سدریک گرولت (Cédric Grolet) بهترین سرآشپز دنیا در سال 2018 

زمانی که سدریک گرولت (Cédric Grolet) برای دریافت جایزه خود به عنوان بهترین سرآشپز دنیا در حوزه شیرینی پزی روی صحنه بهترین رستوران جهان در سال 2018 قدم گذاشت، یک میلیون فالوور اینستاگرامش همگی حسرت خوردند. در دنیایی که روز به روز آگاهی های مردم نسبت به تغذیه و رژیم های غذایی سالم افزایش پیدا می کند، تزیینات میوه ای منحصر به فرد سدریک گرولت جوان – خلاقیت های شیرینی که شباهت فوق العاده زیادی به میوه های واقعی دارند – نمی توانستند دیگر بیشتر از این توجه ستاره های آشپزی و شیرینی پزی جهان را به خود جلب کنند. 
سدریک گرولت که به خاطر دریافت جایزه اش بسیار خوشحال و هیجان زده بود – آخرین سری از افتاخارات بین المللی – مصمم است که همچنان به تحقیق در مورد خوشمزه ترین شیرینی دنیا ادامه دهد و هرگز در این مسیر ناامید نشود. او می گوید : "این جایزه مرا بسیار خوشحال کرد و قطعا به حرکت من در این مسیر کمک بیشتری می کند. امروزه هدفمان نباید صرفا درست کردن شیرینی و دسر باشد بلکه باید تلاش کنیم تا بهترین و خوشمزه ترین شیرینی دنیا را تهیه کنیم. اما من همیشه تلاش می کنم تا بهترین ها را ارائه دهم و هر روز نسبت به روز قبل بهتر باشم". 

جایزه-بهترین-سرآشپز-2018-سدریک-گرولت

داستان زندگی سدریک گرولت 

سدریک گرولت از سن سیزده سالگی در منطقه راین آلپ، واقع در شرق فرانسه زندگی کرد و در آنجا بزرگ شد. پدربزرگ و مادربزرگ سدریک، در این منطقه یک رستوران اداره می کردند. اما بیشترین چیزی که سدریک از دوران نوجوانی و جوانی به یاد می آورد میوه ای است که مادرش به عنوان میان وعده سالم به او می داد: میوه های تازه، ارگانیک، خوش طعم و رنگارنگی که مستقیم از درخت چیده می شدند.
سدریک گرولت همیشه عاشق دسر و شیرینی بود، به همین خاطر در سن 13 سالگی شروع به کارآموزی و شاگردی کرد و بعد تحصیلاتش را در یک مدرسه معروف شیرینی پزی واقع در شهر یسینژو ادامه داد. در سال 2006، در شرکت شیرینی پزی فاچون، واقع در پاریس، مشغول به کار شد؛ شرکت فاچون یک شرکت شیرینی پزی منحصر به فرد بود و سدریک گرولت در این شرکت با سرآشپز کریستوف آدام کار کرد. پنج سال بعد، به عنوان دستیار سرآشپز در هتل تاریخی پاریس (با نام لی موریس) مشغول به کار شد. در سال 2013 زمانی که آلن دوکاس مدیریت رستوران لی موریس را به عهده گرفت، این فرصت را به سدریک گرولت داد تا یک منوی دسر و شیرینی آماده کند. 

بیوگرافی-سرآشپز-سدریک-گرولت

این مطلب را از دست ندهید: بیوگرافی پیری هرمی، پیکاسوی شیرینی پزی


کیک روبیک گرولت 

سدریک گرولت با نظارت و راهنمایی دوکاس، شیرینی جدیدی را آماده کرد که خیلی شیرین نبود و بیشتر بر مزه های طبیعی تمرکز داشت. این شیرینی جدید به خاطر مصرف بسیار کم شکر مورد استقبال سرآشپز فرانسوی قرار گرفت. سدریک گرولت خیلی زود به سرآشپز اصلی بخش شیرینی و دسر ارتقا پیدا کرد. همچنین در مارس 2018، سدریک گرولت اولین شعبه شیرینی پزی لی موریس را افتتاح کرد. اینجا بود که نه تنها تزیینات میوه ای خود را آماده کرد بلکه رسپی دسرهای کلاسیک فرانسوی را هم تغییر داد و همچنین دسرها و شیرینی های جدیدی هم ابداع کرد؛ مثل کیک روبیک.
کیک روبیک دسری با شکل هندسی و ترکیبی از 27 نوع شیرینی مجزاست – این کیک بافت، طعم و مزه و رنگ های  مختلفی دارد. مهمان ها با خوردن یک برش از این کیک بی نظیر و فوق العاده خوشمزه می توانند همزمان طعم و مزه های متفاوتی را بچشند.

دسرهای معروف گرولت 

امروزه، تزیینات میوه ای سدریک گرولت – از توت فرنگی گرفته تا لیمو و یا فندق – به امضای وی تبدیل شده اند؛ به علاوه موضوع اولین کتابش هم میوه ها بود که در پاییز سال 2017 به چاپ رسید. گرولت برای این شگفتی های طبیعت احترام خاصی قایل است، به همین خاطر آن ها را به نحوی چشم نواز و گیرا ارائه می دهد. با این حال، علاوه بر این که به تزیین آن ها اهمیت زیادی می دهد، طعم و مزه آنها را هم فراموش نمی کند. 

انواع-دسر-خلاقانه-سدریک-گرولت

وی می گوید : "من تلاش می کنم تا شیرینی هایی را آماده کنم که شکر بسیار کمی داشته باشند و همچنین تلاش می کنم تا طعم و مزه خوب آن ها بر چیزهای دیگر غالب باشد. واقعا برایم مهم است که با آماده کردن دسرها و شیرینی هایم آنچه را که طبیعت می تواند ارائه دهد، به مردم عرضه کنم؛ این کار را با توجه به فصول مختلف سال و میوه های موجود در همان فصول انجام می دهم".
به عنوان مثال، دسری مانند دسر لیمو با استفاده از مواد زیر تهیه می شود: کشک لیموی خانگی، لیموهای آبپز شده، شکلات سفید، گاناش یوزو و روکش لیموی زرد. تقلید واقع گرایانه از پوست سفت و ناهموار لیمو با استفاده از اسپری لیمو و شکر و در نهایت با اسپری کردن رنگ طلایی روی دسر حاصل می شود.
همچنین مجموعه دسرها و شیرینی های سدریک گرولت نوع سبک تری از دسرهای سنتی فرانسوی هستند. سدریک گرولت برای تهیه دسرهای هندسی خود باید زمان زیادی صرف کند و حوصله بسیاری به خرج بدهد. تهیه این نوع دسرهای به مهارت های خاصی نیاز دارد و سدریک گرولت در تمامی کارهایش از این مهارت و دقت استفاده کرده است. روی این کیک ها تزیینات زیبایی وجود دارد؛ برش های باریک سیب که کنار هم قرار می گیرند و در نهایت شکل یک گل رز را ایجاد می کنند.

دسر-گل-رز-گرولت

این مطلب را از دست ندهید: دسر های معروف دنیا

ایده های تزئین دسر

سدریک گرولت در دنیای امروز از چه چیزهایی الهام می گیرد؟ در پاسخ به این پرسش می گوید که از "کروسانتری ملبورن لون" الهام می گیرد؛ فضایی صنعتی و تمیز در فیتزروی که شیرینی هایش به عنوان یهترین کروسان های دنیا شناخته شده است. سدریک گرولت می گوید: "به نظر من این ایده بسیار جالب و جذاب است چرا که یک واژه مفهومی برای نمایشگاه شیرینی می باشد. در مورد نحوه آماده سازی، ارائه و فروش آنهاست و البته جایی که در آن زندگی می کنند". 

صفحه شخصی سدریک گرولت

سدریک گرولت، سرآشپزی که با اینستاگرام بیگانه نیست، هشتک های مخصوص خود را دارد (#cgfruit). در صفحه شخصی این سرآشپز جوان می توانید خلاقیت ها و کارهای جدیدش را ببینید؛ همچنین می توانید خلاقیت های طرفدارانش – آماتورها و حرفه ای ها-  را هم مشاهده کنید. سدریک گرولت می گوید: "مشغول کار روی کتاب جدیدی هستم که جزییاتش هنوز مشخص نیست". این سرآشپز جوان در سن 32 سالگی به موفقیت های زیادی رسیده است و به عنوان بهترین سرآشپز دنیا در حوزه شیرینی و دسر هممگی انتظارات زیادی از او داریم.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظرات

  • واقعا عالی بود لذت بردم از خوندن این مطلب

    ممنون از نظرتون. خوشحالم که مطالب ما رو دوست داشتید

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید