آیا شکلات شیری برای شما مفید است؟

این سوال برای همه ما وجود دارد و می خواهیم که واقعیت داشته باشد، اما متاسفانه از شکلات شیری هیچوقت به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم استفاده نشده است.
اما آیا این خبر بدی برای کسانی است که شکلات شیری دوست دارند و می خورند؟ کارشناسان ما در شیرینی تا، نگاهی نزدیک تر به این طعم شکلات مورد علاقه بسیاری از مردم انداخته است تا ببینند آیا شکلات شیری برای شما مفید است یا خیر؟

آیا شکلات شیری فوایدی برای سلامتی دارد؟

شاید تعجب کنید که بدانید فواید سلامتی اندکی از شکلات شیری را می تواند بدن به دست آورد. بیایید نگاه دقیق تری به این فواید سلامتی بیندازیم.

شکلات شیری حاوی آنتی اکسیدان

پودر کاکائو به صورت کلی یک منبع آنتی اکسیدان عالی است. در حالی که شکلات شیری نسبت به شکلات تلخ دارای کاکائو کمتری است، اما همچنان حاوی آنتی اکسیدان ها و برای سلامتی بسیار مفید است.

ماده جادویی دیگر فلاونول ها هستند، که این ترکیب در کاکائو به میزان زیادی یافت می شود. آنتی اکسیدان ها از بدن شما در برابر آسیب سلولی محافظت می کنند که با طیف وسیعی از شرایط سلامت جسمی و روانی ما مرتبط است.

در واقع چیزهای خوب زیادی در مورد کاکائو وجود دارد و شکلات شیری یک نسخه ضعیف از تمام فواید سلامتی شکلات تلخ به شما ارائه می دهد.

شکلات شیری

ریزمغذی‌های زیادی را برای بدن فراهم می کند

قابل درک است که بسیاری از بحث ها در مورد شکلات شیری بر محتوای چربی و قند متمرکز است، اما همچنین حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی است که برای یک بدن سالم مهم است.

با توجه به اینکه شکلات شیری با شیر درست می‌شود، تعجب نمی‌کنید که بدانید شکلات شیری حاوی مقدار زیادی کلسیم است. همچنین مقادیر کمی آهن، پتاسیم، روی، ویتامین A و ویتامین K را دریافت خواهید کرد.

آیا می توانید این مواد مغذی مهم را از مواد دیگری دریافت کنید؟ مطمئناً می توانید، اما با فرض اینکه قصد ندارید به این زودی شکلات را از زندگی خود حذف کنید، خوب است بدانید که از نظر تغذیه ای کاملاً مضر نیست.

چرا شکلات شیری برای شما مضر است؟

بیایید فرض کنیم همه ما می دانیم که شکلات شیری یک غذای سالم نیست. در اینجا چند دلیل وجود دارد که باید احتیاط کنید و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

حاوی مقدار زیادی شکر

برای جبران طعم تلخ طبیعی کاکائو، شکلات شیری حاوی مقدار زیادی شکر اضافه است، که البته همین میزان شکر برای بدن مضر است.

شکلات شیری حاوی کالری بالایی است، بنابراین مصرف بیش از حد آن منجر به افزایش شما وزن می شود. این نکته به نوبه خود می تواند منجر به مشکلاتی مانند دیابت و بیماری های قلبی شود. همچنین این میزان شکر اجازه می دهد تا جرم بر روی دندان های شما تشکیل شده و در نهایت باعث پوسیدگی دندان شما می شود.
هنگامی که می خواهید انتخاب کنید تا از خوردن کدام شکلات لذت ببرید، لازم است بدانید که 100 گرم شکلات شیری حاوی حدود 52 گرم شکر است، در حالی که شکلات سفید در هر 100 گرم حدود 59 گرم شکر دارد.

شکلات شیری کالری بسیار بالایی دارد

100 گرم از شکلات شیری حدود 535 کالری دارد که در مقایسه با شکلات تیره و سفید است مقدار کالری قابل قبولی است، اما هنوز حاوی مقدار زیادی کالری درون خودش است.

در نظر بگیرید که دستورالعمل‌های بهداشتی بریتانیا مصرف روزانه 2500 کالری برای مردان و 2000 کالری برای زنان را توصیه می‌کنند. 100 گرم شکلات قبل از خوردن یک وعده غذایی مناسب، بین 20 تا 25 درصد از کالری روزانه شما را تامین می کند. شکلات خوردن، عادتی نیست که بخواهید همیشه به آن ادامه دهید، سلامتتان در خطر است..

مقدار کاکائو زیاد نیست

این کاکائو است که فواید سلامتی مرتبط با شکلات را فراهم می کند، بنابراین وقتی کاکائو کمتری وجود داشته باشد، فواید سلامتی نیز کمتر می شود. پودر کاکائو در واقع کاملا تلخ است و به همین دلیل شکلات تلخ به ذائقه همه سازگار نیست.

شکلات های شیری مانند شیر لبنی کاکائو حاوی حدود 25 درصد کره کاکائو هستند. در حالی که بسیاری از محبوب ترین شکلات های تجاری بین 70 تا 85 درصد کاکائو دارند و به کمک مواد اولیه دیگر طعم به آنها اضافه می شود اما شکلات شیری نمی تواند هیچوقت این میزان از کاکائو را در خود داشته باشد.

سال 2012، در یک مطالعه، محققان با افزودن پوست بادام زمینی آسیاب شده به مخلوط شکلات در تلاش برای افزایش مشخصات آنتی اکسیدان ها بودند. اما نتیجه جالب تر این بود که، محققان دریافتند که افراد مورد آزمایش قادر به تشخیص تفاوت ترکیب شکلات و بادام زمینی آسیاب شده نبودند.

شکلات شیری

ارزش غذایی شکلات شیری

100 گرم شکلات شیری حاوی:

  • کالری: 535
  • چربی: 30 گرم
  • چربی اشباع شده: 19 گرم
  • شکر: 52 گرم
  • فیبر: 3.4 گرم

چگونه جلوی زیاده‌روی در خوردن شکلات را بگیریم؟

همه ما قبول داریم که شکلات شیری بسیار خوشمزه است و  برای بسیاری از ما این موقعیت نسبتاً ساده است. اگر شکلات اونجا باشه حتما خوردیمش.
پس راه جلوگیری از خوردن زیاد شکلات این است که خرید آن را محدود کنید تا فقط هوس خوردن شکلات خود را از بین ببرید. همه ما عادت داریم شکلات های تخته ای بزرگ را تهیه کرده به امید استفاده در چند مرحله، اما متاسفانه در همون دفعه اول کل شکلات را تمام می کنیم. وسوسه خودتان را از بین ببرید تا بتوانید با خوشحالی از خوردن شکلات شیری بدون آسیب رساندن به سلامتی خود لذت ببرید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید