برچسب ها

آبنبات کوپیکو(Kopiko)، لذتی که احساساتتان را برمی انگیزد

آبنبات کوپیکو(Kopiko)، لذتی که احساساتتان را برمی انگیزد

پیش از آنکه بشر به یافتن محصولی با عصاره قهوه احساس نیاز کند که بتواند آن را هر زمان که بخواهد مصرف نماید، آب نبات کوپیکو(kopiko) پدید آمد و توسط شرکت کنفیگیرونا configirona در کشور اسپانیا توزیع گردید. با گذشت زمان، این برند با انواع مختلف خود نظیر کاپوچینو و کوپیکو 78ºC به یکی از نمونه های مرجع بازار تبدیل شده است. 
در سال 1982 تولید کوپیکو kopiko در جاکارتا پایتخت اندونزی آغاز شد، کشوری که کیفیت قهوه آن به عنوان ماده تشکیل دهنده این شیرینی از مرغوبیت خاصی برخوردار است. بر اساس توضیح منابع کنفیگیرونا configirona ، این جنبه مشخصا "در ارزیابی مثبت صورت گرفته از جانب مشتریان، عامل بسیار مهمی محسوب می شد." امروزه این محصول، در بیش از 65 کشور دنیا از جمله اسپانیا عرضه می شود. مایورا یک شرکت اندونزیایی است که مسئولیت تولید این نمونه مرجع را بر عهده دارد و کنفیگیرونا از سال 2007، آب نبات های کوپیکو را در اسپانیا و پرتغال توزیع می کند. طبق توضیح منابع شرکت، "در این دهه، ما محصولات جدیدی از یک برند را در زمانی مناسب معرفی کرده ایم." 

چگونه کوپیکو بوجود آمد

در دهه 1980، مدیریت شرکت مایورا، گروهی از کارگران شیفت شب را مشاهده کرد که نیاز به تجدید قوا داشتند، ولی وقت جوشاندن آب داغ برای تهیه قهوه را نداشتند. به این ترتیب بود که ایده آماده سازی کپسول های کافئینی شکل گرفت، به این صورت که امکان مصرف آنها در هر زمانی وجود داشته باشد و این خود منجر به ظهور کارامل کوپیکو kopiko شد. مقدار عصاره قهوه این نمونه مرجع به گونه ای است که "مصرف حدود پنج قطعه آب نبات معادل یک فنجان قهوه آمریکایی است". این محصول در سالهای اخیر "به پرفروش ترین آب نبات قهوه در جهان" تبدیل شده است.

فرایند تولید آبنبات کوپیکو

اندونزی چهارمین تولید کننده بزرگ قهوه در جهان است که 540000 تن دانه قهوه تولید می کند. این محصول توسط هلندی ها در زمان استعمار آنها، معرفی و بهره برداری شد و قرن هاست که همان طور باقی مانده است. در جزیره جاوه، در فضایی با مساحت بیش از 1400 متر و خاکی متشکل از سنگ های آتشفشانی از "نمونه جاوه" برای تهیه آب نبات های قهوه و نوشیدنی کوپیکو 78ºC استفاده کردند. در تهیه هر دو محصول، عصاره مذکور پس از بو دادن و آسیاب دانه های قهوه در دمای ثابت 78 درجه سانتیگراد به دست می آید " که بهترین شیوه برای دستیابی به طعم و عطر مطلوب تلقی می شود."
از زمان عرضه این آب نبات به بازار، فرمول آن تغییری نکرده و با حفظ همان دوز ایده آل کافئین خستگی و خواب آلودگی مصرف کنندگان را کاهش می دهد.

یک نام آهنگین آبنات کوپیکو kopiko

یکی دیگر از موفقیت های تجاری شناخته شده ترین آب نبات مجموعه کنفیگیرونا در نام آن نهفته است، که بنا بر گفته ی این شرکت "بسیار جالب توجه" است. در زبان اندونزیایی گفتاری، قهوه به صورت کوپی تلفظ می شود و "با این ایده و بازی با اسامی مختلف احتمالی، نام پرطنین کو-پی-کو شکل گرفت." 

انواع آبنبات کوپیکو kopiko

آبنبات های کوپیکو را می توان به صورت عمده در فروشگاه های سنتی و در کیسه های کوچک 120 گرمی برای شبکه غذایی تهیه کرد.
با توجه به انواع مختلف آن، اسپانیا و پرتغال هم اکنون کوپیکو اورجینال را با مقداری قهوه و شیرین ترین نوع آن به همراه شیر به فروش می رسانند که همان کاپوچینو است. کوپیکو 78ºC را می توان به صورت نوشیدنی در سه طعم مختلف یافت: قهوه لاته،Mocharetta  و کارامل فراپه. منابع کنفیگیرونا می گویند: "نمونه بدون شکر و بیسکویت های قهوه با طعم طبیعی طبق روال زمانی مناسب به بازار معرفی شده اند و کافی جوی نامیده می شوند. عرضه مجدد آنها برای مصرف کنندگان امری منتفی نیست."

تبلیغات آبنبات کوپیکو

در طول سال، تبلیغات مختلفی در خصوص کلیه محصولات کوپیکو kopiko انجام می شود. برای مثال، تابلوهای ویژه و آب نبات های زیادی با طعم های ترکیبی و نمونه های نوشیدنی رایگان برای توزیع کنندگان و فروشگاه ها که بتوانند نمونه های مختلف را امتحان کنند و بچشند. آنها در صدد هستند قرعه کشی های کوپیکو را در شبکه های اجتماعی این برند و از طریق وب سایت جدید گریو افزایش دهند.

تاریخچه شرکت کنفیگیرونا configirona

پس از جنگ داخلی در سال 1939، گروهی از نانوایان خیرونا کارگاهی را در یک فروشگاه کوچک واقع در خیابان ژاکویم وایردا افتتاح کردند و در آنجا میوه آب‌ نباتی، نوقا، شکلات، انواع آب نبات و شیرینی جات را به روش سنتی تولید کردند. در سال 1957، پدرو ساگوئر ی بورجو شرکت را تصاحب کرد. 
در فواصل زمانی دهه های 60 و 70، "این شرکت به عنوان یک نمونه مرجع ملی تثبیت شد". در سال 1970 با صنعتی سازی تجارت، فعالیت آنها به یک انبار 1000 متر مربعی منتقل شد و سپس به یک انبار 2500 متر مربعی گسترش یافت. در سال 1980، این شرکت نمونه های مختلفی مانند آب نبات های مینی، آب نبات های بدون شکر گریوویت، اسنک بار غلات، اسنک بار غلات بلاتی، نوقای شکلاتی و غیره را روانه بازار کرد. 
بین سال های 2007 و 2010، دفتر مرکزی کنفیگیرونا به یک کارخانه جدید 7500 متر مربعی در بنماتی (خیرونا)  منتقل شد که به جدیدترین پیشرفت های فنی مجهز بود و با دقت به جزئیات و کمال طلبی در صدد ارائه محصولات با کیفیت بود. 
این شرکت در سال 2014، 75مین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت. آنها با افتخار چنین اظهار می کنند: "آنچه که زمانی کارخانه کوچکی بوده است، اکنون به شرکتی تبدیل شده است که محصولات خود را به بیش از بیست کشور دنیا صادر می کند و بدون اینکه دست از تولید سنتی ترین شیرینی جات خود بردارد، محصولات نوآورانه ای را تولید می کند."

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(10) 4.5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید