بهترین نوشیدنی انرژی‌زا: انتخاب مناسب برای افزایش انرژی

انرژی بیشتر با نوشیدنی‌ انرژی‌ زا

همه ما برای مواجهه با فشارهای روزمره و زندگی پرمخاطره امروز، به انرژی بیشتری نیاز داریم. نوشیدنی‌ های انرژی‌زا می‌توانند به ما در این راه کمک کنند. این نوشیدنی‌ها می‌توانند لحظاتی از نشاط را در زندگی ما به ارمغان آورده و ما را به انجام فعالیت‌های روزانه با انرژی فراوان تر وادار کنند. به واقع می‌توان نوشیدنی‌های انرژی‌ زا را به عنوان یک منبع انرژی جانبی در زندگی مدرن تلقی کرد. در حقیقت پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵، بازار نوشیدنی‌های انرژی‌زا به ارزش نزدیک به ۸۵ میلیارد دلار دست پیدا کند، که نشان از رونق روز افزون این صنعت است. در ادامه مقاله، با مجله شیرینی تا همراه باشید.

توجه به سلامتی در مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا

هرچه زندگی مدرن تر می‌شود، تاکید بر تناسب اندام و سبک زندگی سالم اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای بالا بردن انرژی، شما طیف گسترده ای از انتخاب را دارید از نوشیدنی های صنعتی گرفته تا خوردنی های ارگانیک و گیاهی، اما با این حال نباید فراموش کنیم که مصرف اغلب این نوشیدنی‌های انرژی زا به صورت افراطی می‌ تواند به سلامتی شما آسیب برساند. بهتر است برای لذت بردن و همچنین سلامت جسمی نوشیدنی‌های انرژی زا را در اندازه استاندارد و مناسسب مصرف کنیم.

بهترین نوشیدنی انرژی‌زا برای انتخاب

چرا نوشیدنی انرژی‌ زا را باید کم مصرف کنیم؟

نوشیدنی‌ های انرژی‌ زا معمولاً دارای مقدار زیادی شکر، مواد نگهدارنده و طعم‌دهنده‌های مصنوعی هستند. این مواد تشکیل دهنده ممکن است منجر به افزایش فشارخون و خطر حمله قلبی و یا افزایش قند خون شوند. با این وجود، اگر در مواقعی نیاز است که سریع سطح انرژی خود را بالا ببرید، نوشیدنی های انرژی زا گزینه خوبی برای شما هستند. 

نوشیدن انرژی‌زا

انتخاب بهترین گزینه

در بین محصول‌های مختلف نوشیدنی انرژی‌زا، کدام گزینه بهترین است؟ این سؤال ممکن است در ذهن همه ما بوجود آید. اگرچه برخی ممکن است نوشیدنی‌های انرژی‌زا را به خاطر مواد ناسالم در آنها مورد انتقاد قرار دهند، اما گزینه‌هایی هم وجود دارد که به اندازه محتویات قند و کافئین را دارند و برای سلامتی مضر نیستند. در حقیقت، نوشیدنی‌های انرژی‌زا با کمترین میزان قند و مقدار معقولی کافئین می‌توانند به افزایش انرژی بدن کمک کنند.

توصیه‌های مصرف

برای افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند، بهتر است مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا را در حد متعادل انجام دهند و به گزینه‌هایی با مقادیر مناسب تورین، ویتامین‌های گروه B و دیگر مواد توجه کنند. با کمک این مواد افراد می‌توانند بهترین انرژی را از نوشیدنی‌های خود به دست آورند.

گزینه‌هایی که ارزش غذایی بالایی دارند

در انتخاب این نوشیدنی، بهتر است به گزینه‌هایی با مواد اولیه باکیفیت و فرآیند تولید مناسب توجه کنید. این موارد به شما کمک می‌کنند تا از نوشیدنی  با ارزش غذایی بهتر برای بدن خود استفاده کنید. در ادامه، به بررسی 6 نوشیدنی انرژی‌زای محبوب در سراسر دنیا خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

6 نوشیدنی انرژی‌ زای محبوب در دنیا 

ردبول (Red Bull)

ردبول به عنوان محبوب‌ ترین و بزرگ ترین برند نوشیدنی انرژی‌ زا در جهان شناخته می‌شود. نسخه بدون شکر آن، حاوی ۸۰ میلی‌ گرم کافئین و صفر گرم قند است. این محصول به شما کمک می کند تا انرژی لازم را بدون مصرف قند اضافی تامین کنید. اگر از طرفداران ردبول هستید، نسخه بدون شکر این برند را شیرینی‌تا به شما پیشنهاد می‌ دهد.

ردبول

نوشیدنی انرژی‌زای مانستر (Monster)

این نوشیدنی حاوی ۱۶۰ میلی‌ گرم کافئین است. با این حال، این مقدار کافئین بالا نیست تا نگرانی برای سلامتی ایجاد کند. نسخه Zero Ultra از مانستر ترکیبات سالم‌ تری دارد و بدون قند و کالری به گزینه محبوبی در بین ورزشکاران تبدیل شده است.

نوشیدنی انرژی زای مانستر

راک استار (Rockstar Energy)

نوشیدنی راک استار با طیف وسیعی از طعم‌ها، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. نسخه سیب سبز این برند از طعم‌های موردعلاقه‌ مصرف‌کنندگان و حاوی مقدار قند، کافئین مناسبی است.

نوشیدنی انرژی زای راک استار

نوشیدنی ۵ ساعت انرژی (5-hour Energy)

این نوشیدنی حاوی ۴ کالری و صفر گرم قند است. طعم پرتقالی آن لذیذ و حاوی ویتامین‌های مغذی است که برای بدن بسیار مفید بوده و به همین دلیل این نوشیدنی به یکی از سالم ترین نوشیدنی های انرژی زا در جهان تبدیل شده است.

نوشیدنی انرژی زای 5 ساعت انرژی

اکسیر پاور قرمز (RED Power Elixir)

اکسیر پاور قرمز به عنوان جایگزینی سالم‌ تر برای نوشیدنی‌های انرژی‌ زای سنتی شناخته می‌شود. این نوشیدنی انرژی‌ زا کم‌ کالری و دارای طعم مرکباتی بسیار لذیذی است.

نوشیدنی انرژی زای اکسیرپاور

انتخاب مناسب نوشیدنی انرژی‌زای در ایران

در بازار ایران نیز انواع نوشیدنی‌های انرژی‌زا از جمله ردبول، راک استار، مانستر، ام‌اف‌پی هایپ، هپی‌لایف و بیگ‌ بیر قابل دسترس هستند. با انتخاب گزینه‌هایی با کمترین قند و کافئین مناسب، می‌توانید انرژی مورد نیاز خود را تامین کنید.

نکته آخر

با توجه به میزان قند و کافئین موجود در نوشیدنی‌های انرژی‌ زا، انتخاب بهترین گزینه بستگی به نیازها و سلیقه‌ی شخصی شما دارد. ما در شیرینی‌تا به شما توصیه می کنیم تا به اندازه مصرف این نوشیدنی‌ها توجه کنید تا از بیشترین سطح انرژی در بدنتان برخوردار شوید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید