برچسب ها

بیسکویت لیدی فینگرز(lady fingers) بیسکویتی برای تمام مهمانی ها

بیسکویت لیدی فینگرز(lady fingers) بیسکویتی برای تمام مهمانی ها

تاریخچه بیسکویت لیدی فینگر

بیسکویت لیدی فینگر در دسته شیرینی های خشک قرار دارد و یک بیسکویت اسفنجی، سبک و شیرین است. زادگاه اصلی بیسکویت لیدی فینگر قاره اروپا است، تولید و پخت این محصول در اروپا قدمتی 600 ساله دارد. لیدی فینگر در اواخر قرن پانزدهم، در دربار دوک دوبل ساووی، به مناسبت دیدار با پادشاه فرانسه تولید شد، اما بد نیست بدانید که لیدی فینگر در همه کشورها به این نام خوانده نمی شود و در هر کشور نام مخصوصی دارد، به عنوان مثال در فرانسه  به آن Savoiardi  گفته می شود و بین فرانسویان از محبوبیت خاصی برخوردار است. لیدی فینگر را در بریتانیا با نام انگشتان اسفنجی می شناسند که شامل بیسکویت های اسفنجی با طعم شیرین و ظاهری خشک، و تقریبا شبیه انگشتان یک دست بزرگ هستند. شاید بعضی ها با دیدن بیسکویت لیدی فینگر، آن را همان شیرینی لطیفه ایرانی بدانند که البته این تصور خیلی هم بی راه نیست.
 لیدی فینگر از آن دسته بیسکویت ها محسوب می شود که طرز تهیه آن بر پایه تخم مرغ است. غالبا از بیسکویت لیدی فینگر در تهیه دسرهای خامه ای و شکلاتی استفاده می شود. همچنین همانطور که بیشتر ما میدانیم عنصر اصلی دسر معروف تیرامیسو، همین بیسکویت های لیدی فینگر است که در ترکیب با دیگر مواد، یک دسر فوق العاده با جذابیت بین المللی را به وجود می آورد. همچنین برای تهیه انواع شارلوت، ترافل و نیز برخی کیک ها می توان از بیسکویت های آماده لیدی فینگر استفاده کرد.

بیسکویت لیدی فینگر


شرکت های معروف تولید کننده لیدی فینگر

یکی از معروف ترین مدل های لیدی فینگر، بیسکویت لیدی فینگر ایتالیایی معروف «وینچنزو» است که مشخصه اصلی اش، صد در صد ارگانیک بودن این محصول می باشد. این بیسکویت ها اولین بار، در منطقه ساویای ایتالیا، توسط شخصی محلی و طبق دستورالعمل سنتی خانوادگی تولید شد. بیسکویت های لیدی فینگر وینچنزو سنتی، مانند نان فرانسوی پخته می شود، بعد به صورت ورقه های نازک بریده و مجدد پخته شده تا رنگ آن طلایی تیره و کمی ترد شوند. این برند همچنان محصولات خود را با بهترین کیفیت و با مواد ارگانیک، بر اساس تازه ترین فرمول های پخت و پز و در فضایی کاملا بهداشتی و با حداقل دخالت دست تولید می کند.
بیسکویت تیرامیسو لیدی فینگر وینچنزو، نسبتا بزرگ، با بافتی ترد و پوک و دارای طعمی متعادل می باشد که معمولا از آن در تهیه دسرهای مختلف استفاده می شود؛ کمتر پیش می آید که لیدی فینگر به تنهایی خورده شود. اما اگر تمایل به طعم های کم شیرین و بدون شوری دارید، طعم بیسکویت های تیرامیسوی لیدی فینگر وینچنزو با چای و قهوه بسیار عالی است. 
از دیگر شرکت های  معروف تولیدکننده بیسکویت لیدی فینگر خارجی، به جز وینچنزو، می توان لاگو را نام برد. همچنین از شرکت های داخلی و ایرانی معروف، بیسکویت تیرامیسو لیدی فینگر رویال و بیسکویت لیدی فینگر ناتالی می باشند.

بیسکویت لیدی فینگر وینچنزو
 

انواع بیسکویت لیدی فینگر 

بیسکویت های لیدی فینگر در رده شیرینی های خشک قرار دارد، و با بافتی نرم و اسفنجیش، به تنهایی به عنوان یک عصرانه لذت بخش با قهوه و چای سرو می شود. لیدی فینگر در طعم های مختلف و غالبا در شکل های زیر تولید می شود:
•    لیدی فینگر ساده 
•    لیدی فینگر رویال
•    لیدی فینگر با رویه شکری
•    لیدی فینگر ایتالیایی
 

بیسکویت لیدی فینگر برای تیرامیسو

 

بیسکویت لیدی فینگر وانیلی

مواد مورد استفاده در بیسکویت لیدی فینگر وانیلی شامل آرد، شکر، تخم مرغ، پودر قند و وانیل است؛ بیسکویت لیدی فینگر وانیلی کاملا مناسب افرادی است که به طعم وانیل علاقه مندند و نیز یک انتخاب خوب برای استفاده در انواع دسرها می باشد. همچنین بیسکوئیت لیدی فینگر ایتالیایی یکی از انواع بین المللی این بیسکویت است که معمولا از آن در تهیه دسرهای معروف ایتالیایی استفاده می شود، اما آن را به تنهایی و همراه با چای و قهوه هم می توان سرو کرد. در تهیه بیسکویت لیدی فینگر ایتالیایی علاوه بر مواد معمول پخت بیسکویت، از پودر تارتار نیز استفاده می شود و همین ماده غذایی است که به بیسکویت لیدی فینگر ایتالیایی، بافت و طعمی متفاوت می دهد.

 

بیسکویت لیدی فینگر ایرانی

لیدی فینگر، در ایران نیز جایگاه خود را در میان خوراکی ها پیدا کرده است. لیدی فینگر به عنوان یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده دسرهای گوناگون، شناخته شده است و همانطور که ذکر شد، علت نام گذاری آن، شکل خاص بیسکویت های لیدی فینگر است، که به شکل بیضی بوده و یادآور شکل انگشتان دست می باشد. 
محل عرضه بیسکویت لیدی فینگر خارجی، شرکت های بازرگانی معتبر در کشور است، همچنین برای تهیه لیدی فینگر خارجی به صورت محدود و جزء، می توان به سایت های معتبر فروش، فروشگاه های لوازم قنادی و نیز برخی شیرینی فروشی ها مراجعه کرد. در نظر داشته باشید قیمت این محصول و دیگر محصولات خارجی در ایران نسبت به مشابه ایرانی آنها گران تر است.
 

کارخانه های معتبر ایرانی، به راحتی اقدام به تولید بیسکویت لیدی فینگر کرده اند. اگر کیفیت این محصول ایرانی برای شما هم یک سوال است بهتر است بدانید لیدی فینگر ایرانی نیز مانند نوع خارجی آن از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و حتی قابل مقایسه با نوع اصلی آن است. تولید بیسکویت لیدی فینگر در شهر اصفهان باعث شده بتوان این بیسکویت کاربردی را به صورت عمده، با کیفیت عالی و نیز قیمت مناسب تهیه کرد.
یکی از کارخانه های ایرانی که به تولید بیسکویت لیدی فینگر نیز می پردازد، شرکت ناتالی است که بیسکویت های لیدی فینگر آن برای تهیه دسر و یا سرو در کنار چای و قهوه از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.

انواع بیسکویت لیدی فینگر

قیمت بیسکویت لیدی فینگر ایرانی

قیمت بیسکویت لیدی فینگر ایرانی، قطعا بسیار کمتر از نوع خارجی آن است. این محصول در ایران با توجه به نوع بسته بندی و نیز وزن هر بسته، قیمت گذاری می شود و هر از چندگاهی در صورت افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت آن نیز تغییر کرده و افزایش می یابد، اما در هر صورت خرید لیدی فینگر ایرانی بسیار با صرفه تر از نوع خارجی آن است. اگر بخواهیم فارغ از شکل ظاهری بیسکویت لیدی فینگر، یک بیسکویت مشابه را نام ببریم که در تهیه دسر هم کاربرد داشته باشد می توانیم به بیسکویت پتی بور اشاره کنیم. 
پس اگر از علاقه مندان به دسر تیرامیسو یا ترافل هستید و نیز در نزدیکی محل زندگیتان فروشگاه لوازم قنادی وجود دارد، همین حالا دست به کار شده با تهیه یک بسته بیسکویت لیدی فینگر، دسرهای فوق العاده بین المللی را در خانه تهیه کرده و با عزیزانتان از طعم بی نظیر آنها لذت ببرید.
 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(11) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید