همه ما عاشق بستنی هستیم. چه در روزهای گرم تابستان و چه در روزهای سرد زمستان در کنار بخاری و یا شومینه، خوردن بستنی بسیار لذت بخش است. امروزه بستنی مگنوم، از بستنی های پر طرفدار در کل دنیاست. شاید با شنیدن اسم بستنی مگنوم، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد، بستنی های ایرانی با نام مگنوم است، اما برند مگنوم تولید کننده اولین بستنی مگنوم در دنیاست.

داستان برند بستنی مگنوم 

مگنوم، یک برند بستنی بلژیکی بوده که متعلق به شرکت انگلیسی- هلندی یونیلیور است. بستنی که امروزه با نام مگنوم شناخته می شود در اواخر دهه 80 در ارهوس دانمارک، توسط مگنس ویگ لارسن ساخته شد. بستنی مگنوم، در پاییز سال 1988 و در کارخانه بستی سازی که فریسکو Frisko مدیر فنی آن بود، تولید شد.
اولین بستنی مگنوم تولید شده، که بعدها مگنوم کلاسیک نام گرفت، شامل یک لایه بستنی وانیلی ضخیم روی چوب بود که روکش شکلات داشت. این لایه شکلاتی بلژیکی تا دمای 40 درجه ذوب نمیشد و وزن بستنی آن 86 گرم بود. استفاده از وانیل با کیفیت، شکلات بلژیکی غنی و خوش طعم و مزه فوق العاده این بستنی ، خیلی سریع آن را در دسته بستنی های پرطرفدار قرار داد.
در سال 1992 به طعم های بستنی مگنوم بادام، دابل چاکلت و وایت اضافه شدند.
این شرکت از سال 1994 شروع به فروش بستنی مگنوم در قیف کرد و در سال 2002 مدل ساندویچ بستنی مگنوم به بازار عرضه شد. کم کم طعم های جدید تمشک، کاپوچینو، کارامل، نعناع، پریمیوم و غیره نیز به مجموعه محصولات خوشمزه بستنی مگنوم اضافه شدند. بعدها برند مگنوم، در سایر کشورها از جمله استرالیا، هند، ایالت متحده امریکا و نیوزیلند گسترش یافت. 
 

تولید بستنی مگنوم در سایر کشورها

در سال 2018، مگنوم اولین بستنی وگان خود را در دو طعم، مگنوم وگان کلاسیک و مغز بادام مگنوم وگان به بازار عرضه کرد. این محصول جدید برای اولین بار در فنلاند، سوئد و سپس در انگلیس ارائه شد.
برخی برندهای دیگر نیز به تولید بستنی های مشابه مگنوم پرداختند، اما در برخی از آن ها لایه شکلات نازک تر است و البته حتی اگر آن ضخامت را هم داشته باشد، قطعا نمی تواند با طعم شکلات بلژیکی رقابت کنند.
در ایران محصولات مشابه این برند توسط کارخانه های ایرانی مثل میهن، پگاه، کاله و غیره تولید می شوند و بستنی دابل چالکت، مگنوم و پریمیوم تولید شده توسط این برندها طرفداران زیادی دارند.

مطالب مرتبط : 9 دلیل برای مفید بودن بستنی برای سلامتی

دانستنی های جالب در مورد بستنی

  • بستنی از جمله دسرهایی است که هم کودکان و هم بزرگسالان به آن علاقه مندند. در ادامه برخی واقعیت های جالب و کمتر شناخته شده از بستنی را برای شما بازگو می کنیم.
  • اولین طرز تهیه بستنی در سال 1665 نوشته شد، اما تاریخ دقیقی از اولین بستنی ساخته شده در دسترس نیست.
  • محبوب ترین طعم بستنی، بستنی وانیلی است و پس از آن بستنی شکلاتی در رتبه دوم و بستنی با طعم توت فرنگی در رتبه سوم قرار دارد.
  • برخی از عجیب ترین طعم های موجود بستنی عبارتند از: آووکادو، سیر، فلفل قرمز، شیرین بیان، پنیر استیلتون  و بیکن.
  • بلندترین بستنی قیفی دنیا در ایتالیا و به طول 9 فوت (274.5 سانتی متر)  بود.
  • بر خلاف تصور خیلی ها، اول بستنی شکلاتی اختراع شد و بعد از آن بستنی وانیلی به بازار آمد.
  • بزرگترین ساندویچ بستنی در سال 1988 در ادمونتون، آلبرتا، کانادا ایجاد شد و وزن آن 24 تن بود.
  • بستنی های اولیه با پایه یخ (بجای شیر) درست می شدند و از شهد و یا عسل برای شیرین کردن آنها استفاده می شد.
  • وجود کریستال های یخی در بستنی به این معناست که آب شده و مجدد منجمد شده است، که برای سلامتی به شدت مضر است، بنابراین با دیدن آن روی بستنی ،آن را دور بریزید.
     

بستنی برای همه

در گذشته تنها افراد خاص و مرفه می توانستند بستنی بخورند، بعد از آن بستنی تنها در روزهای خاص در دسترس عامه مردم بود؛ اما در قرن بیستم، بستنی به تولید انبوه رسید و در دسترس همه قرار گرفت. در حال حاضر حتی اگر در خانه بستنی ساز هم نداشته باشید، می توانید براحتی آن را در منزل بدون مواد نگهدارنده و با شیرینی مورد نظر خود درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید. در بخش آموزش های سایت شیرینی تا، طرز تهیه بستنی میوه ای را مشاهده نمایید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 3

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظرات

  • واقعا یکی از خوشمزه ترین بستنی ها همین بستنی مگنومه

  • لاسلام شما باگرانفروشی چندین برابری نه این دنیا نه اون دنیا روباری خودنابودکرده چون درترکیه بهتراین بستنیها به قیمت یک لیر یعنی سه هزارتقربیا فروش میره درحدکیفیت اروپاست بس بدانیدهموناهم باقیمتهای شیروکارگراین قیمت میفروشنداما حرص وطمع اشخاص بی وجدان بی خدا باعث عدم دسترسی اکثریت به این به ظاهربستنی باهزاران افزودنی گنداگه به اون دنیا اعتقادنداریدمطنا باشید دراین دنیا تقاص.تمام چندبرابرسودازبازارآشفته روباخانواده واون دنیا خواهیددادچطوریک محصول بابهترین کیفیت یک لیراما توایران بااین اقتصادنابودچندین برابره خدابرایتان نسازد که خون ملت روازخوناشامها بدترمینوشید وبه امیثخداهزارمیلیاردعذاب بیشترازگرانفروشیهاتون خواهید داداین مختص شما نیست اکثرتولیدات همین بی وجدانی وبی شرفی شده ذاتشون

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید