چرا مصرف آبنبات زندگی را بهتر می کند؟

ممکن است شک داشته باشید که مصرف آبنبات برای ما مفید است یا خیر، اما حالا ما در شیرینی تا با مقاله ای علمی پیش شما آمده‌ایم که نشان می دهد مصرف آبنبات برای بدن فواید سلامتی دارد. در ادامه این مقاله ما به همراه شما بررسی می کنیم که چطور آبنبات ها به یک جزء کلیدی در ایجاد حس شادی و همینطور بخش ضروری در زندگی ما می تواند باشد.

آبنبات ها و لحظات خوب دست به دست هم می‌دهند

آب نبات و شکر به طور مستقیم با برخی از مثبت ترین خاطرات و رویدادهای زندگی ما مرتبط هستند. در روز تولد خودمان از کیک لذت می بریم، در مراسمات شادی به هم آبنبات می دهیم، همه دوست دارند بعد از انجام فعالیت های متنوع برای خوردن بستنی خوشمزه به بیرون بروند. یک سفر بدون بستنی، تافی و آبنبات چگونه خواهد بود؟ این تنها چند مورد از نقش هایی است که آبنبات و خوراکی های شیرین در زندگی ما ایفا می کنند.

وقتی اسم آبنبات و شیرینی را می شنویم، تصویر جشن و شادی در ذهن ما ساخته می شود. ما به طور طبیعی آب نبات را با چیزهای مثبت مانند شادی، عشق، دوستی و خانواده مرتبط می کنیم. حتی زمانی که چیزی را جشن نمیگیریم، خوردن یک تکه آبنبات مواد شیمیایی مرتبط با شادی را در مغز آزاد و احساس خوبی را در بدن ما ایجاد می کند.

فواید آبنبات

تاثیر قند بر مغز شما

اگرچه برخی ارتباط بین افزایش انرژی و قند را باور نمی‌کنند، اما این اختلاف نظر در همه جا وجود دارد. علم امروز نشان می‌دهد که شیرینی و قند تأثیر مثبت و واقعی بر مغز دارند. وقتی شیرینی می‌خورید، قند وارد معده شما و به سرعت وارد جریان خون می‌شود. زمانی که قند آبنبات وارد خون شما شود، طولی نمی‌کشد که به مغزتان می رسد و جادوی خود را انجام می‌دهد.

اگرچه مغز تنها 2 درصد وزن بدن را تشکیل می‌دهد، اما 50 درصد از انرژی قندی را که در بدنتان وجود دارد، مصرف می‌کند. مغز شما عاشق قند است! شاید بپرسید چرا عاشق قند؟ زیرا قند، دوپامین را که در هسته آکومبنز که با احساس پاداش، نوآوری و انگیزه مرتبط است، آزاد می‌کند. دوپامین یک ماده شیمیایی مهم است که نقش کلیدی در کنترل واکنش‌های احساسی عاطفی ایفا می‌کند. در واقع، این ماده شیمیایی به ما کمک می‌کند تا پاداش‌ها را تصور کرده و همچنین ما را قادر می‌سازد که اقداماتی را که برای دستیابی به این پاداش نیاز داریم را انجام دهیم.

علاوه بر آزاد کردن دوپامین در مغز، قند اندوژنوس اوپیوئیدها را نیز آزاد می‌کند. این‌ ماده شیمیایی طبیعی در بدن مسئول ایجاد احساس لذت فوق‌العاده‌ در زمان مصرف خوراکی های مورد علاقه شما است.

فواید آبنبات

فواید مصرف آبنبات

احساس خوشحالی، آرامش و انگیزه تنها مزایای مصرف آبنبات ها نیستند. بلکه آبنبات ها فواید سلامتی جسمی نیز دارد، از جمله:

کاهش خطر سکته و حمله قلبی:  شکلات تلخ حاوی فلاونوئید های آنتی‌اکسیدانی است که برای سلامت قلب شما مفید هستند. مصرف منظم و به اندازه این خوراکی و غنی از مواد مفید می‌تواند خطر سکته و حمله قلبی را به میزان 39 درصد در بزرگسالان کاهش دهد.

کاهش رشد سرطان: دانه‌های کاکائو حاوی ماده‌ای به نام GECGC هستند که می‌تواند به بدن شما در کاهش رشد سریع‌ترین انواع سرطان، از جمله سرطان دهانه رحم، روده و لوکمی، کمک کند. این ماده نه تنها رشد سرطان را کند کرده، بلکه نابودی آن را نیز تسریع می‌ بخشد.

کمک به افزایش طول عمر: تحقیقات علمی نشان می‌دهد، اگر حداقل چند بار در ماه آبنبات بخورید، بیشتر از کسانی که هیچ آبنباتی نخوردند، زندگی می‌کنید. چه چیزی در آبنبات وجود دارد که به ما در زندگی بلندتر کمک می‌کند؟ دانشمندان معتقدند که می‌توانیم از آنتی‌اکسیدان فنل و فواید مواد اولیه آبنبات ها تشکر کنیم. این آنتی اکسیدان میزان کلسترول بد LDL که بدن شما را اکسید می‌کند کاهش دهد. فواید دیگر حضور این آنتی اکسیدان ها در بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن شما است که باعث خوشحالی و بدن سالم تر می شود.

آبنبات به تنهایی خوشمزه است

آبنبات پر از فواید برای بدن و ذهن ما است و همچنین بسیار خوشمزه است. وقتی آبنبات می‌خورید، طعم لذت‌بخش آن، طعمی است که می‌تواند شما را به وجد بیاورد. نتیجتاً مهم‌ترین نکته این است که آبنبات ها برای ذهن، بدن و خلق و خو ما کارهای عجیبی انجام می‌دهد! امیدواریم از خواندن این مقاله در شیرینی تا لذت برده باشید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید