951 درآمد.
به عنوان اولین و قدیمی ترین تولید کننده شکلات شیر در جهان ، شکلات  پیتر بیش از 140 سال تجربه تولید شکلات با طعم متمایز به سبک سوئیسی دارد. امروزه ، نمونه کارها شکلات پیتر طیف گسترده ای از شکلات های با کیفیت و پوشش های شیرینی پزی را شامل می شود و به بهترین شیرینی فروشی ها ، نانوایی ها و صنعتگران این کشور خدمت می کند.
 

مرگ دنیل پیتر

در حال حاضر تولید شکلات شیری در سوئیس بسیار بیشتر از شکلات تلخ است . مردم سوئیس بیشترین مصرف شکلات را نسبت به سایر کشورها دارند.دنیل پیتر تا سال 90 با شرکت نستله کار می کرد.  وی در تاریخ 4 نوامبر 1919 در سوئیس درگذشت. در مراسم تشییع پیتر، بخاطر فعالیتش در صنعت شکلات ، ستوده شد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید