معرفی و تاریخچه برند قهوه لاوازا | قهوه ناب از دل ایتالیا

معرفی و تاریخچه برند قهوه لاوازا | قهوه ناب از دل ایتالیا

لاوازا نام یک شرکت ایتالیایی است که در حوزه تولید انواع محصولات قهوه فعالیت می‌کند. این شرکت توسط لوئیچی لاوازا در سال ۱۸۹۵ تاسیس گشت و تا به امروز به عنوان برندی مطرح و شناخته شده در حوزه تولید قهوه تبدیل شده است. اگر از علاقمندان به قهوه‌های خوش عطر و بوی لاوازا هستید، بهتر است تا انتهای مقاله همراه ما باشید؛ چراکه قصد داریم در این مقاله به سرگذشت برند لاوازا بپردازیم.

لاوازا

 

تاریخچه برند لاوازا

لوئیچی لاوازا کارآفرینی جوان بود که در سال ۱۸۹۵ در تورین ایتالیا یک فروشگاه مواد غذایی بسیار کوچک را دست و پا کرد و در آن کالاهای خشک و سایر مواد مصرفی را به فروش می‌رساند. مشتریان لوئیچی به تناسب ذائقه و علاقه خود از او می‌خواستند که قهوه‌های متفاوت را برایشان ترکیب کند. لوئیچی نیز بدون هیچ مقاومتی طبق خواسته آنان عمل می‌کرد.


این موضوع باعث شد که لاوازا در مدت زمانی کم به شهرت و محبوبیت فوق العاده‌ای برسد و روز به روز تعداد مشتری ‌های بیشتری برای خرید به او مراجعه کنند. به مرور زمان فروشگاه کوچک لاوازا به یک کافی شاپ پر رفت و آمد و شلوغ تبدیل شد.
لاوازا که فردی سرشار از شور و شوق زندگی بود و به شدت نسبت به کار خویش ابتکار عمل داشت، سعی کرد با مطالعه گیاهان مختلف و ویژگی‌های آنان، انواع قهوه و خواص آن‌ها را کشف کرده و با ترکیب آن‌ها، قهوه‌ای به تناسب نیاز و سلیقه مشتریان به آنان ارائه کند.
نقطه عطف موفقیت لاوازا سفرش به برزیل بود و در این سفر توانست اطلاعات مفیدی از ویژگی‌ها و خواص اعجاب انگیز قهوه کشف کند. انواع قهوه لاوازا که امروزه در بازار عرضه می‌شوند، نتیجه تحقیقات لاوازا و ترکیبات منحصر به او از انواع قهوه است. در واقع این شرکت بزرگ جایگاه امروز خود را مدیون تلاش‌ها و هنرهای لاوازا است. این شرکت در حال حاضر به دست نسل‌های سوم و چهارم خانواده لاوازا اداره می‌شود.
قهوه‌های تولیدی در این کارخانه، محصول کشورهای مختلف از جمله برزیل، گواتمالا، اوگاندا، هندوراس، اندونزی، کلمبیا و... هستند که پس از جمع آوری به نسبت‌های گوناگون با هم ترکیب شده و به محصولی منحصر به فرد و بی‌نظیر تبدیل می‌شوند. از بهترین انواع قهوه لاوازا می‌توان به لاوازا سوپر کرما، لاوازا‌های گزن اسپرسو، لاوازا کوآلیتا ارو، لاوازای دک و... اشاره کرد.

برند های شیرینی و شکلات

افتخارات قهوه لاوازا

از جمله افتخارات قهوه لاوازا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
•    شرکت بزرگ و نام آشنای لاوازا مدعی است که از ۲۰ میلیون خانواده ساکن در ایتالیا، ۱۶ میلیون خانواده از این قهوه استفاده می‌کنند.
•    این شرکت رتبه هفتم رست قهوه را به خود اختصاص داده است.
•    این شرکت بیش از ۴۷ درصد سهم بازار فروش قهوه را به تسلط خود درآورده و چیزی حدود ۳۰۰۰ کارمند دارد.
•    کمپانی بزرگ لاوازا دارای ۴ کارخانه فرآوری است که دو کارخانه در ایتالیا و دو کارخانه در خارج از ایتالیا واقع شده است.
•    این شرکت با بیش از ۹۰ کشور در سراسر جهان به فعالیت تجاری می‌پردازد که این فعالیت‌ها به صورت مستقیم و یا به شکل واسطه‌ای شکل می‌گیرد.
•    حجم عظیمی از تولیدات این شرکت و در حدود ۴۶ درصد، به خارج از ایتالیا صادر می‌شوند.

لاوازا

قهوه لاوازا چیست؟

قهوه لاوازا یادگاری ارزشمند از لوئیچی لاوازا است که طعم اصیل قهوه ایتالیا در دل دانه‌های آن نهفته است. هرکس برای یکبار هم که شده این قهوه را نوشیده باشد، به جرئت می‌تواند یکی از بهترین تجارب خود را از نوشیدن قهوه در ذهن و خاطر خود ثبت کند. در حقیقت نتیجه سال‌ها زحمت و مطالعه لوئیچی لاوازا و تلاش بی‌وقفه او و نوادگانش تا به امروز، سبب حفظ کیفیت و ایجاد عطر و طعم منحصر به فرد در قهوه‌های لاوازا شده است.

 

خواص قهوه لاوازا

اگرچه قهوه و انواع آن فواید مختلفی دارند، اما قهوه منحصر به فرد لاوازا، حجم بیشتری از خواص و فواید را در خود گنجانده است. از جمله خواص این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 
•    مصرف قهوه Lavazza موجب تقویت مغز و حافظه می‌شود به این علت که کافئین موجود در این نوشیدنی وارد خون شده و از آنجا به مغز می‌رسد و در نهایت سبب تقویت مغز و بافت‌های مختلف آن می‌شود.
•    اگر از چاقی رنج می‌برید، حتماً روزانه یک فنجان قهوه به رژیم غذایی خود بیفزایید؛ چرا که این نوشیدنی باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن شده و به این شکل نقش موثری در کاهش وزن و لاغری دارد.
•    افرادی که با مشکلاتی نظیر افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند با مصرف قهوه لاوازا و بهره ‌گیری از منیزیم موجود در این نوشیدنی جذاب، قدمی برای درمان خود بردارند؛‌ چرا که منیزیم با ترشح هورمون‌های شادی بخش، نقش موثری در از بین بردن افسردگی دارد.
•    قهوه Lavazza دارای حجم عظیمی کافئین است. بنابراین مصرف آن منجر به بی‌خوابی می‌شود. پس در حد امکان سعی کنید از نوشیدن این قهوه در ساعات پایانی شب صرف نظر نمایید.
•    علاوه بر موارد مذکور مصرف این نوشیدنی خطر ابتلا به سنگ کلیه را نیز در افراد کاهش می‌دهد.
•    در کنار مزایای فراوان این نوشیدنی، معایبی نیز برای آن ذکر شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش ضربان قلب اشاره کرد.
برای خرید قهوه اصل لاوازا به سراغ مراکز فروش معتبر بروید تا نسبت به اصالت محصولی که تهیه می‌کنید آسوده خاطر باشید. حتما در هنگام خرید به برند لاوازا روی بسته بندی محصول دقت کافی داشته باشید.

 

لاوازا

 


سخن پایانی
لاوازا یکی از معروف‌ترین برندهای قهوه است که توسط کمپانی بزرگ و باسابقه لاوازا تولید و در سراسر جهان توزیع می‌شود. شرکت بزرگ لاوازا توسط فردی به نام لوئیچی لاوازا در سال ۱۸۹۵ تاسیس شد و امروز به ۴ شرکت بزرگ در داخل و خارج ایتالیا تقسیم شده است. شرکت لاوازا بخش عظیمی از بازار فروش قهوه را به تسلط خود در آورده و با بیش از ۹۰ کشور در سراسر جهان به تجارت می‌پردازد‌. قهوه لاوازا محصولی سرشار از املاح معدنی است و مصرف آن خواص و فواید بسیاری دارد. برای آشنایی بیشتر با تاریخچه برند لاوازا روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

 

برند های شیرینی و شکلات

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظرات

  • بهترین قهوه دنیاست اگه ممکنه طرز تهیه قهوه lavazza هم قرار بدید

  • Hallo, ek wou jou prys ken.

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید