استراحت کنید، kit kat میل کنید (شعار شکلات کیت کت 1957)

در سال 1941، Rowntree که شیرینی فروشی در ایالت York  بود، مجبور شد به خاطر کمبود مواد غذایی در دوران جنگ دستور تهیه شکلات های ترد خود را تغییر دهد. با آگاهی از اینکه این تغییر باعث از هم گسیختگی کلوپ هواداران وفادار این شرکت خواهد شد( زیرا این محصول پیشتر به پیشنهاد یکی از کارمندان شرکت که گفته بود" شکلاتی درست کنیم که یک فرد بتواند با خود به محل کار ببرد" ساخته شده بود) شرکت خط تولید شکلات جدید را با جلدی آبی و با همان نام کیت کت kit kat  آغاز کرد، این نام مستعاری است که شکلات‌های ترد این شرکت از سال 1937 به خود گرفته بودند. روی برچسب این محصول این نکته ذکر شده بود که " تا اتمام جنگ خبری از شکلات‌های ترد نخواهد بود" و وقتی در نهایت مجدد این محصول به بازار برگشت و دوباره kit kat  ها با همان دستور سابق به بازار عرضه شدند و پوشش آبی آن جای خود را به همان جلد قرمز داد اما تولید آن بیش از سال 1949 ادامه نیافت.

 

شکلات-kit-kat

استراحت کنید kit kat  میل کنید

 پوستری از اولین کمپین این محصول در اواخر دهه‌ی 50 میلادی

بر اساس گفته ی آقای Alex Hutchinson تاریخ ‌شناس شرکت nestle ، نام kit kat  در سال 1911 توسط Rowntree  ثبت شد اما ریشه ی آن به خیلی قبل تر به نام یک انجمن مباحثه در قرن 18 ام برمی‌گردد. اعضای کلوپ kit kat  به طور معمول یکدیگر  را در یک رستوران واقع در خیابان shire  در لندن ملاقات می‌کردند، صاحب این رستوران آقای Christopher Catling  بود که دوستانش او را با نام kit Cat  می‌شناختند. نزدیک به 200 سال بعد، آقای J Walter Thompson که از نمایندگانی بود که با شرکت همکاری می‌کرد، تلاش کرد به جای نام های طولانی و لفظی که در زمان Rowntree  روی دیگر محصولات استفاده می شد نام دیگری استفاده کند. در سال های اولیه کار JWT در این برند، ایده ی لذت خوردن Kit Kat  در زمان کوتاه استراحت حین کار توسعه یافت.
اولین باری که برچسب" استراحت کنید، kit kat میل کنید" که توسط آقای Donald Gilles نوشته شده بود استفاده شد در ماه می 1957 بود. یک سال بعد، از این شعار در تبلیغات تلویزیونی این برند استفاده شد و از آن به بعد به جزء ثابت کمپین های تبلیغاتی این شکلات تبدیل شد. در واقع این جمله به ساعت 11 صبح که معمولا زمان صرف چای در کارخانه های انگلیسی است اشاره دارد. اما با فرا گیر شدن استفاده ی این شعار به خصوص در تلویزیون، انعطاف پذیری این عبارت رمز ماندگاری آن شد. مزیت استراحت کردن در هر موقعی می تواند برای همه ی شرایط های استرس آور(کمدی بالقوه) وجود داشته باشد. 
 

در برنامه های معروف تلویزیونی سال 1989، برای مثال عکاسی را به تصویر کشیده شد که صبورانه در حال عکاسی از یک جفت پاندا در باغ وحش است و در زمان استراحت در نهایت روی یک اسکیت قرار می‌گیرد.

به طور مشابه شوخی های تبلیغاتی نامربوطی نیز در سال 1987 به کار برده شد، شعار کار هرگز متوقف نمی‌شود که به دنبال آن یک شیطان و یک فرشته را نشان می دهد که در حال لذت بردن از  زمان استراحت خود بعد از انجام کارهای روزمره‌اشان در سالن یک ساختمان اداری در دنیای دیگر هستند. در تمام تبلیغات( در نظر بگیرید ده ها تبلیغ  تلویزیونی وجود دارد) عبارت استراحت کنید، kit kat  میل کنید به خاطر ارتباطش با شناخت شکست های کوچک زندگی به جای تقدیر از موفقیت هایش بسیار موثر واقع شده است.

برند-kit-kat

جالب است که در دهه ی 80 میلادی در امریکا این عبارت ها را جا به جا به کار می بردند به همین خاطر به عبارتی اموزنده تر تبدیل شد اماعبارت " به خودتان kit kat بدهید، به خودتان استراحت بدهید." برای برند کیت کت خیلی قوی تر عمل کرد.

تغییر رویه ی دیگری که در سال 2001 رخ داد این بود که این برچسب در تبلیغات تلویزیونی بریتانیا کمرنگ‌تر شد. در تبلیغات نشان داده شد که نام های معروفی مثل Lemmy، Kelly Brook  و Bernard Manning  کلیشه های شخصی خود را کنار می گذارند. مثلا آقای Manning  به همسرش می گوید که شاید مادرش برای ملاقات آن ها بیاید( در حال شست و شو) و Daleks  شعر " Give us a cuddle " را می خواند و در همین حین در یک مرکز خرید گشت می زند.

با همه ی این تفاسیر، ارتباط میان kit kat  با محیط کار، به خصوص در زمان احیای مجدد آن بود که باعث شد برچسب تبلیغاتی آن ماندگار شود. در حالی که در سال 1988 شرکت Rowntree  توسط nestle  خریداری شد، شکلات kit kat  هویت انگلیسی خود را حفظ کرد و چیزی که در برچسب تبلیغاتی این شکلات وجود دارد ما را به دغدغه ی ذهنی خود در زندگی کاری می برد. اما ورزش هم در این زمینه نقش خود را داشت. در دوره ی Wimbeldon در سال 2010، آقای JWT  بعد از اتمام طولانی ترین بازی تنیس از زمین مخصوص تبلیغات kit kat  با عجله بیرون آمد. بعد از 11 ساعت بازی، John Isner توانست Nicolas Mahut  را 70 بر 68 در ست اخر شکست دهد و در زمان اتمام بازی بی شک هر دو بازی کن از استراحت استقبال کردند.

تبلیغات-کیت-کت

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید