10 تا از بزرگترین شرکت های شکلات سازی در جهان

هنگامی که به دنبال خرید شکلات با کیفیت و مرغوب هستید، باید به بزرگترین شرکت های شکلات سازی در جهان نگاه کنید. این شرکت ها با تجربه و تخصص خود در تولید انواع مختلف شکلات ها، نه تنها محصولات با کیفیت و لذیذ ارائه می‌دهند، بلکه به عنوان نمایندگان اصلی هنر تولید شکلات شناخته می‌شوند. برخی از این شرکت های شکلات سازی به عنوان برندهای معروف جهانی شناخته می‌شوند که همیشه به دنبال بهبود کیفیت و نوآوری در صنعت شکلات سازی هستند.

ما در شیرینی تا امروز قصد داریم، ده تا از برترین شرکت های شکلات سازی و محصولات معروف آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. آیا کسی می‌خواهد یک پای شکلات بخورد؟

چه راهی وجود دارد تا بتوانیم شرکت های شکلات سازی را تحسین کنیم که محصولات بی نظیر و خوشمزه ای را تولید می کنند؟ از بیسکویت های اوریو و بوسه‌های هرشی (Hershey’s kisses ) تا چوکو پای و شکلات فررو روشر (Ferrero Rocher)، این شرکت‌ها در بین بهترین‌های جهان هستند.
در اینجا، ما ده شرکت تولید کننده شکلات را به ترتیب فروش سالیانه به شما معرفی می‌کنیم.

10- شکلات سازی اوریون (Orion Confectionery)
 

کارخانه-شکلات-سازی-اوریون

فروش سالیانه: 1.8 میلیارد دلار آمریکا
دفتر مرکزی: سئول، کره جنوبی
شکلات سازی اوریون از سال 1956 تولید محصولات شکلاتی، آبنباتی، آدامسی، خوراکی، کراکر و بیسکویت را آغاز کرده است و به خاطر محصول اصلی خود یعنی چوکو پای" Choco Pie"، کیک شکلاتی و مارشملو که در سراسر آسیا و روسیه بسیار محبوب است شناخته می‌شود.

چوکو پای نه تنها به محبوب‌ترین تنقلات در کره شمالی تبدیل شده است، بلکه در روسیه هم به میزان زیادی فروش می‌رود. در واقع، بیش از 12 میلیارد عدد چوکو پای از زمان تاسیس تا سال 1974 در سراسر جهان فروخته شده است. اوریون 65 درصد از فروش‌ خود را در بازار خارج از کشور کسب می کند و به چین، ویتنام، روسیه و هند گسترش یافته و 10 کارخانه در این چهار کشور دارد.

9- گروه گلیکو (Glico Group)
 

کارخانه-شکلات-سازی-گلیکو

فروش سالیانه: 3.2 میلیارد دلار آمریکا
 دفتر مرکزی: ژاپن

احتمالاً گروه گلیکو را تا به حال نشنیده اید، اما این گروه یکی از پیشروهای شرکت های شکلات سازی در ژاپن است که در سال 1932 در اوساکا تأسیس شد و بهترین صادرات آن، پوکی "Pocky" است. پوکی که در دهه شصت اختراع شد، اولین Pocky اولین در نوع خود بود – یک چوب کوکی مانند چوب شور با روکش شکلات (فقط نیمی از آن را پوشانده تا انگشتان چسبنده نشود) که تنوع مزه بی‌پایانی را شامل می‌شود، از چای سبز، لیچی گرفته تا ذرت. همچنین به یکی از محصولات پرطرفدار شکلاتی در آسیا تبدیل است و از زمان عرضه‌اش تاکنون بیش از 10 میلیارد بسته پوکی در سراسر جهان به فروش رسیده است.


اخیراً، این شیرینی‌پز ژاپنی با مجموعه شکلات‌های لیبرا، که حاوی فیبر رژیمی است که جذب قندها و چربی‌ها را سرکوب می‌کند، و با نام تجاری GABA خود، به بخش رفاهی پررونق ژاپن دست یافته است. تنها در ژاپن موجود است، شکلات تعادل ذهنی گابا، که ادعا می کند استرس را کاهش می دهد، از زمان عرضه آن در سال 2004، سالانه 40 میلیون دلار به دست آورده است، که عمدتاً به دلیل تقاضای زیاد بازرگانان ژاپنی است.

8- پلادیس (Pladis)
 

کارخانه-شکلات-سازی-پلادیس

فروش سالیانه: 4.5 میلیارد دلار آمریکا
دفتر مرکزی: لندن، انگلستان

پلایس رهبر جهانی حوزه تنقلات در سال 2016 از ادغام یونایتد بیسکویت و اولکر تاسیس شد. پلادیس در مجموع برندهای خود (چون اولکر، مک‌ویت و گودیوا) نزدیک به 300 سال سابقه در زمینه تولید شکلات، شیرینی، بیسکویت و تنقلات دارد. اگرچه اولکر برند شماره یک بیسکویت و تنقلات در ترکیه و خاورمیانه است و بسیاری از نوع‌های مختلف شکلات با بیسکویت، کارامل و پسته را تولید می‌کند؛ اما برند مک‌ویت بیسکویت، در بریتانیا و اروپا معروف تر است و محبوب‌ترین بیسکوییت بریتانیا یعنی دایجستیو شکلاتی را ارائه می‌دهد.

در طرف دیگر طیف شکلات گودیوا قرار دارد که یک برند لوکس بلژیکی است. شکلات های این از گران‌ترین شکلات‌های جهان محسوب می‌شود و تنها در فروشگاه‌های معتبر و همچنین دو کافه شکلات لوکس در بروکسل و فروشگاه هارودز در لندن به فروش می‌رسد. شرکت پلادیس در 120 کشور اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکا فعالیت می‌کند و 34 کارخانه در این کشور ها دارد.

7- لیندت و اسپرولی (Lindt & Sprungli AG)
 

کارخانه-شکلات-سازی-لیندت

فروش سالیانه: 4.6 میلیارد دلار آمریکا
دفتر مرکزی: سوئیس

لیندت و اسپرولی آژ که در سال گذشته 176 سالگی خود را جشن گرفته است، همواره یکی از شرکت های شکلات سازی ممتاز بوده که به خاطر کاکائو و ترافل‌های باکیفیتش مشهور است. با مجموعه ای از 2500 محصول در پنج برند کلیدی، برندهای Lindt، Ghirandelli و Russell Stover سازنده شکلات هستند که شماره 1 در بازار شکلات ممتاز در ایالات متحده و رتبه سوم در سطح جهان هستند. 


ترافل های لیندت 70 سال پیش تولید شده است و با دست تزیین شده و در 30 طعم مختلف ارائه می‌شود، از جمله طعم های اختصاصی منطقه‌ای مانند دستورالعمل محبوب ماچا برای آسیایی ها. شکلات این شرکت که در 11 سایت تولیدی خود تولید می شود، در بیش از 100 شرکت مستقل و در 500 فروشگاه Lindt توزیع می شود.

6- شرکت نستله (Nestle SA)
 

کارخانه-شکلات-سازی-نستله

فروش سالیانه: 7.9 میلیارد دلار آمریکا
دفتر مرکزی : ووی، سوئیس

با بیش از 2000 برند در 191 کشور، نستله احتمالاً بزرگترین شرکت مواد غذایی و نوشیدنی در جهان است.

بخش شیرینی‌پزی این شرکت که به سال ۱۸۷۵ بازمی‌گردد، به‌نظر می‌رسد بیشترین نوآوری را در آن زمان داشته است، زیرا در سال ۱۸۷۵ اولین شکلات شیری جهان را ابداع کرده و در سال ۱۹۳۶ نیز شکلات سفید را به دست مصرف کنندگان رسانده است. برندهای برجسته‌ی شکلات سازی انگلستان، از جمله میلکی بار، کیتکت، یورکی، اسمارتیز و آئرو، که هر یک دارای تاریخ چند دهه‌ای خود هستند، مانند شرکت اصلی خود هر ساله دست به نوآوری های بزرگی در این صنعت می زنند.

نستله 10 درصد کربوهیدرات‌های محصولات شکلاتی خود را کاهش داده و 13 میلیارد کالری از محصولات خود را حذف کرده است و به تازگی شکلات های میلکی‌بار را به صورت نسخه‌های مدادی عرضه کرده است که 30 درصد نازک‌تر از نسخه‌های معمولی خود هستند و برای خط محصولات محبوب خود (نوارهای نستله و ظروف بسته‌بندی شده بادام زمینی ریس) خطوط بیولوژیکی مخصوصی را ایجاد کرده است و برای انجام مسئولیت اجتماعی خود کمپین 1 میلیارد دلاری برای ایجاد مدل زنجیره تامین کاکائو جدید و بهره‌برداری از کشاورزان کوچک و بومی متعهد شده است.

5- شرکت هرشی (The Hershey Company)
 

کارخانه-شکلات-سازی-هرشی

فروش سالیانه: 8.2 میلیارد دلار آمریکا
دفتر مرکزی: ایالات متحده

روزگاری میلتون هرشی یک کارخانه شکلات در وسط پنسیلوانیا می‌ساخت که به اطراف آن یک شهر کامل برای کارمندانش احداث کرد. ۱۲۵ سال بعد، این کارخانه به یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین شرکت های شکلات سازی در جهان تبدیل شد و بیش از ۷۰ میلیون قطعه شکلات هرشی‌ کیس "Hershey’s Kisses" به صورت روزانه تولید می‌شود و شهر به دنیای هرشی تبدیل شده است.

گرچه برند هرشی دیگر تنها و محبوب‌ترین برند این شرکت نیست ( جالب است بدانیم که این شرکت با ۱.۶ میلیارد دلار فروش در سال 2020، سومین تامین کننده تنقلات مصرفی در ایالات متحده بود)، اما مقام محبوبیت به برند ریس "Reese’s"، محبوب‌ترین شکلات در ایالات متحده و چهارمین شکلات مصرفی جهان در با فروش سالانه ۲.۷ میلیارد دلار آمریکا تعلق میگیرد.

هرشی در حال نوآوری در فضای بهداشت و پایداری محصولاتش است. اخیراً برای این هدف، دو برند شکلات سازی متمرکز بهداشتی با نام‌های بارک تاین‌ها و اسکینی‌پاپ را خریداری کرده است و نسخه‌های گیاهی برخی از بسته بندی هایش را نیز به بازار عرضه کرده است.

4- شرکت میجی (Meiji Co Ltd)
 

کارخانه-شکلات-سازی-میجی

فروش سالانه: 9.7 میلیارد دلار آمریکا
دفتر مرکزی: ژاپن

یکی از شرکت‌های تابعه Meiji Holdings که دفتر مرکزی آن در توکیو قرار دارد، Meiji Co Ltd مجموعه‌ای از محصولات شیرینی‌پزی، از شکلات‌ها و بیسکویت‌ها گرفته تا آدامس‌ها و دانه‌های ژله‌ای را ارائه می‌کند و امروز ۲۴.۷ درصد از سهم بازار شکلات ژاپن را به خود اختصاص داده است.
در حالی که پرفروش‌ترین برند شکلات آن در ژاپن، شکلات‌های شیری میجی است که در سال 1926 در توکیو متولد شد و از دستور پختی استفاده کرد که از دهه 20 بدون تغییر باقی مانده است.


طی سال‌ها، میجی مجموعه‌ای از 130 محصول مبتنی بر شکلات، شامل انواع میجی اصلی (سیاه، سفید، توت‌فرنگی) و مارک‌های دیگر، یعنی Chocorooms محبوب در ایالات متحده، و Hello Panda برای مشتریان آسیایی خود ایجاد کرده است.  در شش سال گذشته، میجی در تلاشی برای تصاحب بازار ممتاز و سلامتی، از دو شکلات تخته‌ای لذیذ رونمایی کرد که جدیدترین آنها، THE Chocolate است که بسیار در جلب نظر مصرف کننده، موفق عمل کرد.
Meiji متعهد به دریافت دانه های کاکائو با کیفیت از طریق تعامل مستقیم با کشاورزان خارج از کشور است و همچنین به کشاورزان کاکائو و به آنها برای افزایش دانش و کیفیت محصولات کمک مالی می کند.

3- شرکت موندلز (Mondelez International )
 

کارخانه-شکلات-سازی-موندلز

فروش سالانه: 12 میلیارد دلار آمریکا
دفتر مرکزی: ایالات متحده

غول غذای میان‌وعده Mondelez International که از تقسیم  کمپانی بزرگ کرافت فودز در سال 2012 متولد شد، در بیش از 80 کشور جهان با مجموعه‌ای از برندهای شرکت های شکلات سازی پیشرو از جمله Cadbury، Oreo، Toblerone و Milka فعالیت می‌کند.


با رسیدن Oreo به نقطه عطف 3.1 میلیارد دلاری در سال 2019، این غول بزرگ مصرف کاکائو در حال بررسی فرصت ها در بازار تنقلات ممتاز و رفاهی است. موندلز علاوه بر تعهد به نوآوری در تمامی بخش ها، از طریق کمک 11 مرکز جهانی تحقیق و توسعه خود، اخیراً تعدادی از برندهای نوظهور از جمله محصولات هو را خریداری کرده و بر روی آنها سرمایه گذاری انجام داده است.

2- شرکت فرارو (Ferrero Group)
 

کارخانه-شکلات-سازی-فرارو

فروش سالیانه: 9.6 میلیارد دلار آمریکا
دفتر مرکزی : لوکزامبورگ
در حالی که گروه فرارو بیشتر به خاطر شکلات با همین نام یعنی شکلات کرم فندقی پر فرارو روشرFerrero Rocher مشهور است، این اولین محصول این شرکت ایتالیایی مبتنی بر کاکائو نبود. Mon Cheri اولین رونمایی محصول ایتالیایی خود را در سال 1956 انجام داد، سپس نوتلا را در سال 64، کیندر را در سال 68 و سرانجام Ferrero Rocher در سال 82 به بازار عرضه کرد.

گروه Ferrero در ابتدا سال 1923 به عنوان یک شیرینی فروشی کوچک در ایتالیا، جایی که مالک آن پیترو فررو با ترکیبی منحصربفرد از ملاس، روغن فندق، کره نارگیل و کاکائو (پیش ساز نوتلا) همراه بود، کار خودش را آغاز کرد. در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان دیگر به دنبال روش های جایگزین شکلات بودند تا محصول را ارزان تر کنند، فرارو با استفاده از مواد با کیفیت و مقرون به صرفه به یک غول شکلات سازی تبدیل شود که امروزه سالانه 365.000 تن نوتلا تولید می کند.


فرارو که اکنون از لوکزامبورگ اداره می شود، در بیش از 170 کشور جهان حضور و 25 کارخانه در سراسر جهان دارد و به عنوان بزرگترین مصرف کننده فندق در جهان شناخته می شود. اما برخلاف دیگر برند ها، برند فرارو همچنان متعلق به خانواده است و نسل سوم جیووانی فررو، ثروتمندترین مرد ایتالیا در راس آن قرار دارد.


1- شرکت مارس (Mars Wrigley Confectionery)
 

کارخانه -شکلات-سازی-مارس

فروش سالیانه: 18 میلیارد دلار آمریکا
دفتر مرکزی : شیکاگو - امریکا

شرکت مارس "Mars" ابتدا تولید کننده برندهای  M&M، شکلات گلکسی، بوانتی نارگیلی، اسنیکرز و شکلات‌ همنام برند خود یعنی مارس است. طبق گزارش فوربس، این غول چندملیتی شیرینی پزی نه تنها از برترین شرکت های شکلات سازی جهان است، بلکه ششمین شرکت خصوصی بزرگ در ایالات متحده بشمار می رود.

شکلات گلکسی توسط فرانکلین کلارنس مارس در سال 1911 تأسیس شد، اولین محصول اختراع این شرکت در سال 1929 شکلات بار معروف مریخ بود که در سال 1932 به محبوبیت زیادی رسید.

در سال 2008، شرکت Mars، با خرید بزرگترین شرکت آدامس در جهان یعنی ورینگلی "Wrigley"، بازی صنعت شیرینی را ارتقا داد. امروزه شرکت مارس دارای 22 کارخانه تولیدی در کشورهای مختلف و همچنین یکی از بزرگترین کارخانه های شکلات سازی جهان در هلند است.

با توجه به مصرف سلامت و پایدار که در کانون توجه جهان می باشد، این سازنده شکلات استفاده از رنگ‌های مصنوعی را در محصولات آبنبات خود متوقف کرده است. شرکت مارس برای تولید از انرژی تجدیدپذیر کافی برای ایجاد تمام M&Mهای تولید شده در سال، مبلغ یک میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده است تا خط تولید خود را از انرژی های مناسب برای زمین استفاده کند. این شرکت همچنین در حال بازطراحی بسته‌بندی‌های مبتنی بر کاغذ است که تاثیر پلاستیک را در طبیعت کاهش می‌دهد.

امیدواریم از خواندن این مطلب در مجله تخصصی شیرینی تا لذت برده باشید، نظرات خود را در بخش کامنت برای ما بنویسید و این مطلب را هم حتما با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(3) 3.7

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید